oycob Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) Det dummeste du kan gjøre er å ta kontakt med nettbutikken og gjøre opp med de! Det vil bare ende med at posten senere kommer og krever deg for penger, og in the end så får du ufattelig mye bry med en liten pakke edit etter at zeph skrev posten sin før jeg fikk posta denne: At noe slikt vil gå helt til retten er helt absurd og umulig, men om du hadde gått så langt så må du jo regne med å vinne og da får du jo gjerne dekka saksomkostningene Endret 11. juli 2004 av oycob Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Eg trur ikkje det ville gått til rettsak, det var andre som drog det inn på teppet. Men det blir som å rane ein butikk for 700 kroner. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Etter min mening burde egentlig posten betale, deter de som har gjort feilen. (noen nevnte at de var blitt vanskligere å se på pakken at den var oppkrav, dette burde posten fikse) Nettbutikken bør jo også holde orden på hvilke penger som kommer inn osv, stole på at andre krever inn penger fordeg uten kontroll av de er ikke lurt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Skjedde det samme med meg for noe år siden. Forskjellen var bare at det var et skjermkort til 4000 !! Må innrømme at det var litt fristende å ikke si noenting og bare spasere ut, men jeg sa "ehh, dette skal vel egentlig være en oppkravspakke". Dama ble ganske forfjamset da hun oppdaget bommerten. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) jeg jobber selv i butikk, og dersom jeg surrer i forhold til å ta betalt for ting så er det mitt ansvar, ikke kundens. Greit nok om de sender meg en regning, men om de ikke gjør det kan de glemme at jeg tar kontakt. Jeg stod tilogmed og nølte med bank-kortet i hånda og hun snudde seg hurtig ut for å ta kaffepause! Posten bør ta dette på sin kappe, fikse rutiner etc. Flere sider dukker opp ved denne saken og. Posten skylder meg mer enn 700kr i form av tapt arbeidsfortjeneste da jeg har bestilt dør-dør pakker, blitt oppringt og sagt de kommer om 1 time etc, og ikke dukker opp! Menneskelig å feile ja, men også menneskelig å da stå til ansvar å forsøke å rette opp feilen. Det er det minste de kan gjøre Endret 12. juli 2004 av gthaman Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 (endret) jeg skjønner ikke hvordan posten klarer å gjøre slike feil heller jeg da.... det kommer jo tilogmed fram på skjermen deres hvor mye du skal betale osv. Det er jo nesten like tåpelig som om kassadama på rimi glemmer å ta seg betalt for varene. Men det er jo menneskelig å feile Endret 11. juli 2004 av apollox Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 jeg jobber selv i butikk, og dersom jeg surrer i forhold til å ta betalt for ting så er det mitt ansvar, ikke kundens. Greit nok om de sender meg en regning, men om de ikke gjør det kan de glemme at jeg tar kontakt. Jeg stod tilogmed og nølte med bank-kortet i hånda og hun snudde seg hurtig ut for å ta kaffepause! Posten bør ta dette på sin kappe, fikse rutiner etc. Flere sider dukker opp ved denne saken og. Posten skylder meg mer enn 700kr i form av tapt arbeidsfortjeneste da jeg har bestilt dør-dør pakker, blitt oppringt og sagt de kommer om 1 time etc, og ikke dukker opp! Menneskelig å feile ja, men også menneskelig å da stå til ansvar å forsøke å rette opp feilen. Det er det minste de kan gjøre Det letteste og greieste for Posten og nettbutikken (som tro meg snakker mye sammen) er å finne disse kundene og det gjør de. Legge sammen to og to og da enkelt og greit fortelle denne kunden at beklager, men du kan ikke handle med oss lenger. At man har fått pakken uten å betale for den, betyr ikke i juridsk forstand at man er fritatt for alt ansvar i den forbindelse. Men som sagt: Det beste for Posten og nettbutikker i slike tilfeller er å samarebeide om disse kundene slik at de ikke får handle mer i vedkommende nettbutikk, og hvem vet skulle ikke forundre med om nettbutikker seg i mellom også kunne hatt bruk for et slikt samarbeid. Enkelt nok, følgende mail sendes på rundgang mellom økonomiavdelingene i nettbutikker: Hvem har dere siste måned som ikke har betalt for seg ? Jo vi har: Per Olsen, 9999 Kirkenes Da kan de enkelt og greit kvitte seg med disse kundene. Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg fikk en artig en fra MPX her om dagen(fire-fem måneder siden) . Jeg hadde bestilt meg noe så uvanlig som en dvd spiller til pc'en, den skulle komme på 312 + frakt på 128 = 440,- Når jeg kom til posthuset/prix og skulle betale så betalte jeg 312 kr. Dette surret jeg litt ove og åpnet pakkelappen, der sto d nemlig frakt: 0,- har ikke enda fått høre noe fra verken mpx eller posten, men det var vell gjerne mpx sin feil. eller? Jeg klager ikke, men hvis jeg får en regning så gjør det meg heller ingenting. Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Det letteste og greieste for Posten og nettbutikken (som tro meg snakker mye sammen) er å finne disse kundene og det gjør de. Legge sammen to og to og da enkelt og greit fortelle denne kunden at beklager, men du kan ikke handle med oss lenger. At man har fått pakken uten å betale for den, betyr ikke i juridsk forstand at man er fritatt for alt ansvar i den forbindelse. Men som sagt: Det beste for Posten og nettbutikker i slike tilfeller er å samarebeide om disse kundene slik at de ikke får handle mer i vedkommende nettbutikk, og hvem vet skulle ikke forundre med om nettbutikker seg i mellom også kunne hatt bruk for et slikt samarbeid. Enkelt nok, følgende mail sendes på rundgang mellom økonomiavdelingene i nettbutikker: Hvem har dere siste måned som ikke har betalt for seg ? Jo vi har: Per Olsen, 9999 Kirkenes Da kan de enkelt og greit kvitte seg med disse kundene. Er ikke sikker på om slik registrering av kunder er helt lov.... De som gjør dette kan nok bli kriminelle selv, hvis det er i strid med Datatilsynets regelverk... Dessuten er det i disse tilfellene ikke kundene som har "lurt systemet", men en sløv holdning hos ansatte som jobber i postverket (ikke noen bombe akkurat ). Når jeg kjører taxi, og kunder betaler med kort, så er det mitt ansvar å sjekke at kundens identitet, at det er rett person som bruker kortet. Hvis ikke blir det jeg som sitter med regninga! Hvis man betaler med en 100 lapp på butikken, og får igjen på en 200 lapp, så er det den stakkars ekspeditøren som må betale dette når kassa skal gjøres opp for dagen Hvis posten leverer ut en oppkravspakke er det deres ansvar". Websjappa får betalt pga at pakker som man sender bla som oppkravspakke er forsikret. Det er posten som sitter igjen med regninga. I værste tilfelle blir det speditøren som blir stillt til ansvar selv om jeg tror de vil prøve å finne kunden... Men selvsagt skal man gjøre opp for seg. Jeg har selv vært borti slike ting en mengde ganger, men jeg har bestandig kremtet og spurt pent om de er sikker på at de ikke har glemt noe... Men tror de fleste blir fristet ved tanken på å gå stille ut..... Lenke til kommentar
pri Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Ser at det er mange som mener at man er kriminell dersom man lar være å be om å få lov til å betale for en vare. Jeg har selv hentet pakker på posten og har opplevd å bruke 5 minutter på å overbevise den som leverte ut pakken om at jeg skal betale. Det er vel ikke meningen at man skal gjøre det? Er det noen som har bedt om å få vetale i kassen på Rimi? At de ansatte i Posten, Mix, Rimi og alle de andre PIB (post i butikk) PIK (post i kiosk) PIG (post i gatekjøkken) osv... ikke klarer å ta betalt for varene, burde ikke gå utover kundene. Man skal ikke ikke måtte be om å få betale! Lenke til kommentar
evilepic Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Det samme skjedde min bror for et par år siden. Komplett ringte et par dager senere og vi betalte på vha nettbank. Morsomt at sånt skjer, men hos oss skjedde det ved Post i Butikk prinsippet. Tviler litt på at de gamle traverne på det lokale postkontoret, som lå der for et par år siden, hadde gjort en sånn feil. Endret 25. juli 2004 av evilepic Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Send mail til butikken, forklar at du gjerne vil betale osv.. Da vil du nok få en hyggelig mail tilbake, og er det netshop eller en slik hyggelig butikk får du nok en gave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå