rag-fo Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Er litt oppstartproblemer på Mobyson, ser det ut til. Sikkert ikke all verden med kundeservice heller med bare 5 ansatte til å ordne alt mulig... Litt rot med Mobyson i den første tiden altså.... Hadde nesten ventet det.... Men likevel, det som slår meg, er jo etter å ha lest litt frem og tilbake her på forumet, at det ser ut til at brorparten av problemene skyldes manglende kunnskap om ting og tang, fra kundemassens side? Eksempelvis: Begrepsforvirring når det gjelder "juridisk eier" osv.... Lenke til kommentar
Frankster Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 på toppen av alt er mitt netcom youngtalk abm deaktivert og har nå sittet i kø i 30 min for å få det aktivert igjen....og den 1. aug fylles den kontoen automatisk opp med 200 kr Tror mobyson har begynt å gi babyen pupp før den er født.... Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jøsses! Folka står ihvertfall på for å få sakene i orden, det må jeg jaggumeg si! Jeg betalte 200 kroner med nettbank på lørda'n. Med tanke på tidligere erfaring med BBS, så tenkte jeg at den sikkert ble aktivert bortimot neste uke. I dag ble simkortet aktivert, men dog, en saldo på 0 kroner (skulle egentlig vært 100kr~). Så jeg sendte en mail til kundeservice i 15-tida og forklarte problemet.. Og for ca en halvtime siden fikk jeg en telefon og ble spurt om jeg kunne sjekke saldoen. Alt var i orden, så det ser ut til at det ble en positiv start after all Selvfølgelig, man skal jo kunne forvente at jobben blir gjort, men at de jobber til halv ti om kvelden Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jøss.. har du fått svar du da? Sendte de en mail i dag tidlig jeg, og enda ikke fått svar. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 kan hende at det bare var en ringerunde, men siden hun i telefonen spurte konkret om saldoen såå.. Ser ut til at GPRS ikke virker helt, men jeg har ikke noe hastverk. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 ' date='27/07/2004 : 22:18'] kan hende at det bare var en ringerunde, men siden hun i telefonen spurte konkret om saldoen såå.. Ser ut til at GPRS ikke virker helt, men jeg har ikke noe hastverk. GPRS skal ikke virke sånn uten videre, det må aktiveres... dette skulle vanligvis ha vært gjort gjennom mine sider på mobyson, men siden mine sider er midlertidig nede så må du sende dem en mail om aktivere det og så gjør de det vanligvis i løpet av dagen. (leser du på deres side ser du at gprs ikke følger med som standard men må aktiveres) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) ,27/07/2004 : 21:24] Jøsses! Folka står ihvertfall på for å få sakene i orden, det må jeg jaggumeg si! osv. Jeg har fremdeles 0kr etter 2 uker med venting. Sendte de mail i går, men har ikke fått noe svar. Skjønner nå at de ikke prioriterer de som har ventet lengst ihvertfall. Nå begynner jeg å bli skikkelig sur. Får jeg ikke pengene på konto i morgen, samt begrunnelse på hvorfor det tok så lang tid, gidder jeg ikke å ha noe mer med dette firmaet å gjøre. Har sendt mail og gjort de oppmerksom på dette, der jeg har lagt dette frem med en roligere tone enn den jeg har nå. :-) Endret 27. juli 2004 av Swag Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 GPRS skal ikke virke sånn uten videre, det må aktiveres... dette skulle vanligvis ha vært gjort gjennom mine sider på mobyson, men siden mine sider er midlertidig nede så må du sende dem en mail om aktivere det og så gjør de det vanligvis i løpet av dagen. (leser du på deres side ser du at gprs ikke følger med som standard men må aktiveres)- Gjorde det via netcom. (Mobyson hadde link videre til netcom). Får se åssen det blir når kundesidene er oppe igjen. Til deg ovenfor; kjipern \o: håper du får orden i det snart. hun som ringte spurte først og fremst for å se om noe virka, tror jeg. Får håpe det blir fremgang hos bl.a. deg. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 ' date='27/07/2004 : 23:29'] GPRS skal ikke virke sånn uten videre, det må aktiveres... dette skulle vanligvis ha vært gjort gjennom mine sider på mobyson, men siden mine sider er midlertidig nede så må du sende dem en mail om aktivere det og så gjør de det vanligvis i løpet av dagen. (leser du på deres side ser du at gprs ikke følger med som standard men må aktiveres)- Gjorde det via netcom. (Mobyson hadde link videre til netcom). Får se åssen det blir når kundesidene er oppe igjen. Til deg ovenfor; kjipern \o: håper du får orden i det snart. hun som ringte spurte først og fremst for å se om noe virka, tror jeg. Får håpe det blir fremgang hos bl.a. deg. Tja, det der høres ut som du bare har henta gprs-oppsettet fra netcom... tror ikke det er det samme som at de (mobyson) aktiverer ekstensjonen på din konto. MAO, det hjelper fint lite å ha hentet gprs/mms-innstillinger fra netcom med mindre disse også er aktivert hos mobyson. Og det hjelper fint lite å ha det aktivert hos mobyson uten at du også har netcoms innstillinger riktig innsatt. Iallfall slik jeg skjønte det. Så jeg tror ikke det er nok å bare ha hentet inn innstillingene fra netcom. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Okay.nei, bare tenkte at siden her står det; Hvordan kan jeg sette opp telefonen min for GPRS / MMS? Korrekte innstillinger for din telefon finner du her (åpnes i eget vindu). Velg modell og tjeneste. (og den linken er altså den samme som på mobyson's sider.) Endret 28. juli 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
