Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har akkurat meldt overgang til TalkMore selv. Men damen på kundeservice hos dem viste ikke hvor mange medlemmer de har. Jeg var bare litt nyskjerrig. Noen som har peiling på hvordan utsiktene til TalkMore er? Medlemstall? Er jo ca 20 forskjellige å velge imellom nå. Kan vel ikke være marked til så mange?

Eller?

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor mange kunder de forskjellige av de små har.

De kommer helt sikkert ikke til å overleve alle sammen.

Men hva risikerer du da?....kun å miste det du har på kontoen....

Er vel ikke så mange som har så mange tusenlapper der....og...

 

de er jo utrolig billige i forhold til f eks Telenor og Netcom...så lenge det varer.

 

Desuten. En del av de i den såkalte førsterekke på kundeservice...(de som tar tlf først) vet nesten ingen ting og er kun ment å ta helt elementære spørsmål....

 

Det er først når du når lenger "inn" (har vanskelige tekniske spørsmål) du treffer folk som kan litt......

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hvordan utsiktene til TalkMore er? Medlemstall? Er jo ca 20 forskjellige å velge imellom nå. Kan vel ikke være marked til så mange?

Jeg har ikke peiling, men jeg har en følelse av at Talkmore er blant de som faktisk kommer til å overleve, mens Mobyson, combitel, one etc. kommer til å forsvinne.

 

Årsaken er at Talkmore er virker som et av de mer seriøse selskapene jeg har vært borti. Alt fungerte glimrende fra start inkludert "Mine sider" (nettsidene generelt er forøvrig meget bra). Det er tydelig at de har testet ut alt grundig FØR de lanserte abonnementet.

 

Markedsdirektøren virker også som en meget dyktig fyr, og jobber knallhardt for å få satt en stopper for Telenors (og netcoms) melking.

Lenke til kommentar
Bare en komentar til Mobyson vs TalkMore......

 

TalkMore tar 1,15..... En øøøørliten forskjell.... Verdt å merke seg for dem som bruker mobil i utlandet....

Etter at du har betalt kr 49,- for å kunne bruke Talkmore i utlandet i det hele tatt....... Hvor finner du forresten sms prisen i utland på Talkmore sine sider ?? Eller i det hele tatt bruk i utlandet ?? Finner kun en tabell som sier "til utlandet"....

Lenke til kommentar

Prisene hos TalkMore i utlandet er ikke oppgitt - burde nok det ja, men det skyldes at TalkMore belaster kun det den utenlandske operatøren krever + 20%. Slik er det litt vanskelig å hele tiden ha løpende oppdaterte priser. Men, siden de ikke har fastpris - vil jeg påstå at de uansett er billigere enn de andre. Finske opratøren skal ha ca 95 øre + 20%... så koster det meg 1,15....

De 49,- i innmelding for utland tas raskt igjen med slike prisforskjeller....

Kan man reise til USA med Mobyson??? Eller til Island... Eller kan man sende mms/bruke gprs i utlandet med Mobyson... slike ting må man også tenke på når man velger operatør - om dette er noe man har behov for.

Lenke til kommentar
i og med at talkmore kommer fra danmark og har flere hundre tusen kunder der etter hva jeg har forstått vil de nok trolig overleve og vell så det :yes:

Ikke helt riktig. De har kjøpt plattformen til danske telmore, men de har ikke noe annet med de å gjøre. Telmore i danmark eies forøverig av TDC som tilsvarer telenor i norge.

 

Goofey: Hvordan fant du ut hvor mye den finske operatøren tok?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peiling, men jeg har en følelse av at Talkmore er blant de som faktisk kommer til å overleve, mens Mobyson, combitel, one etc. kommer til å forsvinne.

Combitel hadde faktisk 1.8 mill i overskudd i fjor...

 

Men mange av småoperatørene vil uansett bli kjøpt opp av netcom, og kundene vil neppe miste noen penger på grunn av det. Man kan vel også regne med at de gamle kundene vil få beholde sine gamle priser...

Endret av picko
Lenke til kommentar

Svar på spm...:

Prisen for bruk i Finland har jeg "funnet ut" ved selvsyn... -> ved bruk der.

Jeg har hadd MANGE turer i Finland (som ligger nært der jeg bor) og prisen har vært samme hele tiden. Kr 1,15 pr sms. De utenlandske operatørene må ta blodpris skal man komme opp i prisene som Mobyson (og andre) tar....

Lenke til kommentar
Svar på spm...:

Prisen for bruk i Finland har jeg "funnet ut" ved selvsyn... -> ved bruk der.

Jeg har hadd MANGE turer i Finland (som ligger nært der jeg bor) og prisen har vært samme hele tiden. Kr 1,15 pr sms. De utenlandske operatørene må ta blodpris skal man komme opp i prisene som Mobyson (og andre) tar....

Vet ikke hva du synes er billig, men med TalkMore og Telia i Sverige koster det 1,20 kr pr. sms og 7,20 kr pr. min. Ganske dyrt... :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...