Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på internett

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter med et problem på jobben og IT-folka er på ferie..

Jeg har en pc som ikke kommer på internett når jeg logger meg på bedriftens domene. Da har jeg tilgang til intranettet og bedriftens hjemmeside utad på www. Når jeg logger på lokalt kommer jeg ikke på intranettet (seff) men internett funker problemfritt.

Jeg får pinget VG i begge påloggingsmodus men kommer altså ikke inn med IE. Har sjekket instillinger overalt føler jeg... Det må være en eller annen begrensning med tanke på sikkerhet som hindrer meg i å komme "utenfor" bedriften... Vet noen hvordan jeg får endret dette? Any tips at all? Håper på det...

hilsen meg

Endret av hjekker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som skjer når du prøver å nå Internett med IE?

Det står "Internet Explorer kan ikke åpne søkesiden". Og så kommer den standardsiden fra IE om at siden ikke kan vises...

Det kan virke som det er kun et par sider på www jeg får tilgang til. Det må ligge en begrensning på resten. Hvor legger man inn "tillatte" sider? Det tyder på at det virker som en slags veeeldig streng Kidsurf... jeg kommer bare inn på et par "seriøse" sider.

Lenke til kommentar
Du kan kansje ha på XPs firewall eller eventuellt ha feil DNS-adresser oppsatt.. du får da pinge, men ikke surfe..

Hvis firewall er på, får man ikke tilgang idet hele tatt i IE eller hvordan funker det? Jeg har satt opp noen pålitelige sider men kommer fremdeles ikke inn på dem...

Lenke til kommentar
Du kan kansje ha på XPs firewall eller eventuellt ha feil DNS-adresser oppsatt.. du får da pinge, men ikke surfe..

Ikkeno XP-firewall her nei. Men det er vel plenty av murer i selve datasystemet på jobben går jeg ut fra...

Innstillinger for DNS (og alt annet) ser helt likt ut i begge modus (lokal og jobbdomene).

Lenke til kommentar
En proxyserver/script som står på?

AAAAAAAaaaaaa!!!!

Takk!!!!

Proxy var av ja... la inn proxy med riktig port så gikk det så det suste!!

Hadde du vært jente skulle jeg sendt deg en klem! :D

Hehe, nice!

Klem den første lekkre dama du møter på og hils fra meg.. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...