pgdx Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Har nettopp installert Arch, og installerte kde med pacman, men når jeg kjører startx, får jeg bare opp følgende feilmelding: Could not start kdeinit. Please check your installation. Noen som har erfaringer med dette problemet? Endret 9. juli 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det er forresten gcc-3.4.1-2 og kdebase-3.2.3-1 som er i bruk. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 det er "exec startkde" du har i .xinitrc? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg hadde samme problemet, men det forsvant etter at jeg oppdaterte gcc. Men nå har vel du siste version. Kjør en pacman -Syu for å være sikker på at alt er oppdatert. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) *slettet* Endret 9. juli 2004 av Luke Lovegroove Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 det er "exec startkde" du har i .xinitrc? Ja, det stemmer. Og jeg har kjørt pacman -Syu opptil flere ganger! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ja. Jeg har lest enkelte steder at nyeste KDE ikke fungerer med nyeste versjon med GCC et sted. Tror dere det hjelper å avinstallere kdebase og gcc og installere en eldre versjon? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Tok pacman -R kde og pacman -S kde, og nå funker det... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Uffamegda Edit: For å utdype for dem som ikke forsto hva jeg mente med det ene ordet så var det: Nei, og nei - dette var ikke mye bra løsning, vi fikk ikke vite hva som var galt og hvorfor. Det minner litt om Windows sin magiske "reboot". :] Endret 10. juli 2004 av Velmont Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ja, det var litt leit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå