Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Dekningen Telenor kontra NetCom bør ikke være noe problem.

Telenor og Netcom har omtrent samme dekning i byer og tettsteder, men med en gang du beveger deg opp i høyfjellet, er det Telenors nett som gjelder. Og jeg regner med at det kan være aktuelt, ikke minst i påsken (alle er vel ikke på TG?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke problemet om det er netcom el telenor dette dreier seg om. Men hvorfor i svarte de ikke ordner opp i noe som jeg har betalt for.

Det at jeg ikke har nettverksforb. er jo ikke min feil,men mobyson som ikke har gjort jobben sin. Bare att de har "tatt" pengene mine og stengt tlf nr mitt.

DET dreier dette seg om.

Var i en krise situasjon torsdag og mååt tilkalle luftambulanse og da er det temmelig fortvila at tlf ikke virker. Men jeg fikk stoppet noen som ringte for meg heldigvis.

Er det noen som vet noen annen måte å komme i kontakt med mobyson på utenom pr mail???

Lenke til kommentar

Organisasjonsnummer: 886 564 732

Navn/foretaksnavn: MOBYSON AS

Organisasjonsform: Aksjeselskap

Forretningsadresse: Drammensveien 167

0277 OSLO

Kommune: OSLO

Postadresse: Postboks 540 Skøyen

0212 OSLO

E-postadresse: -

Internettadresse: -

Telefon: -

Mobil: 40060699

Telefaks: -

Registrert i Enhetsregisteret: 24.02.2004

Stiftelsesdato: 08.02.2004

Daglig leder/administrerende direktør: Thomas Sandaker

Næringskode®: 51850 Engroshandel med maskiner og utstyr til kontor ellers

 

Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.)

Også registrert i: Foretaksregisteret

Lenke til kommentar

Mobilen min kjører og går, wehaa. Ett problem er at jeg får opptatt fra hjemmetelefon når jeg ringer til mobilen men det er nok noe jeg har fiklet med der :blush:

 

Skal se å få testet med en annen mobil snart :)

 

Kundeservicen bruker fort to dager på å svare på mail, du har fått oppgitt porteringsdato for kortet, har du ikke betalt når du porteres så avbrytes portering og en mail må sendes til dem tror jeg så det er lurt å sende pengene kjapt eller bruke visa

Lenke til kommentar

Har prøvd å få en portering fra NetCom til Mobyson i lang tid nå. Først fikk jeg overføringsdato 19.juli, så 27.juli. Da det ikke kom noe SIM sendte jeg mail til de, og fikk til svar at det var noe feil med den juridiske eieren. Det var egentlig forventet, så jeg prøvde på nytt, og forvisset meg om at alt var riktig. Jeg fikk ny dato 13. august, men heller ikke da kom SIM-kortet. Jeg hadde heller ikke nå fått mail fra Mobyson om at noe var galt, så jeg ble pent nødt til å sende en til de på fredag. I dag fikk jeg svar om at de ikke hadde fått bekreftelse fra NetCom om at porteringen var ok, og spurte om jeg ville ha ny overføring den 27. august. Jeg svarte ja, men jeg tviler på at det går denne gangen heller.

I det første tilfellet var det klart min feil, men hvorfor kan de ikke sende mail til meg om at det er noe feil, så trenger ikke jeg og sende til dem? Vet ikke hva som var galt med overføringen den 13., men savner også info om dette på et tidligere tidspunkt. Min oppfatning av Mobyson er etter det jeg har opplevd at de er raske til å svare på spørsmål på mail, men ELENDIGE til å gi info. Dette skaffer ikke akkurat flere kunder, og hvis ikke overføringen går smertefritt den 27., bannlyses Mobyson her i gården i alle fall!

 

Magnus

Lenke til kommentar

har selv ventet minst like mange ganger, og jeg har nr. portering 18. august...

sendte mail ang. ingen sim-kort var mottatt i posten og svaret var dette (nb. start å lese mailen nederst.. det var der første mailen startet, øverste er altså siste mail som er mottatt):

 

Den har du I løpet av et par dager :-)

 

Vennlig hilsen

Mobyson Kundeservice

 

***********

 

Vennligst inkluder originalmelding/er i ditt/dine svar til oss

 

 

 

-----Original Message-----

From: ***************

Sent: 15. august 2004 22:18

To: [email protected]

Subject: RE: Nr. portering - Informasjon!

