Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

 

Jeg er iallfall storfornøyd med mobyson. Jeg fikk et gullnummer til 500 (vanligvis koster det 2500), og jeg har norges billigste "abonnement". Og det funker. Da får jeg vel lov til å være storfornøyd da, eller?

Norges billigste for storbrukere er Chess King, bare så det er sagt.

 

Gullnummer koster 500 over alt som jeg har sett, men mange av de "vanlige" nummerene til Mobyson i starten var bedre enn gullnummerene, forstå seg den som kan.

 

At du er fornøyd, det er bare knall :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da har jeg aktivisert mitt Mobyson SIM kort, og følte jeg måtte legge til min erfaring her.

 

Bestilte SIM kort sist Torsdag (6 dager siden), fikk SIM kortet levert i postkassen på Mandag (2 dager siden). Aktiviserte SIM kortet via hjemmesiden til Mobyson (VISA påfylling) for 15min. siden, SIM kortet ble aktivisert iløpet av 2 minutter. Saldo'en var oppdatert etter 15 minutter. Sendte så epost til kundeservice til Mobyson om aktivisering av GPRS/MMS, og fikk svar på eposten etter 10 minutter!.

 

Alt fungerer som det skal. Servicen er upåklagelig (aldri opplevd at et firma svarer så kjapt på epost). Jeg hadde ikke nummer-portering.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
hvor kan man sjekke hva som står på sitt eget nr.? jeg het NetCom...

Har du netcom går du inn på http://minesider.netcom.no, der får du all informasjon om ditt abonnement. Og siden du jo har en telefon er det jo bare å ringe 05050 (netcom kundeservice) og spørre :-)

 

Til deg som mente at chess king var norges billigste abonnement for storbrukere for tiden så er nok ikke det sant. Jeg vil nok gjette på One Busy. du kan jo sjekke www.telepriser.no om du er i tvil.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har Mobyson ukrypterte sider for inntasting av kredittkortnummer, utløpsdato og CVV2-nummer? Det er jo vanvittig! Jeg vurderer Mobyson nå, før jeg skal betale mitt Chess King abo, men ikke faen om jeg taster inn kredittkortnummeret mitt på noe som virker så useriøst. :hmm:

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har Mobyson ukrypterte sider for inntasting av kredittkortnummer, utløpsdato og CVV2-nummer? Det er jo vanvittig! Jeg vurderer Mobyson nå, før jeg skal betale mitt Chess King abo, men ikke faen om jeg taster inn kredittkortnummeret mitt på noe som virker så useriøst.  :hmm:

Hei, sitat fra Mobyson:

 

Sikkerhet ved betaling med kredittkort

Kredittkortbetalinger skjer i samarbeid med TellusPay ved hjelp av "SSL" (Secure Socket Layer). Kortnummer og utløpsdato sendes over en kryptert linje direkte til banken, og ingen informasjon lagres av Mobyson. Hvis kortet ditt er tilknyttet "UCAF" eller "3-D Secure" vil betalingen automatisk bli behandlet gjennom TellusPays UC3-D-server.

 

 

 

Mobyson har valgt denne løsningen fordi sikkerheten er høy og fordi den ikke krever spesielle programmer på din PC.

 

 

 

På kontoutskriften din vil det stå MOBYSON.

 

Dette skulle vel dekke sikkerheten godt nok for en tru :roll:

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller har Mobyson ukrypterte sider for inntasting av kredittkortnummer, utløpsdato og CVV2-nummer? Det er jo vanvittig! Jeg vurderer Mobyson nå, før jeg skal betale mitt Chess King abo, men ikke faen om jeg taster inn kredittkortnummeret mitt på noe som virker så useriøst. :hmm:

Jeg sjekket nettopp at det du skriver inn på innbetalingen går gjennom https://secure.telluspay.com... https indikerer at det er sikker enkryptert linje. Så det er akkurat som de sier i FAQen

Lenke til kommentar
Til deg som mente at chess king var norges billigste abonnement for storbrukere for tiden så er nok ikke det sant. Jeg vil nok gjette på One Busy. du kan jo sjekke www.telepriser.no om du er i tvil.

Beklager, hadde ikke fått med meg dette. Du har så rett så rett. Men mener å ha lest negative ting om One, men, noen har alltid noe negativt å si om noe så :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Eg og min samboer fekk kortet helga etter at vi bestilte det.Har ikkje aktivert det før no (rett før eg skriver dette innlegget).Det var snakk om eit nytt nummer og ikkje portering av eit eksisterande.Betalt med VISA og sendt epost til kundeservice for etablering av MMS og GPRS.

