Snorre Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Det er sikkert mange som lurer på hvordan man bruker worldediotern og hvordan man lager custommaps og de tingene der. I den annledning tenkte jeg å lage en worldeditor guide. Siden worldeditoren er ganske omfattende kan jeg ikke gjøre dette alene, derfor vill jeg at alle som kan med worldeditoren poster svar her. Det jeg vil at dere skal gjøre er å lage en guide til en bestemt ting i worldeditoren som foreksempel triggers, objecteditor osv osv Ikke post spørsmål, ikke skriv ting du er usikker på. prøver å holde posten seriøs. Prøv å skrive så de fleste forstår! Endret 9. juli 2004 av Orresnei Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) World editor (WE) Kan vel begynne guiden med noen ord om WE-en. Den er kansje en av de mest brukervennlige editorene (som jeg vet om), men samtidig avansert for de som skulle ønske å lage avanserte baner. Da snakker jeg om custommaps som tower defense, dota, heroarena og mange andre custommaps. Det er en del forskjellig innhold i editoren som jeg tenkte å forklare litt kort. Terrain editoren: Dette er landskapseditoren, med den kan du forme landskapet slik du vil og plassere trær og andre ting som du vil, inkludert units og doodads. Object editoren: Denne editoren brukes til å forandre egenskaper, skills, spells og ferdighetene til units, creeps og heroes. du kan lage egne units og heroes osv osv. Du kan også forandre på/lage nye items og abilities. Trigger editor: Det er denne editoren som er hemmeligheten bak alle custommaps. I denne editoren kan du skrive egne koder som får tin til å skje, som foreksempel å spawne units på et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Du kan også spille av din egen musikk (i rekke følge eller i shufflemode, men du må ha importert musikken inn på mappet på forhånd) det er i grenser for hva du kan gjøre ved hjelp av triggere. Import manager: Med denne kan du importere musikk eller bilder til banen din. Kan være nyttig hvis du skal ha egne lyder for dine custom units eller egen sang på banen. Object manager: Med denne kan får du en oversikt over anntall customunits osv. Du får hvite om banen krever expansion pack, og den har en mappe for: units, items, doodads osv osv. AI editor: Med AI editoren kan du bestemme Ai-en på fiendene dine. Campaing editor: Med denne kan du lage dine egne campaingns. Scenario: Her kan du lage forhåndslag (gjerne med navn) og bestemme hvordan loadingscreen-et til banen din skal se ut, du skal også kunne laste inn et eget bilde (må være TGA fil har jeg hørt, men fikk det aldri til ) Og stille inn på en del andre ting. Vel det var noen ord fra meg om world editoren. Hvis det var noen som ikke visste helt hva den er bør de vite det nå. Som sagt var det bare noen ord. En fyldigere og grundigere forklaring om de forskjellige tingene kommer (får vi håpe) etter hvert og til da kan dere prøve å eksprimentere litt selv. Endret 10. juli 2004 av Orresnei Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 her finner du basic's om world editor,hjelper veldig mye i begynnelsen når du ikke kan så mye. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Fant det ut selv.. Endret 31. juli 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå