Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skriver idag, den 26. Juli 2004.

Jeg har idag fått posten, og intet tegn fra mobyson...

Imorgen er altså nr.porteringen, og jeg forventet at den skulle ha vært i posten idag, siden de skrev at sim-kortet skulle vært fremme i "god tid".... hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Skriver idag, den 26. Juli 2004.

Jeg har idag fått posten, og intet tegn fra mobyson...

Imorgen er altså nr.porteringen, og jeg forventet at den skulle ha vært i posten idag, siden de skrev at sim-kortet skulle vært fremme i "god tid".... hva synes dere om dette?

Er ikke nummeroferføringen 03:00 den 27. juli? Det er det hos meg. Med andre ord er det for sent hvis du får simkortet i morgen.

 

Nå sier Mobyson til meg at de skal finne en ny dato. Vel... Dere må vel få høre hele historien:

 

På lørdag sendte de meg en e-post om at mitt gamle abonnement står i et annet navn. Dette stemmer da jeg var ganske liten da jeg fikk kontantkort, og har bare overført dette i faren min sitt navn slik at jeg slapp å bytte.

 

Mobyson har da ikke rettigheter til å utføre en portering til et annet navn. Jeg ringte derfor til en bekjent på Telehuset, som overførte det til Telenor RingKotant med en gang. Det tok bare 2-3 timer før Telenor hadde fått overført abonnementet. I dag fikk jeg e-post fra Mobyson:

 

Takk skal du ha.

Vi legger inn ny bestilling og kommer tilbake til deg med ny dato for nummeroverføring.

 

Mvh

Thale Knudsen

Mobyson AS

 

Jeg har forøvrig heller ikke fått simkortet i posten enda. Det er vel kanskje den egentlige grunnen for utsettelse av nummeroverføring? Skjønner ikke hvordan noe annet skal kunne forsinke dem, når abonnementet står i riktig navn i god tid før overføringen skal skje.

 

Oppdatert 26. juli 2004

Har vært i kontakt med Mobyson.

Problemet var visst at de fikk avslag på bestillingen, og måtte dermed avlegge ny bestilling. Simkortet sendes ikke ut før dato for nummeroverførig er godkjent, og de er grunnen til at jeg ikke har fått mitt.

 

Takket bare fornøyd for opplysningen. Da er det vel ingen vits å irritere seg over dette :)

Lenke til kommentar

Fikk mail fra mobyson og der stod det:

 

Kjære kunde.

 

Vi har fått beskjed fra din nåværende operatør, om at din nummeroverføring ikke kan gjennomføres grunnet en av to problemstillinger:

 

•      Navnet i bestillingen hos Mobyson stemmer ikke over ens med navnet på juridisk eier av nummeret hos nåværende

operatør. Hvis det er et kontantkort du har, er det ikke sikkert at det er registrert noen eier i det hele tatt. Løsning: Ta kontakt med nåværende operatør og foreta nødvendige endringer der, slik at navnet hos din andre operatør er det samme som i vår bestilling.

 

•      Abonnementet/kontantkortet er sagt opp hos nåværende operatør. Løsning: Kontakt nåværende operatør og gjenaktiviser avtalen.

 

 

 

Etter at den aktuelle endringen ovenfor er gjennomført, må du gi Mobyson beskjed om at vi kan bestille nummeret på nytt og gi deg ditt nye Mobysonabonnement.

 

(Mobyson har ikke myndighet hos annen operatør til å gjøre slike endringer for deg, og det er derfor vi trenger din hjelp.)

 

Til informasjon vil ditt gamle abonnement/kontantkort fungere fram til ny nummeroverføring er godkjent og gjennomført.

 

Husk at du også kan få et nytt telefonnummer hos Mobyson om du ønsker dette i stedet.

 

 

 

Mvh

Mobyson AS

www.mobyson.no

I hele sommer kan du vinne ringetid for 1000-vis av kr på Radio NRJ. Sjekk www.nrj.no

 

Mitt nr er registrert på riktig navn (altså mitt), og jeg har aldri sagt opp NetCom kontantkortet mitt. Jeg har portert før fra Zalto til NetCom.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Fikk mail fra mobyson og der stod det:

 

Kjære kunde.

 

Vi har fått beskjed fra din nåværende operatør, om at din nummeroverføring ikke kan gjennomføres grunnet en av to problemstillinger:

 

•      Navnet i bestillingen hos Mobyson stemmer ikke over ens med navnet på juridisk eier av nummeret hos nåværende

operatør. Hvis det er et kontantkort du har, er det ikke sikkert at det er registrert noen eier i det hele tatt. Løsning: Ta kontakt med nåværende operatør og foreta nødvendige endringer der, slik at navnet hos din andre operatør er det samme som i vår bestilling.

 

•      Abonnementet/kontantkortet er sagt opp hos nåværende operatør. Løsning: Kontakt nåværende operatør og gjenaktiviser avtalen.

 

 

 

Etter at den aktuelle endringen ovenfor er gjennomført, må du gi Mobyson beskjed om at vi kan bestille nummeret på nytt og gi deg ditt nye Mobysonabonnement.

 

(Mobyson har ikke myndighet hos annen operatør til å gjøre slike endringer for deg, og det er derfor vi trenger din hjelp.)

 

Til informasjon vil ditt gamle abonnement/kontantkort fungere fram til ny nummeroverføring er godkjent og gjennomført.

 

Husk at du også kan få et nytt telefonnummer hos Mobyson om du ønsker dette i stedet.