 

 

Venter på svar.

 

Kortet skulle bli aktivert i løpet av ein time stod det på websida til Mobyson.

 

er litt spendt.

Men,om vi får dårlige erfaringer så har det ikkje vært store kronene for meg som har gått tapt.

Lenke til kommentar

Mobyson suger mer og mer for hver dag som går uten at de klarer å fikse problemene sine...

 

Mine sider er ikke oppe ennå... hva er det som er så vanskelig for Mobyson?? Dette virker mer og mer useriøst synes jeg.

 

Og ikke kom med det at "man kan bare maile kundeservice, så hjelper de deg"-bullet... sist jeg sendte epost til Mobyson tok det mange dager og 3 purringer før jeg fikk svar. Det er bare useriøst og dårlig.

Lenke til kommentar

Sendte en e-post til dem , angående "mine sider", og fikk svar veldig raskt. (svaret står nederst på side 9 her), men synes det er noe rart....?

Andre firmaer får det jo tydeligvis til?

 

Merkelig at enkelte får svar etter minutter og andre ("jendor") har vanskeligheter for å høre noe i det hele tatt?

 

Enkelte har sim kort på dager, mens andre venter uker og mer?

 

Er litt "armer og bein" i det firmaet, virker det som.......

Lenke til kommentar

Jeg sliter også veldig med å få svar fra Mobyson. Det er enda ikke penger på kortet mitt, enda jeg har sendt de kvittering på at jeg har overført. Utrolig tragisk at jeg som kunde må lide for at de har rot i systemet. Ja, klart at slike ting kan skje, men da synes jeg i det minste at jeg fortjener litt raskere tilbakemeldinger enn det jeg har fått. Tvilen skal komme kunden til gode, er det også noe som heter.

 

Jeg har laget en logg med alle mailer jeg har sendt og alle jeg har mottatt fra Mobyson. Denne viser at Mobyson ikke nødvendigvis er så bra som alle skal ha det til.

 

Får jeg ikke svar fra de i dag, kommer jeg til å legge den ut her.

Lenke til kommentar

jendor: Jeg vil vente med å legge den ut før Mobyson har svart. Jeg sendte en meget saklig, men irritert mail til de nå og fikk svar med en gang om at de skulle sjekke ting opp og gi meg tilbakemelding (det har jeg hørt før). Skjønner at man må "heve stemmen" for å få svar fra dette firmaet.

 

En kort oppsummering så langt: Jeg var en av de første som fikk sim-kort og betalte inn penger med en gang. Jeg har fremdeles ikke fem flate øre på konto.

 

Skjer det ikke noe nå, kommer jeg til å legge loggen min svært synlig. Jeg kommer til å informere Mobyson om dette på forhånd.

 

En ting til. Saken min dreier seg nødvendigvis ikke om at det har tatt så lang tid (selv om det har skapt mange problemer for meg), men om tilbakemeldinger og evne til å svare på spørsmål. Når jeg registrerer at folk her får tilbakemelding etter minutter eller timer, synes jeg det er rart at jeg enten ikke får svar eller at det tar dager. Hvorfor blir jeg forskjellsbehandlet?

Lenke til kommentar

Hei Swag!

 

Det er leit å høre at du har opplevd så mykje problemer med ein teleopperatør (leverandør eller i dette tilfellet ein leverandør som ikkje greier å følge godt nok opp virker det som).

 

Eg overførte som nemnt tidligare i tråden 400,- i natt med VISA.Det stod på websidene deiras at om det ikkje var snakk om portering så skulle det ta omlag ein time før abbonementet var aktivt.

 

Da eg ikkje fekk spesifisert at 98,- var innmeldingsavgift.Sendte eg dei ein mail der eg forklarte dei at 98,- kroner av dei 400,- skulle være innledingsavgift.Og om dei kunne aktivisere MMS og GPRS.Eg gav opp referanse nummeret på VISA overføringa men,gløymte å skrive mobilnummeret det gjaldt i eposten eg sendte dei (var trøtt).Så eg fekk ein mail ut kloka 09:18 der Mobyson spurte etter mobilnummert.Sendte dei ein epost der eg skreiv mobilnummet.Og fekk tilbakemelding at om eg ville ha tilleggstenester så var det bare å gi beskjed.

Skreiv tilbake at eg hadde bedt om dei i første epost.Fekk tilbakemelding litt seinare i dag at han hadde oversett det i eposten og beklaget og at MMS og GPRS no var aktivisert. Eg fekk aktivisert sim-kortet i 03.00 tida i natt omtrent (såg ikkje så veldig nøye på klokka men da var saldo lik null,gav beskjed om og det vart retta opp i).

