Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

Han sier at mine sider er like om hjørnet, det det er bra!

:w00t:

Lol....for det har vi ikke hørt før. hva annet valg enn at den er like om hjørnet har dem å si? nemlig...ikke noe annet valg. de kan ikke si: "nei vi vet ikke når den er oppe" osv osv.

 

men uansett så har jeg ikke tenkt på det å sperre av simkort og sånt om du mister tlf. hvis de er såpass dårlig til å svare på mail, så må det være et problem å sperre av simkortet om tlf har blitt stjålet.

Men når tjenestene virker, hva er vitsen med Mine Sider egentlig?

Dem brukte ikke mer enn 10minutt å svare..

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskusjonen om Mobyson går så flisene fyker. Mange her er tydeligvis misfornøyde, og kanskje jeg blir en av dem. Kanskje ikke.

 

Jeg har nettopp tegnet abonnement, og så får de vise hva de er gode for. Både leveringstid på SIM og ellers.

 

Dersom kunder må vente lenge, enten det er levering av SIM-kort eller på svar på henvendelser, er dette dårlig reklame. Dersom Mobyson ikke klarer å følge opp, bør man kontakte media. Media har med sin positive omtale av billige Mobyson, hjulpet selskapet med masse nye kunder, og kan også hjelpe til med å fraråde, slik at potensielle kunder finner en annen leverandør. Det er også fint at det finnes ulike nyhetsforum, der good or bad news travel fast.

 

Dersom Mobyson prøver seg med svada-aktige unnskyldninger som at det plutselig er blitt så mange nye kunder, eller at man har hatt ferieavvikling, er det ikke godtatt. Det blir for dumt. Her er man på offensiven, og skal inn i markedet. Da må man innrette seg deretter.

 

Så får vi se hva mine egne erfaringer blir. Jeg tror det kommer til å gå helt fint!

Lenke til kommentar

Takk for oppmuntringen! :)

 

De skal ikke få kødde med meg. Da har de lagt seg ut med feil mann. Men jeg må jo gi dem en sjanse. Dersom ikke de innfrir, har jeg tapt en hundrings, og finner heller et annet selskap. Pluss omtalen jeg vil gi av dem rundt omkring.

 

Men foreløpig stiller jeg med blanke ark. De skal jo få vise at de duger. Og da vil jeg selvfølgelig gi dem all mulig kredit for det.

Lenke til kommentar
Da har du vært en av de utvalgte heldige, som faktisk får svar derfra. Mange andre opplever å vente i evigheter.

Litt rart egentlig :hmm:

Jeg har vært en av de "utvalgte" heldige hos ITButikken og Databutikken.com også!

 

 

Har det noe med å gjøre at navnet mitt begynner på L?

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar

La meg demonstrere saklighetsnivået til enkelte av kritikerne i denne tråden:

 

Først sier duda:

 

"vil bare si at mobyson tydeligvis er et dritt selskap, SELVOM det er noen få som har fått det som de skal ha. så er det flere som har klaget over mobyson."

 

Og like nedunder presterer han eller hun å skrive dette:

 

"selvfølgelig er det mange som har det som det skal være. men det er mange som har masse problemer med mobyson."

 

Enkelte av kritikerne ser nærmest ut til å tro at vi som er fornøyd med mobyson er mobyson-ansatte eller noe... da kan jeg vel lufte tanken om mon tro duda og de andre ner netcom eller telenor-ansatte :D Joda, jeg kødder...

 

men mobyson er nye og de har på e-post fortalt at de har hatt mange flere oppstartsproblemer enn de ønsket... mye av dette skyldes saker utenom deres kontroll... mine sider f. eks. har de kjøpt av noen andre og disse andre har tydeligvis ikke gjort jobben sin... nå er det selvfølgelig mobyson som har ansatt disse "andre", men føkker noen andre opp er det jo i grunn fint lite mobyson kan gjøre med det utenom å jobbe overtid med å besvare e-posten... jeg har til og med mottatt e-post fra mobyson rundt midnatt... de folka i kundesørvisen jobber ræva av seg for øyeblikket og jeg personlig greier å verdsette det faktum at å starte et business og så oppleve at tredjeparter som skal bidra med tjenester har forsinkelser eller ikke gjør jobben sin er meget, meget frustrerende. Mobyson er et lite firma og de gjør sitt beste... tro det eller ei! Tror dere at de ønsket disse problemene? Husk at utenom at mine sider-leverandøren tabbet seg ut, gjorde den danske kortleverandøren det samme! Mobyson har hatt maks uflaks spør du meg...

 

Jeg tipper at så fort leverandøren av mine sider faktisk leverer mine sider og dermed overfører kontrollen til brukerne, vil alt bli meget bedre... og de ansatte kan ta seg tiden til å ordne portering og sånt på skikkelig måte. Nå opplever de veldig hektiske tider og massevis av startvansker...give them a break synes nå jeg.. såpass mye medmenneskelighet har vi vel igjen? Gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg... hadde jeg vært en mobysonansatt og fått all denne dritten slengt etter meg, hadde jeg bare blitt enda mer frustrert. Derfor lar jeg dem gjøre sine feil uten å bli sur, slik at de i nær fremtid forhåpentligvis kan få fiksa sine problemer.

 

Når det er sagt har jeg egentlig ikke hatt noen som helst problemer med mobyson... jeg har hatt 3-4 omganger med e-post kontakt med dem og de har svart innen noen timer... det meste gjalt mine sider... men jeg har jo egentlig ikke noe behov for dem... tjenestene jeg kjøpte fra mobyson fungerer utmerket.. og er norges billigste i tillegg... så lenge alt fortsetter å fungere er jeg en meget fornøyd kunde :)

 

Men nå gidder jeg ikke skrive mer i denne tråden. Håper mobyson får fiksa på saker og ting etter hvert... det hadde vært veldig kjekt for oss kunder ettersom mobyson er norges billigste totalt sett ;)

Endret av aabxx
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden,men det virket som om mange var misfornøyd med mobyson,helt til jeg så litt etter, det er jo faktisk stort sett de samme som poster negativt hvergang noen er inne og sier at alt funker helt greit......

Akkurat :) Jendor, Swag og evt. et par til som gjentar seg hele tiden..

 

Mobyson har fungert helt perfekt for meg og dama, som begge fikk SIM kortene levert etter 3 dager. Aktiviseringen tok 15min. GPRS/MMS funka iløpet av 1 time. Bestandig fått svar nesten med engang på epost.

 

Det virker som de få som har problemer med Mobyson er så hatefulle (ellers kan en karakterisere det som rein fjortiss-oppførsel) at de bare prøver og slenge mest mulig dritt, hele tiden, på nytt og på nytt... patetisk.

Lenke til kommentar

bidz / aabxx: For dere som alt fungerer 100% for, og som får svar på epostene sine innen en time en time eller to: Såklart er dere fornøyd! Skulle bare mangle. Hadde vært fornøyd selv jeg, om alt hadde fungert på den måten dere beskriver.

 

Men det gjør det ikke.

 

Det jeg lurer på er f.eks. hvorfor jeg kan sende de en epost, og selv etter 3-4 arbeidsdager gidder de ikke svare, før jeg har purret 3-4 ganger? Det er helt klart for dårlig - det burde dere som opplever Mobyson som positive være enige i - selv om dere får all den hjelpen dere trenger på kort tid.

 

Når Mobyson tydelig har svært store vansker med -

 

1. å håndtere kundehenvendelser

2. gjennomføre porteringer

3. problemer med levering av SIM-kort og

4. Mine sider

5. registrering av innbetalinger via nettbank

 

- så er totalinntrykket mitt at Mobyson er uferdige og lite seriøst.

 

Selvfølgelig ønsker ikke Mobyson å ha disse problemene. Men de som har startet Mobyson har tidligere drevet i samme bransje - så de er ikke uerfarne, og de burde vite hva som trengs, FØR de starter opp. At alle problemene kunne vært unngått ved å sørge for at alt er på plass FØR de begynner, er det ingen som tenker på. Å skaffe seg irriterte kunder på grunn av noe som kunne vært unngått på forhånd er bare dumt.

 

1. SIM-kortene skulle/burde de hatt i hus FØR de tok imot kundebestillinger - da hadde problemet med forsinkelser ut til kunde vært eliminert.

2. De kunne sørget for å gi beskjed om at portering ikke lar seg gjennomføre, FØR den faktisk skal skje - slik at problemet kan rettes opp i. De venter isteden med å informere kunden til man har sendt 3-4 eposter om saken, og purret like mange ganger.

3. Mine sider burde de hatt oppe å kjøre FØR de begynte å selge abonnement!!! Om løsningen kommer fra en annen leverandør er meg revnende likegyldig, for det er kun Mobyson som jeg kan forholde meg til.

4. Registrering av innbetalinger - hvorfor dette ikke fungerer hos Mobyson når det fungerer hos andre bedrifter vet jeg ikke - men det er tydeligvis et problem med rutinene for sjekk av konto der.

5. Kundeservicen er for meg totalt fraværende. Da hjelper det ikke det minste at jeg kan lese at andre får den hjelpen de trenger etter en time eller to. Det gjør meg faktisk bare mer irritert. Hvorfor får jeg ikke samme service som andre?

 

Dere få som er så positive ville nok ha hatt en annen oppfatning av Mobyson enn det jeg og andre har dersom dere hadde opplevd alle problemene. Å dele sine erfaringer med andre - det være seg positive eller negative erfaringer - er litt av poenget med forumet her. Hatefull fjortissoppførsel er det langt fra.

 

Og tro meg, det er nok langt fler som ikke er fornøyd som ikke bruker dette eller andre forum. De fleste andre gir faen, og finner seg en ny operatør.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

aabxx:

 

Ja, denne tråden begynner å bli lang, men det er fint å lese hva folk mener om likt og ulikt, i dette tilfellet Mobyson.

