Gå til innhold

gratis post pakke?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for et par dager siden noen deler fra en netbutikk. Så fulgte jeg varen med postens pakkesporing, og da jeg så den var ankommet dro jeg og hentet varen. Jeg kvitterte et sted, gav ingen legetimasjon, og så sa damen på posten "hadet". Dette var en oppkravspakke på 700kr... Slapp jeg å betale?! Vanligvis har jeg alltid gjort det der og da. I pakka lå ingen regning, og det var en helt vanlig oppkravsakpakke!

Hva kan skje nå? Kan posten ringe å kreve betaling? De har jo ingen bevis for at JEG har vært der og hentet en pakke? :whistle:

Jeg er ikke typen til å svindle på denne måten :!: og jeg tror jeg kommer til å betale uansett. Men hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du kvitterte ut pakken og leverte frem legitimasjon så er vel det bevis nok tenker jeg

Jeg skrev "gav ingen legitimasjon"

Jeg har kvittert kun med fornavn. Oppdager de feilen har de jo null bevis for at nettopp jeg har hentet varen!

Lenke til kommentar

I teorien kan du jo "slippe" unna med dette.. Men du kan faktisk få regning så sent som 3 år etterpå (mener det er 3 år, arrester meg visst det er feil)

Men som alle andre (de fleste) lovlydige borgere går du vel opp på posten å sier ifra...

Lenke til kommentar
Gjør det som er rett: Si i fra til nettbutikken du handlet hos slik at du kan ordne opp.

Jeg var i ferd med å kalle trådstarter for en heldiggris, men jeg trekker det tilbake før jeg skriver det, og sier meg heller enig: Rett skal være rett. Butikken fortjener pengene sine. Ærlighet varer faktisk lengst. :blush:

Lenke til kommentar

Posten har lagt om litt på systemet sitt, slik at det ikke er så lett å se at det er oppkrav på selve pakken. En del ansatte som glemmer å sjekke. Har selv opplevd det to ganger, og sa fra begge ganger med en gang.

Jeg vil tippe at konsevensen av dette blir at utskrift av pakkesporinglapp ikke lenger blir gyldig for å hente ut pakka. Der står det nemlig ikke at det er oppkrav, noe det gjør på hentelappen.

Det er posten som er ansvarlig for å kreve inn penger FØR du får pakken, så de kan ikke kreve deg for penger, men de kan oppfordre deg til å betale.

Lenke til kommentar
Helt ufattelig tåpelige holdninger hos enkelte.

Gjør det som er rett: Si i fra til nettbutikken du handlet hos slik at du kan ordne opp.

jeg har jo ikke akkurat sagt hva jeg har planer om å gjøre ennå da! Jeg spurte fordi jeg var nysgjerrig, ikke fordi jeg håpet å slippe unna med dette! I teorien kan ingen kreve penger av meg er det ikke så? Det var deg jeg ville ha bekreftet :roll:

Lenke til kommentar

Godt å se at du har lagt igjen bevis i denne tråden på at du ikke har oppført deg redelig da, og så kan representanter fra nettbutikken som surfer dette forumet bruke dette som bevis mot deg.

Ærlighet varer lengst unge mann. Utnytt sjansen til å gjøre opp for deg på ærlig vis mens du selv kan. Kom selv opp i denne situasjonen da jeg hentet en pakke til 1100 kroner for en tid tilbake, og da spurte jeg damen på posten om jeg ikke kunne få lov til å betale :)

Lenke til kommentar

For ca 2 år siden fikke eg en pakke på døra eg egentlig skulle ha henta på posten (mot oppkrav) så ble jo da litt forvirra når budet ringte på døra...men eg skreiv under, og tenkte at regninga sikkert låg i pakken, noe som den ikke gjorde. Dagen etterpå fant di ut av feilen og ringte meg opp. Eg gikk ned på posten og betalte. For ca 3mnd. siden ringte posten vesenet tl meg og babla om en pakke eg ikke hadde betalt for, og måtte forte meg og komme ned og betale (gjalt so sef. den " 2 år gamle pakken". Eg tok med permen min med alle kviterteringer, og fant heldigvis kviteringen på at eg hadde betalt for pakken.....

Lenke til kommentar
Dette har jeg også opplevd.Du får garantert regning i posten og den MÅ du betale.

Jeg tok opp saken med en advokat som er spesialist innen økonomiske tvistemåls-saker, og dette kan jeg komme meg unna med dersom jeg ønsker - så om jeg får en regning kan jeg nekte for å motatt noe, og posten har intet bevis. Jeg kommer til å betale når regningen kommer. Men som sagt, dersom dette hender med uærlige folk, kan man slippe unna uten problem!

Lenke til kommentar
Dette har jeg også opplevd.Du får garantert regning i posten og den MÅ du betale.

Jeg tok opp saken med en advokat som er spesialist innen økonomiske tvistemåls-saker, og dette kan jeg komme meg unna med dersom jeg ønsker - så om jeg får en regning kan jeg nekte for å motatt noe, og posten har intet bevis. Jeg kommer til å betale når regningen kommer. Men som sagt, dersom dette hender med uærlige folk, kan man slippe unna uten problem!

Tja, så lenge du har skrevet under et papir så ligger du nok i en svært problematisk situasjon. Hvis dette går til en rettsak så vil man trekke inn håndskrift-eksperter som vil kunne anslå med overveiende sannsynlighet at det er du som har skrevet under.

Selv om det er snakk om små penger så er det nok en sak som eventuelt kunne havne i retten for å få en prinsippiell avgjørelse.

Men uansett hvordan man vender å vrir den saken der så vil det være tjuveri hvis man ikke gjør opp for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...