Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk følgende mail fra Mobyson i natt (!):

 

"Hei hei.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg trodde dette var ok. Min personlige oppfølging

har sviktet, og jeg beklager! Litt sent på kvelden nå, men jeg får undersøkt

i morgen.

 

 

Mvh

xxx

Kundeservice

www.mobyson.no"

 

 

Skal det ordne seg nå, tro? :)

Lenke til kommentar

Opptatt med og drive firma kanskje?.. Hadde jeg startet et firma som jeg ville skulle gått best mulig, hadde jeg iallefall ikke hatt tid til og sitte på et forum og taste med folk som syter og klager for den minste ting.

Lenke til kommentar

... og åpningen av Mobysons "mine sider" der hvor man kan administrere abonnementet sitt lar vente på seg..... "mine sider" har ikke vært i drift i det hele tatt (ikke som jeg har sett)...

 

Hvorfor har Mobyson så store problemer med å få dette på plass? Burde de ikke testet dette på forhånd???

 

Akkurat nå har de problemer med:

 

- Utsendelse av SIM-kortene

- Tilgang til "Mine sider"

- Porteringer fra andre operatører

- Registrering av innbetalinger via nettbank

- Kundeservice

 

Problemene med kundeservicen er at den bukker under for presset når ALT er feil for Mobyson... selv sendte jeg mail for 3 dager siden, men har enda ikke mottatt noe svar... i dag har jeg sendt samme mail igjen, men fortsatt ingen tilbakemelding.

 

Dette er rett og slett for svakt... det er greit at man har et problem, men de burde også gjøre noe for å få fikset det snarest mulig (spesielt når man har flere av de!!!)

Lenke til kommentar

Jeg fikk mail i går fra Mobyson om at jeg må fakse kvittering til dem, for å få pengene mine på saldo. Skjønner ikke helt hva som skjer, for man får jo ikke åpnet SIM før pengene er inne. Jeg betalte med Telegiro, så å ordne en kvittering tar litt tid. Men, de skal få den, og når de gjør det vil jeg ha pengene mine tilbake. Jeg gidder ikke mer av dette. Det kommer garantert til å skje noe galt igjen senere, og det kan bare ikke skje. Jeg er så utrolig avhengig av en operativ telefon i jobben min. Sorry Mobyson.

Lenke til kommentar

Skrev mail til dem nå. Forventer noe oppklarende tilbake. Er mildt sagt skuffet. Jeg skrev:

 

 

Datoen i dag er 30. juli.

 

Jeg bestilte i starten av juli, og portering skulle skje 21. juli. Dette skjedde ikke og jeg sendte mail, dere skrev at dere hadde sendt mail men at min junk-protection sannsynligvis hadde blokkert mailen. Ny porteringsdato 29. juli.

 

29. juli kom og ikke noe simkort fra mobyson. Heller ingen mail, verken i junk-mail mappen eller i vanlig innboks.

 

Fortell meg gjerne hva som skjer. Det burde ikke være mitt ansvar å spørre dere gjentatte ganger om hvorfor dere bryter det dere sier, og utsetter.

 

Til tross for gode priser hos dere vurderer jeg nå å avbryte hele porteringen til Mobyson. Klart at andre er litt dyrere, men hos dem får man ihvertfall simkortet man skal ha.

 

mvh. Are Sjøberg

Endret av arehei
Lenke til kommentar

"Mine sider" har vel aldri vært operative.

 

Det kom en beskjed for noen uker siden fra "Sandis" her på forumet, om at det ble jobbet med saken og De håpet det skulle være i orden påfølgende Mandag???

Dette er flere uker siden og ingenting har skjedd og ingen meldinger på hj.sidene.

 

Det er dette som må være utrolig frustrerende for Dere som har bestilt.

Mangelen på tilb.meldinger og det at ting som er lovet, ikke blir holdt.

 

Vet ikke hvorfor det ikke går mer på skinner?

Arb.press og for få ansatte?

Mangel på en teknisk plattform før det hele ble satt i gang?

Tja, det er jo dårlig med tilb.meldinger fra "Sandis" og for tiden.....

 

Noen av Dere (f eks "Jendor") får jo ikke svar på mail heller???

"Jendor" ja. Var ikke du i konflikt med Dem for noen uker siden da? og fikk en eller annen form for komp for det????

Kanskje de ikke vil vite av deg likevel..he he.

 

Fra spøk til alvor.