 

Det er godt å se at folka på Mobyson jobber ræva av seg, for som jeg skrev litt lengre oppe i tråden, er selskapet i utfordrerposisjon, og da nytter det ikke å ta sommerferie eller skylde på det de har lave priser for, nemlig å lokke til seg masse nye kunder. Kundene skifter fort til konkurrentene, dersom de føler dette ikke er noe.

 

Jeg bestilte mitt abonnement 6.8, og regner med at det kommer et sim-kort i posten i løpet av denne uka.

 

Har fra før Sense på nett, men de er så steikande dyre på GPRS, nesten like dyre som Telenor Mobil og NetCom. Ellers har også de lave priser.

Lenke til kommentar

Tja, kan ta min historie så langt, første kapittel er ferdig i morgen da jeg kan bruke telefonen :)

 

Hadde en 6600 som ble stjålet og sperret skiftet så til mobyson når jeg alikevel manglet sim, bestilte fredag forige uke og i løpet av uken som var kom simkortet i posten (var borte den uken og kom hjem i går) I går skulle jeg aktivere, var litt feil når jeg skulle bruke visa og sendte en mail kl 9 om kvelden, dette på en søndag og utrolig nok fikk jeg svar etter en halvtime!

 

Dette er support på sitt beste, bare hostean har klart å være så kjappe på en søndag. I morgen aktiveres simkortet så vi får se om jeg får ringt. Portering etc er i boks =D

 

 

Har kjempegode erfaringer så langt men jeg er enda ikke på nett 10.08.2004 04.00 skal jeg teste mobilen

Lenke til kommentar

jeg har aldri sagt at de som er fornøyde jobber med mobyson, ei heller jobber jeg for telenor eller netcom, eller bruker noen av de.

 

er jo flott å se at det er mange som er fornøyde. men det er jo ikke for alle at det fungerer like bra.

 

som jendor nevnte, så syns jeg at det ser ut som om mobyson driver med forskjells behandling ved svar av mail. de som har vært mest ivrige og blitt hissige her inne, er de som har måttet vente lengst med å få svar. at noen får svar etter 10 min er bra det, men at andre får svar etter 3-4 dager med purring, er altfor dårlig.

 

mobil operatør markedet i norge er et vanskelig sted å prøve å starte en bedrift på. vi har kanskje oppi mot 10 forskjellige operatører i norge nå, om ikke fler. alle er seriøse og prøver å være billigst, selv om det ikke er så veldig lett.

før mobyson kom på markedet, så var det talkmore og chess som var de to billigste. talkmore en rimelig ny opprettet selskap, mens chess har jo alle hørt om nå.

 

mobyson burde visst bedre når de gikk inn i markedet at de burde ha hatt all ting klart, før de tok imot bestillinger. som jendor sier, så burde sim kortene og mine sider vært klappet og klart, FØR de gikk inn. å gå inn i et så hardt markedet som en halv ferdig bedrift kan bli skjebnesvanger.

 

de har hatt mye problemer, og det blir feil av de å skylde på andre. det er de som burde ha gjort jobben mye bedre, å skylde på andre viser at de er veldig amatørmessig når de håndterer feil. det er mobyson alle kunder forholder seg til, ikke deres samarbeidspartnere. så det er mobyson som har tabbet seg ut, ikke leverandørene til mobyson.

Lenke til kommentar

Har fått en lang og oppklarende mail fra Mobyson i dag. Veldig fornøyd med svaret jeg har fått, men jeg er fremdeles litt usikker på om jeg skal fortsette å bruke dem. Men, jeg skal ihvertfall gi de en sjanse og ha kortet ved siden av det jeg bruker nå. Jeg kan forstå hvorfor ting har tatt tid, men det er ikke så lett å sitte uten muligheten til å ringe heller.

Lenke til kommentar

Duda:

 

Mye enig i det du skriver. Det er ikke lett å beregne på forhånd at produktet vil bli meget populært, men man bør ta høyde for det. Å skylde på ulike ting, er som oftest revnende likegyldig for kundene, enten det er underleverandører, eller annet.

 

 

Ryktene om billig telefoni, kundeservice, topp og flopp går lynraskt på nettet. Bare tenk på hva omtaler i media gjør. Chess fikk jo mye positiv omtale, og sparte mange reklamekroner på dette. Dette førte til masse kunder, og de er i dag et av de billigselskapene som har holdt på lengst, og som har fått et godt fotfeste.

 

Folk leser omtaler og sammenligninger/barometre, og skifter gjerne selskap.

 

Dersom Mobyson ikke innfrir, finnes det nok av andre. Markedet er beintøft. Til en viss grad bør kundene vise litt romslighet, men da bør ting gå seg til rimelig raskt også. Altså at man leverer et ferdig produkt snarest mulig.

 

Gjelder det ikke angrefrist, forresten? Jeg mener, dersom det tar for alng tid å komme opp å gå med f.eks Mobyson eller at man angrer. Kan man ikke da si opp hele greia og få godskrevet evt. innbetalt startpakkegebyr og ringebeløp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...