Flanger Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Jeg skal legge et phpbb forum ut på en side og prøvde å bruke min home.c2i.net plass. Men da jeg prøvde å chmod'e noen filer fikk jeg beskjed om at ikke serveren støttet det. Vet dere om noen gode gratis webhoster som støtter chmod og phpbb? Endret 9. juli 2004 av Flanger Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 phpbb krever vel SQL i bakkant (mysql og postgresql er vel støttet om jeg ikke husker feil), og det er det utrolig vanskelig å få tak i gratis (det finnes noen få steder på nettet, men de har gjerne mer nedetid enn oppetid...) men chmod bruker å være aktivert dersom serveren kjører UNIX/Linux (Windows bruker det vel ikke tror jeg) Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg ville spandert noen grunker på et skikkelig webhotell fra f-eks www.above.no www.xmac.no www.servetheworld.no bare husk å havne på en unix/linux/bsd server! X-mac og servetheworld har phpbb ferdig i kontrollpanelet så du bare trykker på en knapp så har du det oppe å kan starte å confe Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Ta en titt på www.domenpartner.no Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 phpbb krever mysql.. Ikke mange gratis webhoster som har det.. www.frac.dk er den eneste jeg kommer på Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Prøver meg på frac.dk, men da jeg kom til installeringen av forumet finner jeg ikke ut hva jeg skal skrive på databasekonfigurasjonen. Database Configuration Database Server Hostname / DSN: Your Database Name: Database Username: Database Password: Prefix for tables in database: Har noen peiling på hva jeg skal skrive her? Lenke til kommentar
TangoDown Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Prøver meg på frac.dk, men da jeg kom til installeringen av forumet finner jeg ikke ut hva jeg skal skrive på databasekonfigurasjonen. Database Configuration Database Server Hostname / DSN: Your Database Name: Database Username: Database Password: Prefix for tables in database: Har noen peiling på hva jeg skal skrive her? Det sier jo nesten seg selv, men jeg hiver inn en liten forklaring. "Database Server Hostname" = Adressen til SQL-serveren du bruker. "Your Database Name:" = Navnet på databasen du ønsker å bruke til forumet. "Database Username:" = Brukernavnet ditt på SQL-serveren. "Database Password:" = Passordet ditt på SQL-serveren. "Prefix for tables in database:" = Hva som kommer foran tabell-navnene som tilhører forumet. La oss si at du velger "phpBB_", da blir for eksempel bruker-tabellen slik: "phpBB_users". Som sagt, det meste ligger i hva som faktisk står der men jeg håper dette hjalp deg litt på vei. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Prøver meg på frac.dk, men da jeg kom til installeringen av forumet finner jeg ikke ut hva jeg skal skrive på databasekonfigurasjonen. Database Configuration Database Server Hostname / DSN: Your Database Name: Database Username: Database Password: Prefix for tables in database: Har noen peiling på hva jeg skal skrive her? Database Configuration Database Server Hostname / DSN: localhost Your Database Name: fracbrukernavnetditt Database Username: fracbrukernavnetditt Database Password: fracpassordetditt Prefix for tables in database: trenger ikke skrive noe her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå