Gå til innhold

Bon Jovi og Skid Row

Nemesis86

Anbefalte innlegg

Bon Jovi og Skid Row

To band jeg mener er blitt ekstremt undervurdert de siste årene....

Spesiellt Bon Jovi.... Mange som sier at Bon Jovi har bare "fløte pus musikk". Men herregud da.. Hvem er det som synger "It's my live", "Living on a Prayer" og "Let it rock" ?

Ikke kom å si at ALT av Bon Jovi er fløtepus musikk...

Når det gjelder Skid Row så står jo folk bare som en lyspære og skjønner ikke hva jeg snakker om....

Er det bandet virkelig så ukjent?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder Skid Row så står jo folk bare som en lyspære og skjønner ikke hva jeg snakker om....

Er det bandet virkelig så ukjent?

Hørt om Skid Row... Men "hørt om" betyr ikke "hørt", så ehh.... :ermm:

Når det gjelder Bon Jovi, så kan man vel ikke si at alt han har er fløtepusmusikk nei. Selv synes jeg ikke han lager fantastisk musikk for å si det sånn, men smaken er jo som kjent som røven.

Lenke til kommentar

Det var VELDIG mange som visste hvem Skid Row var på slutten av 80-tallet tidlig 90-tall. Bare se de to turnevideoene Roadkill og "Oh say can you scream!".

Utsolgte stadiokonserter i Rio og Mexico City, utsolgt Wembleykonsert, fans som synger fletta av Seb Bach under 18 and Life så man får gåsehud av å høre på. Spesiellt versjonen på Roadkill er fantastisk.

Men den typen hardrock ble upopulær når den forbanna Kurt Cobain og pearl jam og alle deres utallige kopier kom med grungen sin og overflommet hele markedet.

Bach slutta i Skid Row i 1996 fordi de andre ville spille grungerock.

Han gjorde så en haug med konserter der han spilte gamle Skid row klassikere,

mener det kom ei liveplate som heter "Sebastian Bach and Friends" engang.

Og nå er Skid Row tilbake og turnerer med ny vokalist, John Solinger. De var jo innom Oslo også i år. Har lest det var veldig bra, men Solinger er ingen ny Bach.

Les anmeldelse av konserten her:

http://www.metalexpress.no/showreviews.asp?id=573

Det kan jo bare for moro skyld nevnes at det var Skid Row som hjalp bon jovi frem og opp i lyset, og de hadde endel krangler og var bitre uvenner bandene imellom.

Bon Jovi hadde jeg sansen for i puddelrock-perioden..faen meg ingenting som var så tøft for en 10-åring som når bon jovi ble heist opp og "fløy" ut over publikum under Living on a Prayer. I lang skinnfrakk såklart.

Nå bare bryter han ut av seg ballade etter ballade, for det selger jo så bra.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vet så mye er at jeg var lidenskapelig fan av Skid Row selv helt frem til Subhuman Race (siste plata med Bach) :)

Vel du kan jo sjekke hjemmesida til mannen selv. Han er i aller høyeste grad (hyper)-aktiv som vanlig.

http://www.sebastianbach.com/updates.html

Han har nettopp sluppet en DVD med liveshow og masse snax. Liveshowet består av følgende:

Slave to the Grind

• Piece of Me

• Frozen

• Here I Am

• Parasite (KISS)

• 18 & Life

• Blasphemer

• Riot Act

• Sweet Little Sister

• In A Darkened Room

• Monkey Business

• The Most Powerful Man In The World

• I Remember You

• Eternal Life (Jeff Buckley)

• Youth Gone Wild

99% Skid Row-låter mao. The Most powerful man in the World er en dritfet akustisk ballade.

Der finnes også alle platene til Skid row + soloskivene hans (det meste er livegreier). Han mener at siden det var han som lagde nesten alle de klassiske skidrow-sangene har han like mye rett til å performe dem.

Han gjør vel neppe stadionkonserter mere, men det er det jo strengt tatt bare Metallica og Iron Maiden som kan gjøre i disse dager.

Plata jeg tenkte på heter visst "Bring'em Bach Alive".

Finnes sikkert på cdon.com osv også hvis du ikke vil bestille fra canada.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Skid Row var også et band på 70-tallet, med Gary Moore på gitar. Ga ut 2 plater, Skid Row (1970) og 34 Hours (1971). Forøvrig første bandet til Gary Moore.

mvh

Pantera

Jeg vet at det var et band på 70 Tallet som het Skid Row også.

Men det er det andre Skid Row jeg er ute etter.

Har hørt endel av Gary Moore.

Liker best "Still got the blues" og "Empty rooms" :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...