Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kobler jeg 2 Cisco 2950 sammen(uplink)?

Anbefalte innlegg

Sitter her og klør meg i hodet.

Jeg har to stk Cisco Catalyst 2950 24-ports switch som jeg ikke får koblet sammen. Det er jo ingen "normal" uplink port å spore på disse, og jeg har prøvd både port 1 og port 24 i håp om at den skulle skjønne dette automatisk.. men neida.. jeg bruker en vanlig TP kabel (har ingen kryssa kabel tilgjengelig).

Det må da være mulig å koble to slike sammen så de snakker med hverander (og at maskinene på den ene switchen finner de på den andre..) Hvordan? Har web og telnet access (dvs jeg er koblet i med en laptop på den ene switchen... men jeg er jo ingen kløpper i IOS kommandoer...

anyone?

Kom på en liten ting.. kanskje det på den ene switchen er konfigurert noe spesifikt på portene... hvordan kan jeg nullstille/se det?

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billig-switcher har som nevnt tidligere her ikke uplink-porter. Når du kommer opp på de modul-baserte så begynner fler og fler å bli autosensing på slik.

Hvis du ikke er klar over det så har du et web-interface på 2950. Med flere switcher kan du koble de sammen i et "cluster" og styre alle switchene fra en master-switch

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...