 

 

Hei!

 

Når kommer pakken da?

 

MVH

 

J. M

 

 

>From: "Kundeservice" <[email protected]>

>Reply-To: <[email protected]>

>To: ************

>Subject: RE: Nr. portering - Informasjon!

>Date: Sun, 15 Aug 2004 22:03:34 +0200

>

>Hei,

>

>Det var rart. Sender deg ny startpakke så fort som mulig.

>Den skulle du hatt for lenge siden.

>Sender den til:

>

>*min adresse*

>

>

>Vennlig hilsen

>************

>Kundeservice

>Mobyson

>

>-----Original Message-----

>From: ********

>Sent: 14. august 2004 21:04

>To: [email protected]

>Subject: Nr. portering - Informasjon!

>

>

>Hei!

>

>Idag er det den 14. august 2004, og nr. porteringen min er 18. august

>2004 kl. 15.00.

>Hvorfor har jeg ikke mottatt sim-kortet ennå? Når kommer det?

>

>I på vente av deres snarlige svar.

>

>MVH

>

>J. M

>

 

Blir det mere surr nå, så tror jeg at jeg dropper mobyson!

blir vel Talkmore på meg da...

Lenke til kommentar
Blir det mere surr nå, så tror jeg at jeg dropper mobyson!

blir vel Talkmore på meg da...

Hvordan er erfaringene med Talkmore sålangt?

De har vel holdt på siden mai i år? Ser at de skrudd ned prisene nå.

0,80 pr/min og 0,43 pr/sms. Men de tar 0,69 i oppstartsavgift da.

Alikevel blir dette billigere enn Mobyson. Mobyson er dog rimeligere på GPRS. (0,008 vs 0,015)

 

EDIT: Noen som vet hva Talkmore tar i påfyllingsgebyr og hvordan Mine Sider fungerer hos dem?

Endret av sruben
Lenke til kommentar

Etter MYE om og men fungerer tlf min med mobyson. Fikk mail søndagskvelden om at de skulle sette "himmel og jord" i bev for at jeg skulle få kontakt med verden. De bekreftet at nr mitt ble overført 9/8 ,men klarte ikke å aktivisere det. Skyldte på nettverkslev. Er ikke imponert over kundeservicen der asså. :thumbdown:

Jeg har mistet to ukers inntekt pga mobyson ,er vikar og blir ringt etter. Men de fikk ikke kontakt med meg pga rot hos mobyson.

får se hvordan jeg skal gripe ann den saken.

 

De ville ta kostnadene med overføring til min tidligere mob.leverandør hvis jeg ville det. Skulle bare mangle spør du meg etter så mye ROT.

Nei tror jeg skal styre unna mobyson og kommer ikke til å anbefale dem til noen.

Kommer til å sette frem et økonomisk krav til dem pga tapt inntekt, så får vi se hva som skjer.

 

:thumbup: TV2 hjelper deg er veldig glade i sånne saker og avisene , så vi får se.

 

hei då så lenge

Lenke til kommentar

kjipe saker... satser vel på talkmore, bestilte startspakken i begynnelsen av juni, og har ikke fått fikset sim-kortet ennå, på grunn av mobyson har sagt så mye dritt og flyttet porteringsdatoen flere ganger (tror d var 3 ganger elns)....

 

Det er siste gang jeg venter på dem, og har jeg ikke sim-kortet slik at porteringen ikke kan skje, sier jeg ifra at jeg ikke vil ha noe mer med mobyson og gjøre....

 

BARE DRITT sier jg......

Lenke til kommentar
Blir det mere surr nå, så tror jeg at jeg dropper mobyson!

blir vel Talkmore på meg da...

Hvordan er erfaringene med Talkmore sålangt?

De har vel holdt på siden mai i år? Ser at de skrudd ned prisene nå.

