papp Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Har planer om å skaffe meg en bærbar mac, og lurte på om det var muligheter for å emulere windows? Er dette lettvint? Fungerer det å spille da? eller får man ikke utnyttet ytselen? Håper noen har erfaringer med dette.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Funker greit å emulere Windows med Virtual PC. Jeg har Windows XP installert på min iBook via VPC. Det er ikke egnet for å spille, ihvertfall ikke nyere spill. Vet ikke hvordan det er hvis man har en fet dual G5 maskin, så det får noen andre svare på. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Vitual PC understøtter ikke G5 før enda men MS jobber vist med en nyere versjon soam skal fikse dette for G5 eiere . Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Okay, da kan jeg med andre ord konkludere med at du (trådstarter) ikke vil kunne spille noen særlige avanserte spill. Kabal og andre småspill går fint. :-) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Nå har jeg ikke selv kommet til å installere på min MAC enda men andre som har gjort det sier man må ha M Y E minne . Sånn 1gb eller helst mere siden man skal kjøre både OS X + Virtual PC som også bør få en 512 eller noe slik . Det baller fort på seg men når det gjelder ytelse så skal man altså emulere Windows , det er ikke noen x86 sak dette her så man får altså en noe sløvere sak . Om jeg skal tippe så kan vel en g4 1ghz kanskje greie emulere noe rundt halvparten + . Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Så må jeg spørre: hvis du trenger noe fra PC verdenen, hvorfor kjøpe mac i utgangspunktet??? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Stemmer det, Konge. :-) joh-so: Fordi jeg liker Mac mye bedre enn PC, og jeg synes OS X er et langt bedre OS enn Windows XP. Noen ganger kan det være greit å fyre opp WinXP for å teste saker og ting. På den måten slipper jeg å ha en Windows-boks stående å ta opp plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå