Gå til innhold

Roligste S-Ata disk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge hw.no sin test så er det vel Samsung SP som er den mest stillegående, men også treigest (jeg har to av disse og er kjempefornøyd).

Videre er det Seagate, Maxtor og Western Digital, med WD som den mest bråkete og raskeste. Det skal også nevnes at WD ikke bråker mye, selv om det er den mest bråkete av de fire... Men hvis du er ekstremt lydhør så blir det vel samsung..

Lenke til kommentar
Jeg er helt enige. Selv har jeg to 160Gb samsung spinpoint disker, og er kjempe fornøyd. Dei er utrulig rolige  :thumbup:

Hawk

Kjører du de i RAID?

Jeg har én SP80 160 Gb, og en til er på vei i posten. Tenkte jeg skulle sette dem opp i RAID0 da.

Nope...tenkte jeg skulle kjøre mine to raptor disker i raid0, men har ikke hatt tid til det enda :)

Hawk

Lenke til kommentar
Videre er det Seagate, Maxtor og Western Digital, med WD som den mest bråkete og raskeste. Det skal også nevnes at WD ikke bråker mye, selv om det er den mest bråkete av de fire...

WD er ikke så ille som mange skal ha det til heller. De er mest støyete når det kommer til idle støy(dvs susing) ingen tvil om det, men min erfaring sier at de lager langt mindre lyd under load(dvs de "knaker" ikke like mye som segate).

Disk-svinet mitt har 5 WD disker og 2 SG disker, og jeg hører best seagate-diskene hvis jeg setter igang defrag og/eller virusscan på alle diskene.(men WD suser mere da)

Lenke til kommentar

Hitachi deskstar 7k250!!!

Meget rolig disk etter at jeg oppgraderte firmware (oppgradere firmware for å eliminere kalibreringslydene som orginale disker med orginal firmware har - høres ut som knirking/mjauing). Kjører 2 sånne 160Gb S-ATA til OS.

Ellers er jeg uenig i påstanden om seagate ws WD. Mine WD (WD-2500PD S-ata) bråker mye mer barracuda ata 200 IDE diskene jeg har både wed idlo og ikke minst ved lesing/skriving.

Men prismessig var jo WD overlegen; 1350,- per stk for 2 stk nye 250Gb WD S-ATA med oljelager (PD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...