 

 

 

Mvh

Mobyson AS

www.mobyson.no

I hele sommer kan du vinne ringetid for 1000-vis av kr på Radio NRJ. Sjekk www.nrj.no

 

Mitt nr er registrert på riktig navn (altså mitt), og jeg har aldri sagt opp NetCom kontantkortet mitt. Jeg har portert før fra Zalto til NetCom.

 

Hva synes dere?

Vel, husk at det er forskjell på å stå med ditt navn i telefonkatalogen på det nr, og å være Juridisk Eier av det.

 

Om du er ung, er det gjerne dine foreldre som står som ansvarlig eier.

 

Et godt tips er å ringe netcom kundeservice, og høre hva slags data de har på nr ditt, og hvem som er ansvarlig.

Lenke til kommentar

Portering er ikke lett, og det gjelder ikke bare mobyson.

 

Er det noen som helst forskjell på opplysningene som står oppført hos din gamle operatør, og din nye operatør, blir ikke porteringen gjennomført. Det dårlige er at det virker som om det faktisk ikke gis beskjed om at porteringen feilet hvis du ikke etterlyser hva som har skjedd!

Lenke til kommentar

Kan fortsatt ikke logge inn på "Mine sider" for administrering av abonnementet... jeg gidder rett og slett ikke sende 1000 mail til kundeservice for å få fikset ting, og vente på svar tilbake og bekreftelser hit og dit.. hvorfor i huleste kunne de ikke sørget for å ha dette på plass FØR de sendte ut SIM-kort? Og de burde også sørget for å ha alle SIM-kortene FØR de ga muligheten til bestilling...

 

NÅR får de på plass innlogging til "Mine sider"????

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente over en uke etter overføring før SIM-kortet mitt skulle bli aktivisert. Det ble aktivisert etter en uke (skal ta 2-3 dager med nettbank), men saldoen er null kroner, noe som gjør hele greien ubrukelig for meg. Så, nå har det nesten gått to uker tilsammen siden jeg betalte, og jeg er enda ikke "online". Dette begynner å bli ganske irriterende. Har sendt Mobyson mail om dette og håper de kan ordne en løsning som jeg kan leve med, hvis ikke er det tilbake til Telenor.

 

Jeg frykter at jeg skal få disse problemene hver gang jeg skal fylle på, og det kan bety krise i en del sammenhenger (jobb osv).

 

Jeg ønsker naturligvis alt godt for Mobyson, og håper alt ordner seg. Jeg vil ikke whine om de her på forumet, men jeg synes det også er viktig å informere om at alt ikke går på skinner.

 

At mine sider heller ikke er oppe ENDA, gjør ikke inntrykket mitt av Mobyson noe bedre.

Lenke til kommentar

Fikk mitt abo. aktivisert igår! :thumbup:

Betalte med VISA, som jeg trur er det beste alternativet.

Probleme mitt nå er at GPRS og MMS ikke virker. Prøvde å aktivisere MMS på Mobyson sin hjemmeside, men fikk bare opp at siden ikke fantes... :cry:

Sendt mail, håper det ordner seg..

Lenke til kommentar
Det ble aktivisert etter en uke (skal ta 2-3 dager med nettbank), men saldoen er null kroner, noe som gjør hele greien ubrukelig for meg.

hehe, samma skjedde her.

Ble aktivert i dag, men saldoen er 0,00.

 

Får ta i utgangspunkt at det er et problem de er kjent med, og at de retter det opp.

Bare dumt at vi må vente sånn :(

Kundeservice bombes vel ned av support-mail sånn i oppstartsfasen.

Lenke til kommentar

Fungerer bra for min del, nummeret ble overført til avtalt tid og jeg hadde simkortet noen dager før. Betalte inn 400 kr, derav 248,- for overføring av nr fra netcom, men jeg har tydligvis fått 400 kroner å ringe for, så JA, jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg og min far registrerte oss hos mobyson samtidig.

 

Vi fikk sim kortene i posten før helgen som var og vi fant ut at jeg skulle betale begge beløpene på 248 kr + ringetid som utgjorde

500 kr hver så min far slapp og gå på posthuset.

 

Jeg betalte regninene fra min konto og spesifiserte hver regning med vedlagt KID nummer etter det som var opplyst om i oppstartspakkene.

 

Kl 03 den 27.07 skulle kontoene aktiveres...rundt kl 13 sendte jeg dem en mail om at min konto enda ikke var aktivert uten å få noe svar (enda ikke hørt noe kl 18:30)

 

Min fars konto var aktivert med 498 kr (???) på saldoen på sim kortet sitt kl 09:00

 

Sjekket nettopp min fars saldo og der står det 998 kr nå...

Kan ikke komme over at de har vært så utrolig dumme å ikke se på KID nummeret som tydelig viser tlf nummerene våre.

 

Kansje man får en mail fra en av de fem som arbeider der i løpet av helga?

Veldig god start på et godt, langvarig kundeforhold!

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Email Fra mobyson :

 

" Hei igjen.

 

Nytt svar fra teknisk:

Mobilnummer 92412662 er ikke ført over til Mobyson da vi fikk en feilmelding i siste sekund. Ny dato for nummeroverføring er satt til 05.08.2004 kl 03:00 og kr 250,- vil da være på den kontoen.

 

Dette betyr at ditt mobilnummer fortsatt er hos gammel opertør og at du kan bruke det gamle kortet ditt. Om dette er deaktivert, må du kontakte operatøren for å komme på nett"

 

Ingen komentar........ :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...