Noen hos Mobyson burde vel satt av litt tid til å forme en beskrivelse av problemer, og tidsperspektiv for å få rettet dette og presentert det for nåværende, (og potensielle) kunder, med f eks en link på hj.siden....(eller flagger man da problemene for mye og det gir dårlig reklame).

 

Må være bare irriterende og ikke vite hvor simkort er, hvorfor ikke betaling blir registrert osv......

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Det kom en beskjed for noen uker siden fra "Sandis" her på forumet, om at det ble jobbet med saken og De håpet det skulle være i orden påfølgende Mandag???

Dette er flere uker siden og ingenting har skjedd og ingen meldinger på hj.sidene.

Pussig hvordan en del kjepphøye toppsjefer dukker opp med brask og bram og fagre løfter på disse sidene, men når the going gets tough så forsvinner de plutselig mer el. mindre for godt.

 

En stund siden Chess-sjefen har vært innom her, for eksempel. Lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar

Her var det mye klaging, jeg har byttet til Moybson og det funker bra.

 

På min første henvendelse til kundeservice fikk jeg svar etter 10 min. Det er bra!

Porteringen ble selvsagt utsatt en uke men det var faktisk helt som foventet siden jeg har realistiske forventinger til hva et nystartet selskap kan levere. Så var det selve porteringen. Her skal man betale inn før man kan ta kortet i bruk. Akkurat da jeg skulle betale var mine sider ned og jeg var derfor litt bekymret for fom dette kom til å gå bra, blant annet fordi jeg har lest så mange sure medlinger her på forumet. En ny mail til KS ordnet saken, vis det var greit for meg kunne de åpne mob. for innkommende samtaler og når betalingen ble registert (nettbank) så ble det åpnet opp får utgående samtaler. Helt greit for meg selv om det ikke er helt optimalt så syns jeg det ble løst på en tilfredstillende måte.

 

Jeg ringte tilbake til en kamerat her om dagen og det viste seg at han ville ha litt datahjelp. Det tok en time! på min regning! Det kosta meg med mobyson 60 min * 88 øre = 52,80. Med mitt forrige kontantkort derimot; nesten 95 kroner!

 

So thank heaven for Mobyson

 

I tillegg er det noen bra tilleggstjenester på sim-kortet som nummersøk og påfylling via menyen på mobilen

Lenke til kommentar

"ks"

Ja, det har gått bra for deg da......

Men, du sier at "min side" var nede akkurat da du skulle betale?

Den har da ALDRI vært oppe?

Selv om Mobyson lovte den i orden til en Mandag (for flere uker siden)

Fikk svar etter 10 min sier du....

Er jo folk som overhode ikke får svar her....

 

Og det hadde jo vært lite om å gjøre at selskapet hadde informert litt på sidene sine, eller sendt en masseutsendelse av e-post til kundene og forklart litt med tidsperspektiv.....

 

Det hadde jo heller ikke belastet selskapets ansatte mye og de hadde sluppet å svare mange enkeltvis, (som de tydeligvis ikke makter, slik det nå er).

Lenke til kommentar
hvis det er så mange som har problemer med mobyson så venter jeg med å betale for sim kortet

Bare betal med VISA så går alt fint. Du vil ikke ha tilgang til Mine Sider, men det er jo ikke akkurat verdens største krise. For å få aktivert GPRS og MMS bare sender du dem en mail ;)

Lenke til kommentar
Akkurat nå har de problemer med:

 

- Utsendelse av SIM-kortene

- Tilgang til "Mine sider"

- Porteringer fra andre operatører

- Registrering av innbetalinger via nettbank

- Kundeservice

Høres mer ut som de ikke er en funksjonell tilbyder om de ikke klarer noen av de punktene!

Lenke til kommentar
På min første henvendelse til kundeservice fikk jeg svar etter 10 min. Det er bra!

når ble det bra å kunne få svar etter 10 min? syns det er dårlig jeg. et kundeservice er et kundeservice, og det skal ikke ta så lang tid for kunder å vente på svar. jeg hadde aldri sittet med tlf inntil øret og håpet på svar etter 10 min.

Lenke til kommentar
På min første henvendelse til kundeservice fikk jeg svar etter 10 min. Det er bra!

når ble det bra å kunne få svar etter 10 min? syns det er dårlig jeg. et kundeservice er et kundeservice, og det skal ikke ta så lang tid for kunder å vente på svar. jeg hadde aldri sittet med tlf inntil øret og håpet på svar etter 10 min.

Du forstod ikke at det var mail han mente? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...