jendor Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Nettverksproblemene som gjør at Mine sider ikke fungerer er ennå ikke løst. Vår systemleverandør jobber fortsatt på spreng for å bli rette feilen. (.....) 28.07.2004 De jobber vel ikke så veldig på spreng, dette har jo ikke fungert i det hele tatt... har heller ikke fått svar på henvendelsene mine, og begynner i det hele tatt å bli lei ... de får leie inn noen fra et vikarbyrå da, for å ta unna den verste stormen. Og det er jo svært rart at de ikke har registrert innbetalingene til folk her... virker som om innbetaling via nettbank ikke fungerer, selv om pengene forsvinner fra kontoen din... Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Betalte inn fra nettbank på mandag 26/7, tirsdag 27/7 kl. 15.00 var pengene på konto og overføring av nr. gjort slik det sto i brevet. Så jeg er meget fornøyd. Alle 3 abonnementene er i funksjon. Skulle tru at de som klager her angående penger som ikke er kommet frem har gjort en feil selv eller ikke hatt dekning på sin egen konto? Jeg og mine venner er alle oprativ som etter avtale i brev fra Mobyson uten problemer! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 ..Skulle tru at de som klager her angående penger som ikke er kommet frem har (...) ikke hatt dekning på sin egen konto?... Vil tro at de fleste som får betalt via nettbanken har dekning på kontoen sin... ellers ville de ikke få betalt. Enkelt og greit... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Skulle tru at de som klager her angående penger som ikke er kommet frem har gjort en feil selv eller ikke hatt dekning på sin egen konto? Dette er bare vås, og det vet du. Tror du jeg hadde klaget om dette hvis jeg ikke hadde hatt penger på konto? Jeg har også overført penger hundrevis av ganger, og har kvittering på denne transaksjonen. Allikevel, 0kr på saldoen min. Mobyson har enda ikke svart på mailen som jeg sendte for to dager siden. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Skulle tru at de som klager her angående penger som ikke er kommet frem har gjort en feil selv eller ikke hatt dekning på sin egen konto? Dette er bare vås, og det vet du. Tror du jeg hadde klaget om dette hvis jeg ikke hadde hatt penger på konto? Jeg har også overført penger hundrevis av ganger, og har kvittering på denne transaksjonen. Allikevel, 0kr på saldoen min. Mobyson har enda ikke svart på mailen som jeg sendte for to dager siden. Så du har overført penger hundrevis av ganger? Saklig... Du fremstår ikke som den mest pålitelige kilden med slike innlegg, akkurat... Selv har jeg og en i familien mobyson nå og alt har gått rimelig knirkefritt og de har vært flinke til å svare på mail. Dog synd med mine sider, men de har tydeligvis ikke så mye kontroll over den delen ettersom den utføres av en tredjepart så kan tenke meg de føler seg like frustrerte over det der som kundene. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Så du har overført penger hundrevis av ganger? Saklig... Du fremstår ikke som den mest pålitelige kilden med slike innlegg, akkurat... Selv har jeg og en i familien mobyson nå og alt har gått rimelig knirkefritt og de har vært flinke til å svare på mail. Hundrevis av ganger er bare en talemåte, og det er ikke så langt unna heller. Regnet ut at jeg i gjennomsnitt har overført regninger med telegiro litt under 300 ganger siden jeg flyttet hjemmefra. Uansett, ikke ta alt så sinnsykt bokstavelig. Hvor pålitelig du synes jeg er bryr jeg meg svært lite om. EDIT: SIM-kortet er jo aktivert, så de har jo fått pengene mine, så det kan med andre ord umulig ha skjedd noe galt med overføringen fra min side. Kanskje du kan forklare meg hvordan dette fungerer, aabxx? Du som tydeligvis har mer peiling på dette enn meg? Endret 28. juli 2004 av Swag Lenke til kommentar
Frankster Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Email Fra mobyson : " Hei igjen. Nytt svar fra teknisk: Mobilnummer 92412662 er ikke ført over til Mobyson da vi fikk en feilmelding i siste sekund. Ny dato for nummeroverføring er satt til 05.08.2004 kl 03:00 og kr 250,- vil da være på den kontoen. Dette betyr at ditt mobilnummer fortsatt er hos gammel opertør og at du kan bruke det gamle kortet ditt. Om dette er deaktivert, må du kontakte operatøren for å komme på nett" Ingen komentar........ Hos porterings avd hos netcom har jeg fått beskjed om at jeg allerede er portert til mobyson,og at jeg må kontakte dem for å få ordnet feilen... Hadde det bare vært så enkelt som å ringe mobyson... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Ja, da har det gått enda en dag uten noe svar fra Mobyson. Huff, tror jeg gir opp dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 glad jeg ikke porterte. Har nytt nr hos mobyson...får se hvordan dette går Lenke til kommentar
Frankster Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 glad jeg ikke porterte. Har nytt nr hos mobyson...får se hvordan dette går ja ville ikke portert hvis jeg hadde visst det kom til å bli så mange problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå