Gå til innhold

Ny logo til Programmer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utgangspunktet for at Programmer.no fant ut at de skulle skifte logo, var at en bedrift hadde nesten identisk logo. Derfor ville det vel vært litt selvmotsigende å endre til en logo som allerede er brukt av drøssevis av selskaper?

Du må nesten gi et eksempel.

 

Jeg har selv aldri sett sattelitten. Selv om ikke programmer.no skal bruke den, har jeg lyst å vite dette.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Utgangspunktet for at Programmer.no fant ut at de skulle skifte logo, var at en bedrift hadde nesten identisk logo. Derfor ville det vel vært litt selvmotsigende å endre til en logo som allerede er brukt av drøssevis av selskaper?

Jeg har ikke sett at noen har en lignende logo som de (jonas) kom med. Kanskje det bare er meg, men uansett... Dessuten så forstod jeg det slik som at Programmer.no måtte bytte logo fordi det kunne oppfattes som en rip i fra Programmer.nos side :hmm:

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Det har vist seg at logoen Programmer.no bruker i dag, ligner svært mye på logoen Polimoon Group har brukt i mange år. På grunn av den fremskyndte lanseringen av Programmer.no, visste vi derfor først om Polimoon Group for litt over 3 uker siden. Etter samtaler med Polimoon Group har vi derfor bestemt oss for å lage en ny logo fra bunnen av.

 

Vi ønsker selvsagt å understreke at det ikke er snakk om et plagiat her, men heller tilfeldigheter som rådde. Det er ingenting som tyder på at Polecat| hadde hørt om Polimoon Group før vi oppdaget likheten.

Det var grunnen til at logoen måtte byttes, og her er grunnen til at satelitten ikke kan brukes:

 

et anna problem med satelitten er at den er en del av en av standardfontene som følger med windows... (webdings eller noe lign..) og derfor ganske uegna som logo egentlig.. + at det er mange steder som faktisk bruker den som logo..

 

Uansett er det vel ikke noe tøft å ha en logo som er et tegn i en døll font? :roll:

Lenke til kommentar
Det har vist seg at logoen Programmer.no bruker i dag, ligner svært mye på logoen Polimoon Group har brukt i mange år. På grunn av den fremskyndte lanseringen av Programmer.no, visste vi derfor først om Polimoon Group for litt over 3 uker siden. Etter samtaler med Polimoon Group har vi derfor bestemt oss for å lage en ny logo fra bunnen av.

 

Vi ønsker selvsagt å understreke at det ikke er snakk om et plagiat her, men heller tilfeldigheter som rådde. Det er ingenting som tyder på at Polecat| hadde hørt om Polimoon Group før vi oppdaget likheten.

Det var grunnen til at logoen måtte byttes...

Nettopp, den kunne oppfattes som en rip. Sier langt ifra at det faktisk er det.

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar

(jonas): Misforstå meg rett; "logoen" er fortsatt fin, men siden det er et tegn i en font, er det ikke særlig mye å ha, eller hva? :) (Dessuten er det litt useriøst å legge ut nettopp denne logoen når du vet nettopp dette?)

 

the_lynx: Dette er da vitterlig ingenting å diskutere. Det er bestemt at Programmer.no skal få seg ny logo.

Lenke til kommentar
(jonas): Misforstå meg rett; "logoen" er fortsatt fin, men siden det er et tegn i en font, er det ikke særlig mye å ha, eller hva? :) (Dessuten er det litt useriøst å legge ut nettopp denne logoen når du vet nettopp dette?)

Mr. Berg, forstå meg rett: Når dette er noe de ikke krever penger på, posten har dauet ut OG jeg kjedet meg etter en laaang dag på jobb, er det vel ikke så useriøst å bruke et bilde, ikke © eller brukt noe sted (så langt som jeg kan se; måtte det være så kort som 3 år med intens surfing), eller hva? :)

 

Useriøst? Prøv enkelt og hurtigt istedenfor.

 

e: omformulering

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

1. er ikke noe galt i å prøve

2. selv om det er et tegn i en standard-font, så... ja.. det er MANGE logoer som er utarbeidet fra det..

3. hvem har ikke brukt den satelitten i ett eller anna i sin "karriere" ? jeg vet jeg har gjort det.. helt til jeg fant ut at det ikke var like kult å få skryt for noe man gjorde med en standarfont enn det var å få skryt for noe man gjorde helt selv..

4. Det er snakk om en seriøs side her, programmer.no, ikke et privat prosjekt eller lign (det er 2-3 hosting-firmaer jeg har kommet over på min leting etter "dedicated servers" som bruker den satelitten der, though..) og programmer.no trenger en EGEN logo.. uansett..

5. grunn 4 var grunnen til at jeg sa i fra.. (i tilfelle noen i hw.no/begin.no ikke var klar over det..) og grunn 3 er grunnen til at jeg ikek synes folk skal hakke på (jonas) av den grunn...

6. Synes egentlig hw.no/programmer.no kan leie noen til å gjøre den jobben der.. Siden de ER et kommers firma.. og en logo er en VIKTIG detalj...

7. jeg synes det er BRA (jonas) at du prøver, og legger ut det du gjør, ikke slutt med det..

8. kan vi gi f*** i satelitten nå og heller la de som ønsker å bidra få gjøre det?

(at èn nevner at et forslag på en eller anna måte ikke egner seg pga likheter eller andre ting bør det egentlig være nok... ja? )

 

 

thænk yu mistah...

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
zirener: Den ble for mørk på min skjerm, også vet jeg ikke helt om jeg likte at logoen er bygd rundt "exe", som jeg egentlig ikke syns passer inn der, til tross for domenenavnet osv.

Så sett en lampe til å peke mot den da :p.

 

Et ærlig og redelig forsøk var det

Jo takk :)

 

logo%20copy.jpg

Edit2:Masse småting jeg måtte rette opp i.

Edit3: Bakgrunnen passer jo ikke noe særlig inn, men jeg gidder ikke å endre den

hvis den ikke blir valgt uansett. Ser ikke på de sjansene som veldig

store så.

Endret av zirener
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Men hva skjedde egentlig med å bytte ut logoen til programmer.no?

Pr. dags dato har de fremdeles den gamle logoen på sidene sine.

 

Personlig synes jeg det har kommet inn mange gode forslag her, og litt rart at de ansvarlige for programmer.no ikke har tatt i bruk en av de - eller jobbet videre på en. Særlig (mange utropstegn) siden deltagerne ikke fikk så mye som en femmer for jobben.

 

Hvis logoene som ble lagt ut her ikke holdt mål for programmer.no-gjengen, burde de vel kanskje vurdere å betale en designer neste gang? Bare en tanke.

 

Tilbake til spørsmålet; hva skjer?!

Endret av gozzer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...