the_lynx Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Sånn ja lokaltog, den der var bra Hva betyr det vel egentlig om de inngår i Webdings som standardfont Windows? Det er jo nettopp dette funksjonen til slike fonter har - at de skal kunne brukes... Lenke til kommentar
Purify Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Utgangspunktet for at Programmer.no fant ut at de skulle skifte logo, var at en bedrift hadde nesten identisk logo. Derfor ville det vel vært litt selvmotsigende å endre til en logo som allerede er brukt av drøssevis av selskaper? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Utgangspunktet for at Programmer.no fant ut at de skulle skifte logo, var at en bedrift hadde nesten identisk logo. Derfor ville det vel vært litt selvmotsigende å endre til en logo som allerede er brukt av drøssevis av selskaper? Du må nesten gi et eksempel. Jeg har selv aldri sett sattelitten. Selv om ikke programmer.no skal bruke den, har jeg lyst å vite dette. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Utgangspunktet for at Programmer.no fant ut at de skulle skifte logo, var at en bedrift hadde nesten identisk logo. Derfor ville det vel vært litt selvmotsigende å endre til en logo som allerede er brukt av drøssevis av selskaper? Jeg har ikke sett at noen har en lignende logo som de (jonas) kom med. Kanskje det bare er meg, men uansett... Dessuten så forstod jeg det slik som at Programmer.no måtte bytte logo fordi det kunne oppfattes som en rip i fra Programmer.nos side Endret 3. august 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det har vist seg at logoen Programmer.no bruker i dag, ligner svært mye på logoen Polimoon Group har brukt i mange år. På grunn av den fremskyndte lanseringen av Programmer.no, visste vi derfor først om Polimoon Group for litt over 3 uker siden. Etter samtaler med Polimoon Group har vi derfor bestemt oss for å lage en ny logo fra bunnen av. Vi ønsker selvsagt å understreke at det ikke er snakk om et plagiat her, men heller tilfeldigheter som rådde. Det er ingenting som tyder på at Polecat| hadde hørt om Polimoon Group før vi oppdaget likheten. Det var grunnen til at logoen måtte byttes, og her er grunnen til at satelitten ikke kan brukes: et anna problem med satelitten er at den er en del av en av standardfontene som følger med windows... (webdings eller noe lign..) og derfor ganske uegna som logo egentlig.. + at det er mange steder som faktisk bruker den som logo.. Uansett er det vel ikke noe tøft å ha en logo som er et tegn i en døll font? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Nei, det var det jeg skulle fram til... Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Huff, mange skarpe penner her. En hard gjeng, indeed. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Det har vist seg at logoen Programmer.no bruker i dag, ligner svært mye på logoen Polimoon Group har brukt i mange år. På grunn av den fremskyndte lanseringen av Programmer.no, visste vi derfor først om Polimoon Group for litt over 3 uker siden. Etter samtaler med Polimoon Group har vi derfor bestemt oss for å lage en ny logo fra bunnen av. Vi ønsker selvsagt å understreke at det ikke er snakk om et plagiat her, men heller tilfeldigheter som rådde. Det er ingenting som tyder på at Polecat| hadde hørt om Polimoon Group før vi oppdaget likheten. Det var grunnen til at logoen måtte byttes... Nettopp, den kunne oppfattes som en rip. Sier langt ifra at det faktisk er det. Endret 3. august 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (jonas): Misforstå meg rett; "logoen" er fortsatt fin, men siden det er et tegn i en font, er det ikke særlig mye å ha, eller hva? (Dessuten er det litt useriøst å legge ut nettopp denne logoen når du vet nettopp dette?) the_lynx: Dette er da vitterlig ingenting å diskutere. Det er bestemt at Programmer.no skal få seg ny logo. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) (jonas): Misforstå meg rett; "logoen" er fortsatt fin, men siden det er et tegn i en font, er det ikke særlig mye å ha, eller hva? (Dessuten er det litt useriøst å legge ut nettopp denne logoen når du vet nettopp dette?) Mr. Berg, forstå meg rett: Når dette er noe de ikke krever penger på, posten har dauet ut OG jeg kjedet meg etter en laaang dag på jobb, er det vel ikke så useriøst å bruke et bilde, ikke © eller brukt noe sted (så langt som jeg kan se; måtte det være så kort som 3 år med intens surfing), eller hva? Useriøst? Prøv enkelt og hurtigt istedenfor. e: omformulering Endret 3. august 2004 av (jonas) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) 1. er ikke noe galt i å prøve 2. selv om det er et tegn i en standard-font, så... ja.. det er MANGE logoer som er utarbeidet fra det.. 3. hvem har ikke brukt den satelitten i ett eller anna i sin "karriere" ? jeg vet jeg har gjort det.. helt til jeg fant ut at det ikke var like kult å få skryt for noe man gjorde med en standarfont enn det var å få skryt for noe man gjorde helt selv.. 4. Det er snakk om en seriøs side her, programmer.no, ikke et privat prosjekt eller lign (det er 2-3 hosting-firmaer jeg har kommet over på min leting etter "dedicated servers" som bruker den satelitten der, though..) og programmer.no trenger en EGEN logo.. uansett.. 5. grunn 4 var grunnen til at jeg sa i fra.. (i tilfelle noen i hw.no/begin.no ikke var klar over det..) og grunn 3 er grunnen til at jeg ikek synes folk skal hakke på (jonas) av den grunn... 6. Synes egentlig hw.no/programmer.no kan leie noen til å gjøre den jobben der.. Siden de ER et kommers firma.. og en logo er en VIKTIG detalj... 7. jeg synes det er BRA (jonas) at du prøver, og legger ut det du gjør, ikke slutt med det.. 8. kan vi gi f*** i satelitten nå og heller la de som ønsker å bidra få gjøre det? (at èn nevner at et forslag på en eller anna måte ikke egner seg pga likheter eller andre ting bør det egentlig være nok... ja? ) thænk yu mistah... Endret 3. august 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Heisan, har Photoshop liggende så jeg prøver meg jeg også bare for morroskyld, så ikke forvent noe . bile! Edit: Bakgrunn må jo settes inn sånn som det skal være da, seff. Endret 4. august 2004 av zirener Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) zirener: Den ble for mørk på min skjerm, også vet jeg ikke helt om jeg likte at logoen er bygd rundt "exe", som jeg egentlig ikke syns passer inn der, til tross for domenenavnet osv. Et ærlig og redelig forsøk var det Edit: omformulering deluxe Endret 4. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) zirener: Den ble for mørk på min skjerm, også vet jeg ikke helt om jeg likte at logoen er bygd rundt "exe", som jeg egentlig ikke syns passer inn der, til tross for domenenavnet osv. Så sett en lampe til å peke mot den da . Et ærlig og redelig forsøk var det Jo takk Edit2:Masse småting jeg måtte rette opp i. Edit3: Bakgrunnen passer jo ikke noe særlig inn, men jeg gidder ikke å endre den hvis den ikke blir valgt uansett. Ser ikke på de sjansene som veldig store så. Endret 26. august 2004 av zirener Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Er det noen som lager noe, eller kan man fjerne sticky..? Stickytrådene tar lissom litt mye plass, spesielt i lav oppløsning.. og zirener: Signaturen din går over litt mange linjer.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Greit, jeg tar meg da friheten til å flytte denne til rett kategori. Selv om den ikke lengre havner i Programmer.no sin forumkategori havner den i alle fall på rett plass og får sikkert bedre oppmerksomhet der Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Men hva skjedde egentlig med å bytte ut logoen til programmer.no? Pr. dags dato har de fremdeles den gamle logoen på sidene sine. Personlig synes jeg det har kommet inn mange gode forslag her, og litt rart at de ansvarlige for programmer.no ikke har tatt i bruk en av de - eller jobbet videre på en. Særlig (mange utropstegn) siden deltagerne ikke fikk så mye som en femmer for jobben. Hvis logoene som ble lagt ut her ikke holdt mål for programmer.no-gjengen, burde de vel kanskje vurdere å betale en designer neste gang? Bare en tanke. Tilbake til spørsmålet; hva skjer?! Endret 7. september 2004 av gozzer Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Denne burde vel passe på flere plan. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Er det fortsatt aktuelt å lage forslag til logo? Denne tråden er ganske gammel... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tja, logoen må fremdeles byttes ut.. Alltid like morro å se på undersiden av FUN Light-flaskene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg