Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL folk som kaller Telenor Stjelehor, hva er poenget med d


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-04-26 16:56, Danko skrev:

Quote:


On 2002-04-25 13:39, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Aiai, her var det mye sinte sjeler og poster..

Også så mye useriøst a.


Til alle de som er missfornøyde med Telenor fordi de ikke har helt korrekt hastighet, fordi de ikke kan få adsl selv, etc; Start opp et eget selskap da vel, og oppgrader samtlige sentraler i Norge selv.


 

 

HAHAH! Teiteste jeg har hørt. Jeg gidder ikke engang å forklare hvorfor.

 

Hvorfor ikke? Fordi det ulogisk for deg? Var vist ikke så ulogisk for gutta i Catchcom faktisk..De gjorde noe med det, de. Send en mail til de og fortell hvor teite de er. :smile:

 

Jeg er ikke gutta i Catchcom :razz:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-27 01:10, selters skrev:

Quote:


selters: Nei, for du KAN ikke forklare det.


 

Jo, det er teit fordi det er urealistisk at jeg skal starte et eget firma for å bygge ut en sentral til meg selv. Det er ikke urealistisk for Telenor å bygge ut én sentral når de har 500 ellerno fra før.

 

 

Klart det er 'urealistisk' for de hvis de taper penger på det. Hvorfor skal Telenor gidde og tape penger på det, når du selv ikke gidder og tape penger på det? Fordi de har "plikt blablabla" holder ikke mål..!

 

Telenor har ikke monopol lenger heller. Ble opphevet for en god stund siden det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-27 18:08, Danko skrev:

Quote:


On 2002-04-27 01:10, selters skrev:

Quote:


selters: Nei, for du KAN ikke forklare det.


 

Jo, det er teit fordi det er urealistisk at jeg skal starte et eget firma for å bygge ut en sentral til meg selv. Det er ikke urealistisk for Telenor å bygge ut én sentral når de har 500 ellerno fra før.

 

 

Det er ikke urealistisk når de har resurser til det. De taper ikke store mengder penger på å bygge ut en sentral, men de tjener bare ikke NOK på det.

 

Klart det er 'urealistisk' for de hvis de taper penger på det. Hvorfor skal Telenor gidde og tape penger på det, når du selv ikke gidder og tape penger på det? Fordi de har "plikt blablabla" holder ikke mål..!

 

Telenor har ikke monopol lenger heller. Ble opphevet for en god stund siden det.

 

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-21 20:20, oysfaerg skrev:

Heyiann folkens...


Jeg har sett VELDIG mange poster som inneholder Stjelenor, Telehor osv... - jeg forstår ikke poenget. Telenor gir en helt grei linje i forhold til pris, og at det er 20% avvik skyldes overhead tap - det står forklart hos BlueCom, Telenor, NextGenTel og alle andre som driver med xDSL-leveranse... Max-hastighet er f.eks 1024kbit/s, men grunnet et overhead-tap på 20%, sitter du igjen med 820kbit/s.


I og med at ISP'ene opplyser om dette, kan ikke dere komme og klage på slikt, i alle fall ikke begynne å "hetse" de. Det er tåpelig!


Uansett, så har de fleste xDSL-leverandørene begynt å sette opp hastigheten med 20%, nettopp for å kompansere overheadtapet.


Ikke fornøyd med Telenor? Så bytt da vel- det er ingen grunn til å klage og jamre!


Personlig har jeg Telenor's 1024/256 kbit linje, og jeg får stabilt 107KB/s ned fra en god server, og klarer og laste opp med 27KB/s - dette tilsvarer et tap på henholdsvis 16% og 15,6%, noe som ligger innenfor grensen på 20%. Jeg er godt fornøyd.



 

Stakkars mann... tror Telenor er bra. Jeg har NextGenTel 2048/640 og klarer 240kb/s i download samtidig med en upload på 70-75kb/s. Deler vi dette i to, noe som da blir ganske lik din linje, så vil det si 120kb/s i download samtidig som en upload på ca 35kb/s.

 

I tillegg så er NextGenTel mye billigere enn Telenor. Se bare på 640/386 abonnementet til NextGenTel i forhold til 704/128 abonnementet til Telenor. De er like raske i download, mens upload er 3 ganger så raskt fra NextGenTel. NextGenTel's løsning koster 398 i måneden, Telenor's koster over 500 kroner i måneden.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Jeg hater Pestonor(STJELEHOR;ETC). JEG HATER DET FORBANNA DRITT SELSKAPET OVER ALT PÅ JORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DE SIER AT DE SKALL BYGGE UT ADSL DEKKNING I HELE NORGE INNEN 2002, OGSÅ AVBRYTER DE HELE GREIA??????????FYTTI varmere strøk down under JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG HAR LYST Å BOMBE HELE DET FORPULTE HK`ET PÅ FORNEBU!!!! DET GÅR IKKE ETT MINUTT UTEN AT JEG FORBANNER MEG PÅ PESTONOR!!!!! TERROR ER DET; TERROR!!! FYFAEN JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG TROR JEG GJØR NOE DRASTISK SNART! ER DET RART FOLK BLIR SINNSYKE OG GÅR BERSERK? JEG TROR JEG GJØR DET SNART IALLEFALL! KOMMER VEL TIL Å SITTE PÅ 64K ISDN I TI ÅR TIL Å BETALE 1000KR I MND FOR NOEN FÅ TIMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

HAT HAT HAT HAT HAT HAT!! MÅTTE Telenor BRENNE I varmere strøk down under!!!!!!!!!!!!!!!! VI MÅ STARTE EN BEVEGLSE MOT ****SKAPET (Telenor)

 

lol.gif

 

jeg er så enig at det sitrer inni meg når jeg leser dette her. gå i ilden for oss alle skyline, spreng bygget, pisk hermansen mens han snurrer rundt hengende på et bingohjul- :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...