 

 

Så når dattera min sover så skal eg legge inn MMS og GPRS innstillingane til Netcom manuelt og teste om MMS og GPRS fungerer slik det skal ;)

 

Kommer med tilbakemelding om det gjer det.

 

(men,regner kanskje med det siden eg fekk bekreftelse på det i ein epost fra Mobyson).

 

Dette vart eit litt rotete innlegg i forhold til kronologien.Men,driver å skal legge dattera min no.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått SIM-kort hos de. (Har vært på ferie, så kanskje jeg har fått den tidligere)

Jeg bestilte 01.08, de sente samme dagen!

 

---------------------

 

Men jeg har enda ikke klart å aktivere den... :(

 

 

---------------------

 

 

 

 

 

 

Er det bare meg, eller har Mobyson ukrypterte sider for inntasting av kredittkortnummer, utløpsdato og CVV2-nummer? Det er jo vanvittig! Jeg vurderer Mobyson nå, før jeg skal betale mitt Chess King abo, men ikke faen om jeg taster inn kredittkortnummeret mitt på noe som virker så useriøst.  :hmm:

Jeg sjekket nettopp at det du skriver inn på innbetalingen går gjennom https://secure.telluspay.com... https indikerer at det er sikker enkryptert linje. Så det er akkurat som de sier i FAQen

 

https://secure.telluspay.com/weborder/Speci...tions/56444869/

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar

MOBYSON: YOU SUCK

 

Mobyson er rett og slett 200% useriøse.

 

Dama bestilte portering for en måned siden over til Mobyson, med porteringsdato natt til førstkommende mandag. Hun har ennå ikke mottatt SIM-kortet - og postmannen kommer heller ikke før mandag formiddag igjen. Hun har sendt avgårde 3 eposter til Mobyson allerede - med spørsmål om hun får simkortet sitt, om porteringen skjer til fastsatt tid, uten å få svar.

 

Nå i dag får hun svar om at porteringen er kansellert - det ikke er hun som er eier av NetCom-nummeret hun prøver å portere. Hvilket er 200% bullshit. NetCom bekrefter via telefon i dag 7. august, at hun står som juridisk eier og bruker av nummeret.

 

Mobyson påstår videre at hun skal ha mottatt flere eposter om dette, men at

"vi opplever i stadig økende grad at våre utsendelser stoppes av aggressive spam-filtere."

... hvilket også er 200% bullshit, siden den eposten hun nå fikk, kom frem uten problemer, samt at hun bruker webmail som legger evt. spam i egen folder, som hun går gjennom manuelt hver gang det ligger noe der.

 

Dette er ikke annet enn dårlige bortforklaringer på at de ikke har gjort jobben sin i det hele tatt. Mobyson stinker - men de prøver heller å bortforklare den dårlige lukta. Akkurat som om de tror at de fortsatt skal få en ny kunde etter denne behandlingen? Eller tror de kanskje at vi skal anbefale Mobyson-dritten til andre?? (kunne ikke vært lenger fra sannheten)

 

NULL informasjon har de gitt ut. Hvis det virkelig var problemer med denne porteringen, hvorfor sier de da ikke fra tidligere, slik at evt. problemer kan elimineres?????? (Og nå er det faktisk ikke noe galt med de registrerte opplysninger - det er bare det at Mobyson er så uprofesjonelle at de ikke kan gjøre en ordentlig jobb)

 

Nå har hun måttet MASE seg frem til å få et svar, og når hun etter langt om lenge og lengre enn langt får svar, så er det bare dårlige, fantasiløse fraser om at "det er en feil". Hvilket det ikke er - og da virker de enda mer useriøse.

 

MOBYSON STINKER!!! Og jeg anbefaler alle som vurderer å bytte til Mobyson, om å finne seg en annen operatør, som tar kundene sine litt mer alvorlig enn å drite i de. Jeg tror det henger igjen mer av det gamle Mobyson enn de innrømmer selv. For hvorfor i huleste skulle de ta navnet til noen som virkelig gikk til bunns for noen år siden?

 

MOBYSON: YOU SUCK.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

helt enig jendor!

 

jeg bestilte nr. porteringen i juni, og har ennå ikke fått nr. porteringen!

de sier at porteringen er nå satt til 18. august, og får jeg ikke den da skal jg spre så mye dritt de aldri har sett eller hørt før!

 

jeg er nesten dritt lei hele selskapet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...