0,80 pr/min og 0,43 pr/sms. Men de tar 0,69 i oppstartsavgift da.

Alikevel blir dette billigere enn Mobyson. Mobyson er dog rimeligere på GPRS. (0,008 vs 0,015)

 

EDIT: Noen som vet hva Talkmore tar i påfyllingsgebyr og hvordan Mine Sider fungerer hos dem?

Jeg har Talkmore.

Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med det! Alltid fått svar med en gang derfra, i motsetning til et annet, ikke navngitt selskap... hehe. Eneste problemet jeg hadde med Talkmore var helt i begynnelsen, da MMS ikke virket i 2 uker fra start. Ellers har alt fungert uten andre problemer.

 

Mine sider er organisert med en svært forbruksoversikt (du ser absolutt alt), påfyllingsoversikt og administrering av tjenester. Fungerer helt topp.

 

Var faktisk ikke OBS på at de nå hadde satt ned prisene sine, men nå er jo dette det billigste som er, tror jeg! 80 øre minuttet og 43 øre pr sms er jo sinnsvakt billig! Blir snart billigere å ringe enn å sende sms.. hehe

 

Transaksjonsgebyr ved påfylling hos Talkmore (per påfylling) kr. 2,50

 

Følgende priser endres:

Minuttpris (til alle mobilnett og fastnett i Norge, hele døgnet):

Prisen pr minutt senkes fra kr 0,99 til kr 0,80.

 

SMS-pris:

Pris pr SMS senkes fra kr 0,49 til kr 0,43.

 

MMS-pris:

Pris pr MMS senkes fra kr 1,99 til kr 1,95.

 

Månedsavgift på Voice Mail:

Månedsavgiften senkes fra kr 15,- pr måned til kr 0,-.

Det koster kr 0,80 pr minutt å ringe Voice Mail.

 

Innmeldingsavgift:

Innmeldingsavgiften senkes fra kr 299,- til kr 199,-.

Alle nye kunder får i tillegg ringetid med verdi kr 50,- etter at de har betalt innmeldingsavgiften.

Kunder som tar med sitt gamle mobilnummer betaler en porteringsavgift på kr 100,-.

 

Edit: Til dere som skrev at det var kun jeg som hadde hatt problemer med Mobyson... ser det ut som om dette stemmer fortsatt? :tease:

Endret av jendor
Lenke til kommentar

:thumbdown: Ja tror det er lurt å styre unna mobyson jeg.

Får vel vurdere Talkmore i steden, selv om tlf min er oppe å går nå med mobyson.

Har ikke lyst til å bruke penger på ett sånt firma.når det er så mye rot. :hmm:

Kommer ikke inn på "mine sider" heller.

:mad:

Lenke til kommentar

Jo, det er jo erfaringer vi vil ha her og det er hans.....

 

Han har helt rett i kritikken, om det er erfaringen hans.

Forøvrig er det jo en skandale det med "dine sider"

Personlig begynner jeg å tro Mobyson skjuler den egentlige årsaken.

Ingen seriøse firmaer hadde godtatt at en underleverandør (som det vistnok er) hadde rotet sånn med denne tjenesten.

oG....Jendor er jo ikke alene med kritikken da!

Lenke til kommentar
EDIT: Noen som vet hva Talkmore tar i påfyllingsgebyr og hvordan Mine Sider fungerer hos dem?

Se selv her: http://www.talkmore.no/demo.html

 

Veldig rart at jeg ikke fikk beskjed på mobilen eller e-post om at prisene var senket! Jeg var heller ikke klar over dette! (Edit: to minutter etter jeg skrev dette kom en e-post med gladmeldingen :p)

 

Så nå ser jeg absolutt ingen grunn til å bruke mobyson. Talkmore fungerer helt glimrende, og nettsidene deres er noen av de beste jeg har sett. Genialt!

 

Edit: Glemte å nevne at jeg ikke har peiling på hvordan kundeservicen er, ganske enkelt fordi jeg aldri har hatt behov for å kontakte dem (noe som selvsagt er positivt).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...