Blåbær Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 noen der som ikke bare har fått simkortet men også fått ringt og sendt sms der? har vurdert mobyson lenge siden de er så billige men ventet til andre har fått prøve seg først Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 noen der som ikke bare har fått simkortet men også fått ringt og sendt sms der? har vurdert mobyson lenge siden de er så billige men ventet til andre har fått prøve seg først "noen der som ikke bare har fått simkortet men også fått ringt og sendt sms der?" Øh... tror du ikke du hadde hørt mange klager hvis så var tilfelle? Har ringt og sendt sms i hopevis allerede, ettersom det er nytt nummer og greier, og det har gått knirkefritt. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei! Har sett litt på Mobyson eg også.Men,sitter fremdeles litt på gjeret.Madamen har fått sim-kort ho bestillte i forgje veke rett før vi reiste på feire.Da vi kom igjenn i går hadde ho fått sim-kortet i postkassa.Ho har ikkje aktivisert det endå.Men,så langt virker alt ok.Så vil tida vise og også eg skifter over. Har no Telenor privat pluss og ei mobilrekning på litt over 1000 kroner i månaden. Har sendt ein epost til Mobyson og fekk da rask tilbakemelding og svar på det eg lurte på.Det som eg synest er litt dumt er at UMTS sannsynlegvis ikkje blir støttet når det kommer (kundeservice skreiv det på eposten når eg svart).Da ikkje alle tenester støtta pre-paid platformen. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Nå burde vel etter hvert ganske mange ha aktivisert Sim fra Mobyson..... Hvordan fungerer det...Påfyll....kundeservice...etc? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Antageligvis går det greit... siden folk ikke rapporterer om problemer. Har ikke prøvd å logge meg inn på "Mine Sider" enda da... Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 24 timer (23 timer og 40 minutter:)) til min overføring til Mobyson skal skje, og jeg sitter her fortsatt uten sim-kort. Får se hva posten bringer i morgen (vel, i dag siden det er natt nå), men jeg forventer ikke alverden. Svakt mobyson! Lenke til kommentar
e-ha Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg overførte penger via nettbank fredag, og kortet er ENDA ikke aktivisert Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hmm... Stusser litt på dette her altså. Men jeg vet ikke helt enda. Kan jo alltids prøve det, koster jo bare 98,- for nytt sim-kort Deretter bestemmer du jo hvor ofte og hvor mye du vil fylle på. Men hvordan er det med betaling? SKjønner ikke helt alt dette. Er det best å ha VISA kort?! Eller annet kredittkort? Er det billigst da, eller er det like billig å bruke giro og slikt? Og hvordan gjør man det med betaling når du mottar sim-kortet? Sender de i oppkrav slik at du betaler når du mottar eller må du sette inn penger på en konto? Jeg tenkte bare å ha dette som et ekstra abb. har youngtalk fra før, men vil gjerne ha et nummer til og da kan jeg jo kanskje også teste en ny operatør i samme slengen Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg overførte penger via nettbank fredag, og kortet er ENDA ikke aktivisert Jeg har ventet siden onsdag. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Min kom 10 dager etter datoen som står på brevet... tror at det firmaet i danmark som lager og sender korta for mobyson drita seg ut. Lenke til kommentar
e-ha Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Mobysons kundeservice informerte jo om en uventet produksjonsstans hos kortleverandøren i danmark, men det var i starten i juli... Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Hva med "mine sider" på websiden til Mobyson....... For meg, (som ikke er kunde)... ser det ut som den fortsatt ikke er åpnet? Mener de (Mobyson/sandis) sa de skulle prøve å ha den på lufta Mandag denne uke??? Lenke til kommentar
javvad Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) jeg har portering 27. juli, og den ble forskøvet fra 19. som jeg egentlig skulle ha porteringen. Jeg har enda ikke mottatt siom-kortet, hvor mobyson skrev på emailen at det skulle vært framme i god tid før porteeringen. Hvis den ikke er framme før ca 3dager før, bør jeg kunne kreve erstatning via forsinkelse paragrafen i kjøpsloven? Forsinkelse Ved forsinkelse vil kjøperen kunne kreve erstatning. Kjøpet kan heves hvis forsinkelsen er et vesentlig kontraktbrudd, eller hvis kjøperen etter det avtalte leveringstidspunkt har gitt selgeren en tilleggsfrist, og den er blitt oversittet. Mens denne tilleggsfristen løper har kjøperen ikke rett til å heve kjøpet. Har kjøperen overfor selgeren gjort det klart i avtalen at levering til rett tid er en vesentlig forutsetning for kjøpet, vil også en kort forsinkelse gi hevingsrett. Endret 23. juli 2004 av javvad Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg var i samme situasjon som javvad, og sendte mail til mobyson i dag. Fikk svar noen timer etterpå hvor det sto at jeg ikke er juridisk eier av det andre abonnementet, noe jeg forsåvidt var ganske sikker på på forhånd. Får vel få mamma til å skrive fra seg ansvaret og prøve på nytt Sikker på at det samme ikke er tilfelle til deg også? Lenke til kommentar
javvad Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 jeg har jo allerede snakket med dem, og etter at jeg hadde snakket med dem fikk jeg mail ang. nr porteringen er forskjøvet. Hadde jeg ikke spurt, kanskje de aldri hadde sendt den mailen. Denne mailen fikk jeg da: Kjære kunde, Som følge av en forsinkelse hos vår SIM-kortleverandør blir vi nødt til å forskyve datoen for overføring av nummer til 27.07.2004. Ditt eksisterende abonnement vil fungere som normalt frem til denne datoen, og du vil motta startpakke med SIM-kort og informasjon om innbetaling i god tid før overføringen. Vi beklager det inntrufne og håper det ikke medfører store ulemper for deg. Mvh Mobyson Kundeservice PS: Du vil også motta en SMS med denne beskjeden NB! Mottok aldri noen SMS med denne beskjeden. Siden de allerede har forskjøvet datoen, kan de neppe gjøre det igjen, og med det kan jeg vel bruke kjøpsloven, kan jeg ikke? Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg fikk akkurat samme mail, men heller ingen SMS Lenke til kommentar
javvad Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 ja... imorra er altså 26. juli, og nr. porteringen min er 27. juli... MOBYSON! HVA ER DETTE? De skriver selv at sim-kortet skal være fremme lenge før nr. porteringen... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Og imorra er det mandag, og da får du sikkert sim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå