Gå til innhold

1.gangskjøp av bærbar

Anbefalte innlegg

Etter å ha skaffet meg x antall stasjonære over tid og til gjengjeld fått mindre og mindre plass tenkte jeg det var på tide med en bærbar sak også :p .

Har ikke så mye greie på bærbare maskiner,men den skal kun brukes til internett-bruk og vanlig kontor arbeid.Fett skjermkort og alt det der er ikke interessant.

Har så vidt kikket på Acer-maskinene og lurer på hva folket mener.

Hva er verdt å kjøpe? :hmm:

Noen hint er:512 mb ram,nettverkskort og ikke for dyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer maskinene pleier å være fullgode de, rimelige er mange av de også.

Skal du bruke den mye på farta kan en maskin med centrino teknologi være smart, ettersom disse ofte har god batterilevetid og god ytelse. En centrino maskin har også innebygd WLAN.

Dell Inspiron 510m er en stillegående og god maskin som jeg ofte anbefaller. Centrino teknologi, lav vekt, god ytelse og ok pris.

Lenke til kommentar

Som Zamoht sier hadde det vært kjekt med innebygd wlan.Har også vurdert en Dell maskin og 510M ser jo grei ut.Nå har det seg slik at man hører mye rart om de forskjellige produsentene og i mitt tilfelle er det Dell som ikke har kommet så bra ut.

Har selv hatt 2 stk bærbare fra Dell på "prøve" hjemme og vært storfornøyd (2-3 år siden).Den negative siden er et par stasjonære maskiner noen kompiser har kjøpt fra Dell.De har ikke vært særlig bra (sier dem da).

Noen erfaringer fra det området?

Personelig tror jeg Dell fører bra saker.

Lenke til kommentar

Psdatas tundra maskiner, Netshops 1557, Multicoms ECS 551, 553 og 556, Digital Impuls's 1557 (kjempetilbud nå !) er i tillegg til de nevnt i postene ovenfore gode laptoper. Inmmaten i de fleste er lik(HD, CPU, Nettverk osv. er levert fra akkurat samme produsentene hos de fleste), så du kan trygt legge mest vekt på DESIGN og tillit til netshoppen du skal handle hos.

Lenke til kommentar

Har det inntrykket jeg også om at det er mye av det samme i de forskjellige maskinene.Det som derimot er noe j¤¤¤¤¤ dritt er at enkelte planter noe i biosen så man må oppdatere bios hvis man vil ha sitt eget opplegg (noe jeg vil).Er ikke noe problem,men veldig irriterende. :mad:

Lenke til kommentar

med tanke på 1557 biosene tror jeg det skal gå gtrit, de er vel som oftest orginale fra fabrikk.. (?)

Dell sin maskin har jeg testet selv og den er meget bra. Inspiron modellene har dog ikke verdens beste byggekvalitet, med tanke på materiale.

Du kan jo kikke på quad.no. De fører ASUS bærbare datamaskiner, og de ser overraskende bra ut!

Vurderer selv en s5200n ultraportabel derfra.

Lenke til kommentar

Ser ikke så dum ut den nei.Ser at ganske mange bærbare kommer med Celeron prosessorer.Ulempe?

Er klar over at de Centrino typene er bedre,mer strømsparene o.l,men hva med det ytelsesmessige?Har det så mye å si på vanlig bruk?

En ting til:hva med str. på skjermen.Mange ligger på 14,1" og 15".Større er ofte lik bedre,men den bærbare kan fort bli litt for stasjonær hvis den er for stor.En 15" bør være stor nok eller hva?

Lenke til kommentar

- Hvis du har hatt mange stasjonære så trenger du vel ikke spørre om det er ulemper med Celeron ?

- Oppløsningen på skjermen er viktigere enn størrelsen.

- Best Pris / ytelse får du ved ECS 553 fra Multcom og 1557 fra Digital Impuls.

Lenke til kommentar
- Hvis du har hatt mange stasjonære så trenger du vel ikke spørre om det er ulemper med Celeron ?

- Oppløsningen på skjermen er viktigere enn størrelsen.

- Best Pris / ytelse får du ved ECS 553 fra Multcom og 1557 fra Digital Impuls.

Aldri eid en Celeron :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...