Gå til innhold

Hvordan skifte skjermkort?

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått bekreftet at jeg kan hente mitt nye 6800GT på posten i morgen tidlig.

Siden jeg aldri har byttet et skjermkort før, hvordan er fremgangsmåten? Kan jeg bare ta ut det gamle kortet, sette inn det nye, skru på maskinen og oppdatere driverne? Eller må jeg avinstallere de gamle drivere først?

Hvordan skal jeg gå frem trinn for trinn?

PS. Har et GF440MX fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trinn 1:

Avinstaller de gamle grafikk kort driverne (dette er egentlig ikke nødvendig, fordi de brukes ikke lenger av Windows el. når du bytter skjerm kortet. Men du bør gjøre det fordi det kan gjøre pcen din tregere/mer ustabil).

Trinn 2:

Ta ut det gamle skjermkortet.

Trinn 3:

Sett inn det nye.

Trinn 4:

Installer de nye driverne (restart pcen når du er ferdig).

Trinn 5:

Have fun :w00t:.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen!! :w00t:

Jeg skummet så vidt gjennom den posten din før jeg postet Stikkontakten, den var kjempebra. Jeg ble bare litt usikker iom at dette forsåvidt ikke gjelder "feil på skjermkort"...

Lenke til kommentar
He he, men legge merke til at jeg skriver: "Hvis du enda ikke har innstallert skjermkortet ditt er dette en bra måtte og få en feilfri opplevelse..."

Stemmer det! Det så jeg først når jeg leste posten litt nøyere... :blush:

Ett spørsmål til:

Er de nyeste driverne lagt ut på Nvidias hjemmesider?

Lenke til kommentar

Drivere ligger på www.nvidia.com .. Det er noen som skal være sikre, disse er "WHQL certified"

De driverne som er "WHQL Certified" er godkjent av Miscrosofts test Lab(Eller noe sånt..), dette betyr at den drivern er sikker.

De andre som ikke har WHQL godkjenning er gjerne litt raskere(Når du installerer en driver uten WHQL godkjenning før du en advarsel i Win XP.. Bare trykk "forsett alikevel", denne advarslen er bare der og det går alltid bra å bare ignorere den(Hverfall for alle jeg kjenner)

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...