#Pazuzu Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det er snart 3 måneder siden jeg begynte å vurdere oppgradering av pc'en min. Etter et prosjekt med å få PC'en mer stillegående klarte jeg nesten å ta livet av hercules 9800 pro kortet mitt... Dvs. en motstand ble knekt av i prosessen med å fjerne ei kjøleribbe! Resultatet etter motstanden var loddet på igjen er at kortet kun funker på bestemte frekvenser og kun med 1 skjerm aktiv. Tv ut fungerer heller ikke. Så jeg trenger snarest et nytt skjermkort. I disse dager slippes PCI Express for fullt og når noe såpass dyrt som skjermkort skal byttes ut fristes man naturlig nok til å bytte til en nyere teknologi og likegjerne bytte flere komponenter i samme slengen. Derfor - tenkte jeg å bytte til enten Radeon X800XT eller Nvidia 6800 Ultra. Jeg er litt pro ati så x800xt frister mest. Skal jeg ha et xt800xt så bør det jo være PCI Express utgaven - ikke sant? Og da kommer man over til hovedkort og cpu. Jeg har god erfaring med ASUS kort, er lykkelig eier av et A7V8X som er mitt femte asus i rekken. Drømmen er å få et ASUS med siste utgaven av Nforce3, PCI Express, 2 SATA kontrollere (støtte for SATA Raid 0 + 2 sata disker utenom raidet) og AMD 64. Det finnes desverre ikke i dag... Derimot frister MSI K8N NEO2 Platinum litt, men det ser ikke ut til å komme med støtte for PCI Express! Så var det DDR2, har det noe for seg foreløpig - eller får man mer *bang* for bucks med DDR1, jeg kjører 1 gb Corsair XMS 3500 idag - go'ram! I mangel på nok reviews og gode spåmann'er på hardwaresidene spør jeg derfor forumet om hjelp! (Har Tomshardware hatt fellesferie lenge nå? =) Har Dere noe syn på hva som teller i Juli-September 2004??? Må jeg vente ennå litt, eller har jeg gått glipp av superduper hovedkortet med sata og pci-express så det holder, mega ddr2 rammen som holder langt mer en den lover for ikke å snakke om den ekstremt overklokkbare amd64 cpu'en som klokker seg forbi fx53 P4ee og alt annet? Hjelp! - Hva skal kjøpes når!!! - Pazuzu Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Intels nye 915- og 925-brikkesett kommer med støtte for PCI-e! Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Jo, jeg har sjekket ut bla. Asus P5AD2 Premium - og det ser unektelig pent ut! Men du vet hvordan det er, som jeg skriver holder jeg en knapp på ATI når det gjelder GPU og som det fremkommer av teksten er det en Athlon 64 som frister mest. Med 915 og 925 blir det P4... og det går jo ikke... =) Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Er det noen som vet når det kommer et chipset med støtte for PCI Express for AMD 64 plattformen - socket 939 eller socket 754? Forøvrig virker det interesant med muligheten å kjøre 2 stk. Nvidia 6800 Ultra i SLI mode. Men da kreves et hovedkort med 2 x PCI Express 16x, noen som vet hvilke kort som er under oppseiling og evt. når de kan forventes å finne i butikkene? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Forøvrig virker det interesant med muligheten å kjøre 2 stk. Nvidia 6800 Ultra i SLI mode. Men da kreves et hovedkort med 2 x PCI Express 16x, noen som vet hvilke kort som er under oppseiling og evt. når de kan forventes å finne i butikkene? Hvis du har penger til det, har du også penger til å skaffe et kort med 2 stk. PCIe 16x. Lenke til kommentar
#Pazuzu Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Hvis du har penger til det, har du også penger til å skaffe et kort med 2 stk. PCIe 16x. Nei, desverre har jeg ikke særlig stort budsjett, opptil 10000 i løpet av et år er jeg villig til å investere. Muligheten hadde derimot vært å kjøpe et 6800 ultra SLI-kompatibelt kort når de kommer, for å så senere når behovet er der, kjøpe et til... Men jeg finner ikke noen planlagte lanseringer av hovedkort med 2 x 16x pci-express på nett. Det nermeste er Supermicro som faktisk har utviklet et workstation hovedkort med 1 x 16x + 1 x 4x nettopp for muligheten å kjøre flere skjermkort, men jeg tror ikke de hadde strømsluket 6800U i tankene. Tviler på at sli kortene til nvidia kan kjøre på en 4x slot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå