Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Mobyson er alternativene for kundeservice kun mail eller fax.

 

Mange synes ikke det er bra nok all den tid det er så mye problemer som nå.

Det er jeg enig i, og har skrevet litt om løsninger på dette tidligere i denne tråden....

Men...Mobyson er et "billigalternativ" uten svær kundestøtte....

Der det er meningen man skal fikse det meste selv.

 

Da er et svar på mail etter 10 min (som personen, noen innlegg før dette mener)...Veldig bra....

 

Men klart. Alternativet er jo f eks Chess. Der de vanligvis svarer på mail i løpet av 2-4 arb dager, eller kan få tlf kontakt nesten umiddelbart.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Jeg har også Mobyson og synes det har fungert smertefritt så langt. Men i dag har jeg prøvd (for første gang) å sende tre MMS-meldinger, og etter ganske lang tid får jeg en feilmelding tilbake. Mottaker har ikke fått meldinga. Er dette Mobysons skyld eller er det noen innstillinger i telefonen som må endres?

Lenke til kommentar

1. august... sånn ca. 4 uker etter at "Mine sider" skulle være tilgjengelig i begynnelsen av juli... så fungerer det fortsatt ikke....!?

 

Hva er det som gjør at de ikke klarer å fikse problemet?

Når hele konseptet er basert på at kunden selv administrerer abonnementet, så er det merkelig at dette ikke er iorden enda. Det skaper jo enorme mengder med merarbeid for de som jobber der, og det koster også mye penger.

 

Når går kassa i Mobyson tom for penger?

Vil disse problemene føre til at de gir seg?

 

Bare noen tanker...

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg Talkmore. De ser ut til å orden i sakene sine. SIM-kortet var i posten 2 dager etter bestilling, etter en dag var det mulig å logge inn på websidene og ha full oversikt over abonnementet, hvor jeg aktiverte blant annet GPRS, noe som fungerte. Ble faktisk ganske imponert over at en nystartet operatør var så lite trøbbel med fra start. Eneste problemet var at MMS ikke fungerte, men det ble ordnet i løpet av den første uken. Etter det har jeg ikke hatt behov for å kontakte dem. Alt har fungert glimrende :)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Da anbefaler jeg Talkmore. De ser ut til å orden i sakene sine. SIM-kortet var i posten 2 dager etter bestilling, etter en dag var det mulig å logge inn på websidene og ha full oversikt over abonnementet, hvor jeg aktiverte blant annet GPRS, noe som fungerte. Ble faktisk ganske imponert over at en nystartet operatør var så lite trøbbel med fra start. Eneste problemet var at MMS ikke fungerte, men det ble ordnet i løpet av den første uken. Etter det har jeg ikke hatt behov for å kontakte dem. Alt har fungert glimrende :)

Har ikke talkmore bare kjøpt/leid plattformen til telmore i danmark? Den burde i så fall være ganske utprøvd i og med at telmore har holdt på i over 3 år. Har du mulighet til å få oversikt over hvem du har ringt til og hva du bruker mest penger på hos talkmore? det er mulig hos telmore og så ganske praktisk ut. En kan velge å få ut statistikker på det meste, f.x hvor mange meldinger man har sendt til det og det nummeret o.l. Kjekt når dama klager over at hun aldri får meldinger og at jeg aldri ringer :-)

 

Telmore er forresten ganske interessant. Da de startet var de nok de billigste, men det er de ikke lengre i dag. Likevel sa alle jeg pratet med der nede at jeg burde skaffe meg Telmore når jeg skulle flytte til danmark. De har virkelig lykkes med reklamekampanjen sin! Hadde det ikke vært for at de tar 2,70 for utenlandsmeldinger så hadde jeg nok vært kunde hos de jeg og.

Lenke til kommentar

ChessKontant er faktisk billigere enn Talkmore. Samme priser på tellerskritt og SMS, men 0.59,- i startavgift per samtale istedenfor Talkmores 0.69,-

 

I tillegg kommer etableringsgebyret hos Talkmore som er 299,- mens det er 199,- hos Chess, som også inkluderer 50kr i ringetid.

 

Som om dette ikke var nok, så bruker Talkmore Netcoms nett, mens Chess bruker Telenors.

 

Vanskelig å velge? Neida. :)

Lenke til kommentar

Men talkmore er billigere på utenlandstelefoni. De legger til 20% utenlandsk operatør sine takster, mens chess har en sånn dyr "lik pris"-variant

 

Dessuten virker talkmore mer sympatiske på meg enn chess. Chess er blitt for store :-)

 

La forresten merke til at talkmore hadde ganske bra åpningstider på kundeservicen også. Sammenlikner med f.x. one som bare har telefon åpen fra 09-15 man-fre og mobyson som ikke har telefonsupport.

Lenke til kommentar

Når det gjelder "Mine sider" linken til Mobyson....som ble lovet åpnet for flere uker siden.....

Er det noen (av de som har klart å komme i kontakt)....som har spurt om hvorfor den aldri ser ut til å bli åpnet?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Den er fortsatt ikke åpen i skrivende stund...

 

Talkmore kan forresten anbefales - jeg har Talkmore selv også, og det var litt problemer med MMS i begynnelsen, (edit: helt i begynnelsen av oppstarten til Talkmore) men det ordnet seg etter en liten stund. Ellers har det ikke vært noe problemer av noe slag - alt går greit med påfylling, innlogging osv. Og den bruksoversikten er helt rå.. man ser absolutt alt man har ringt, sendt sms/mms, GPRS osv. og kostnaden for hver eneste lille ting.

 

Mobyson burde få orden i sysakene sine snart... 1 mnd er passert uten at kundene kan logge inn for å se på forbruk, administrere abonnementet osv.

 

EDIT igjen: Mulig jeg er litt treig, men Mobyson kjører nå svære reklamebannere på blant annet DinSide.no :

 

040707_768x150-banner_NY.gif

 

Stakkars nye kunder... :p

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...