Gå til innhold

Printer: Hva lønner seg i lengden!

Anbefalte innlegg

Hei!

Henvender meg til folk som har erfaring med bl.a laserprintere her.

Situasjonen er slik at jeg skriver et en god del dokumenter hvert år.

Blir fort hundre sider her og hundre sider der.

Så spørsmålet mitt er , vil det lønne seg for meg å kjøpe laserprinter?

Ser at disse begynner å komme på et fornuftig prisnivå...

Jeg er møkka lei av å kjøpe blekkpatroner til min HP printer , og tempoet er jeg også luta lei av...

Koster det flesk for nye tonerkasetter? Hvor lenge varer en "beholdning" ??

Takker den som kan opplyse meg litt her! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg printer så mye, men min 10-15 år gamle Cannon laser printer har fått ny toner kasett en gang. Den kosta kr. 700. Det var til slutt støv som drepte den. (En sensor som hele tiden slår ut pga støv.)

Har aldri gjort noe forsøk på å sammenligne driftskostnadene mellom laser og blekk skriver. Lexmarken jeg hadde noen måneder måtte ha nye patroner stadig vekk. (Den ble brukt mindre enn laser'n.)

Skal aldri mer ha blekk skriver. Irritasjonen med å stadig å skifte patroner er ikke verd de få kronene man eventuelt sparer.

Nå holder jeg til i samme bygg som et reklamebyrå. Får bruke fargelaser'n der når det trengs.

Regner med å skaffe fargelaser når jeg flytter herfra.

Lenke til kommentar

Min høyst subjektive erfaring er at både holdbarhet og driftutgifter er rimeligere på en laser, selv om om hvis en bruker den mye også etterhvert må bytte dyre deler (fuser og photoconducter). Min blekkskriver samler nå bare støv.

Lenke til kommentar

Ved kjøp av en billig svart/hvit laser til ca 2k er det ingen tvil. Laser er billigst alle tester viser det. Flere tusen utskrifter pr toner som koster ca 200 - 500 kr. Mot blekkskriver som klarer 500 - 1000 utskrifter hvor blekket koster ca 300 kr eller mer.

Har en laser selv, hp laserjet 1010, og angrer på at jeg ikke har kjøpt før. Billig fotoskriver kan enn jo ha i tillegg, hvis fotoutskrift er et must.

Lenke til kommentar
Kjøp litt refillblekk. Da holder en blekkpatron lenge 

Betalte 80kr for 8 refill til min lexmark X75

Jeg er en sånn typisk person som ikke gidder å holde på med sånt! :ermm:

Det er vel latskap det heter! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...