Gå til innhold

Høytaleren/lyden på min 3100!?

Anbefalte innlegg

En dag mobiltelefonen min (en Nokia 3100) ringte, oppdaget jeg at det ikke kom noe lyd, bare vibrering og lys-flash -selv om den stod på normal/generell lydprofil. Så prøvde jeg å spille av en ringetone men det kom ingen lyd da heller. :realmad:

Jeg kan snakke i telefonen som normalt og hører de jeg snakker med som vanlig, men ikke når jeg aktiverer høytalerfunksjonen.

Tastelås-"pipet" fungerer derimot.. Så det er høytaleren som spiller av ringetonene og som står som høytalerfunksjon i samtalene som ikke er i orden..

Hva bør jeg gjøre med dette? Kan jeg fikse noe selv? (Lyden kom tilbake for et par minutter da jeg dunket telefonen mot gulvet litt....)

Jeg kjøpte den ny gjennom mshop.no, husker ikke akkurat nå hvordan det er med garanti/service osv...

Hadde jeg kjøpt f.eks. hos elkjop kunne jeg jo bare levere den inn...

Endret av Amped
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fremdeles vanlig garanti uansett hvor du har kjøpt telefonen (så lenge det er lovlig med kvittering selvfølgelig).

Du KAN ta med telefonen din og kvitteringen din og gå innom vanlige forhandlere og be pent om de kan sende den inn for deg. Dette koster dem ingenting, men du vil selvfølgelig ikke få eventuelle goder de gir egne kunder (som lånetelefon o.l).

Eventuelt kan du, hvis det er finnes i nærheten av deg, gå direkte til et godkjent Nokiaverksted. Har du kvitteringen med deg skal alt være i orden.

Lenke til kommentar
En dag mobiltelefonen min (en Nokia 3100) ringte, oppdaget jeg at det ikke kom noe lyd, bare vibrering og lys-flash -selv om den stod på normal/generell lydprofil. Så prøvde jeg å spille av en ringetone men det kom ingen lyd da heller. :realmad:

Jeg kan snakke i telefonen som normalt og hører de jeg snakker med som vanlig, men ikke når jeg aktiverer høytalerfunksjonen.

Tastelås-"pipet" fungerer derimot.. Så det er høytaleren som spiller av ringetonene og som står som høytalerfunksjon i samtalene som ikke er i orden..

Hva bør jeg gjøre med dette? Kan jeg fikse noe selv? (Lyden kom tilbake for et par minutter da jeg dunket telefonen mot gulvet litt....)

Jeg kjøpte den ny gjennom mshop.no, husker ikke akkurat nå hvordan det er med garanti/service osv...

Hadde jeg kjøpt f.eks. hos elkjop kunne jeg jo bare levere den inn...

samme sjedde til venninen min sin n3100.....noen dager senere var den bra igjen...

Endret av siriofstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...