atticus Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Om få uker har jeg tenkt til å investere i en projektor. Er student, så lommeboken er IKKE så veldig tjukk og tenker å bruke rundt 10k. ekls. lerret. Jeg er veldig usikker på hvilken teknologi jeg skal gå for, da det er både posititive og negative sider ved DLP og LCD projektorer. Har egentlig bestemt meg for at det blir enten Sony eller Infocus, hvis ikke noen har en knakende god grunn til å velge en annen. For øyeblikket kan jeg få ganske bra pris fra Sony på en projektor. Nevner ikke pris, men den ligger rett rundt 10k. Alternativ 1 Sony VPL-HS3 Kort om spesifikasjonene: 0,62-tommers W-VGA LCD-panel 858 x 484 x 3 = 1 245 816 piksler 1200 ANSI Lumen Brightness 800:1 kontrastforhold Cinema Black Pro HDMI™-inngang SideShot™ 2 40–150-tommers skjerm Lav viftelyd Pris: Rundt 10k Alternativ 2 Sony VPL-ES1 Kort om spesifikasjonene: 1500 ANSI Lumens 0.62 LCD Panel (Super High Aperature) 800 x 600 (SVGA) 4X Digital Zoom 40" to 150" screen size (measured diagonally) Approximate weight: 6 lbs, 3 oz Picture Muting On-Screen Display Auto Keystone Correction Auto Set Up (Lens, Tilt, Auto Select, Keystone & Auto Pixel Alignment) Image Freeze SECAM, PAL, PAL-N, PAL-M, NTSC 4.43, NTSC 3.58 ) , HDTV, DTV Pris: 8995,- (NetShop) Alternativ 3 InFocus X2 Kort om spesifikasjonene: 1600 ANSI Lumens DLP™by Texas Instruments 800 x 600 (SVGA) 2000:1 Kontrast Bildestørrelse 0.8 m - 6.5 m Zoom lens with manual focus and manual zoom adjust Lampetype SHP 200 watt (3000 time) NTSC, PAL, SECAM, DVI, HDTV (1080i, 720p, and 480p) Pris: 9950,- (NetShop) Dette er de tre jeg har peilet inn på. To med LCD panel og en med DLP. Grunnen til at jeg ikke har med X1 er rett og slett at jeg har hørt mye trøbbel med "regnbue" effekten, og satser på at de har rettet opp dette på X2. Så nå overlater jeg ordet til dere. Akkurat nå heller jeg mest mot Alternativ 1. Gi gjerne for og mot argumenter for DLP og LCD panel også, i tillegg til hvilket valg dere mener er best. Endret 9. juli 2004 av atticus Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hvis det er film/TV-spill projektoren skal brukes til er både X2 og ES1 utelukket. Disse har alt for høy lysstyrke for å kunne oppnå ønsket kontrast/sortnivå. Regnbueeffekten gjør seg gjeldende på alle DLP-modeller (spesielt i denne prisklassen), og jeg tror X2 har samme hastighet på fargehjulet som X1 (2x), noe som igjen resulterer i så å si samme mengde regnbuer. Hvorvidt regnbuer faktisk er et problem for deg bør du sjekke før du handler, for om du ikke er ømfintlig for dette så er det jo ikke noe problem (og da kan du går for f.eks. X1 eller Benq 6100 i denne prisklassen). Andre brukbare LCD i +-10000 er Epson EMP-TW10 og Panasonic PTAE-500E. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå