Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL folk som kaller Telenor Stjelehor, hva er poenget med d


Anbefalte innlegg

On 2002-04-24 01:54, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-24 00:37, Floppen skrev:

Quote:


Norge ligger bak land med samme eller dårligere standard. Og telenor har skylda.


 

Fylla har skylla :razz:

 

neida, det er staten som har skylda det er de som neker å bidra med noen få kroner til utbygge. F.eks hver enste dag den siste måneden har Norge tjent 100 millioner kroner ekstra i forhold til forventet grunnet oljeblokaden i midtøsten. Hvorfor ikke bruke en dags inntekt til litt utbygging?

 

Det er telenor som har sugd ut alt av isdn markedet i flere år. De eier kablene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiai, her var det mye sinte sjeler og poster..

Også så mye useriøst a.

 

Til alle de som er missfornøyde med Telenor fordi de ikke har helt korrekt hastighet, fordi de ikke kan få adsl selv, etc; Start opp et eget selskap da vel, og oppgrader samtlige sentraler i Norge selv.

 

Konklusjonen er at dere faktisk hadde TAPT en god del penger hvis dere gjorde det. Hvorfor i all verden skal egentlig Telenor gidde og oppgradere sentraler til adsl hvis de vet at det ikke er fortjeneste der? Resultatet blir i så fall da at de øker prisene enda mer, og da skriker dere enda mer igjen..

 

Eller hvorfor benytte Telenor i hele tatt ? Bytt til noen andre ISP'r da vel. Catchcom f.eks. De bygger ut sentraler så fort de har fått nok bestillinger (tror det var ca 10 bedrifter eller ca 40 privatpersoner, hvis jeg ikke husker helt feil).

 

At "halve befolkningen blablabla hater Telenor" er helt borti natta. Det er kun de få missfornøyde som skriker..

Har man ikke bedre ting og foreta seg enn og sitte og hyle og skrike når man får [sett inn hastighet her] i stedet for [sett inn hastighet her] når man laster ned med Kazaa, burde man kanskje revurdere litt hvor viktig den ***** internett hastigheten er..

 

Huff blir nesten litt oppgitt, jeg.... :-]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:


Konklusjonen er at dere faktisk hadde TAPT en god del penger hvis dere gjorde det. Hvorfor i all verden skal egentlig Telenor gidde og oppgradere sentraler til adsl hvis de vet at det ikke er fortjeneste der? Resultatet blir i så fall da at de øker prisene enda mer, og da skriker dere enda mer igjen..


Eller hvorfor benytte Telenor i hele tatt ? Bytt til noen andre ISP'r da vel. Catchcom f.eks. De bygger ut sentraler så fort de har fått nok bestillinger (tror det var ca 10 bedrifter eller ca 40 privatpersoner, hvis jeg ikke husker helt feil).




 

Som jeg hadde tenkt å skrive selv.. men så gjorde du det:D

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Konklusjonen er at dere faktisk hadde TAPT en god del penger hvis dere gjorde det. Hvorfor i all verden skal egentlig Telenor gidde og oppgradere sentraler til adsl hvis de vet at det ikke er fortjeneste der? Resultatet blir i så fall da at de øker prisene enda mer, og da skriker dere enda mer igjen..


 

Er ikke det litt av poenget med å ha en stor teleoperatør da?

De har et konsesjonsansvar for å levere de samme teletjenester over hele landet. De har ikke lov til bare å skumme fløten i kremommerådene. De skal levere tjenesten der det er litt mindere lønnsomt også..!

 

Vel... Jeg mener nå at rejeringen gjorde en kjempetabbe når de privatiserte hele Telenor. De burde beholdt stamnettet selv og latt alle teleopperatørene leie linjekapasitet på like vilkår. Først da hadde vi fått reell konkuranse på telefoni og internett!! Slik det er nå så må jo konkurentene betale "straffe avgift" til Telenor for å få tilgang til linjer. Hvis ikke det er konkuranse vridende så vet ikke jeg.....

 

Heldigvis så foregår det interesante ting i kulissene, og jeg tror at Telenor kommer til å få svi i fremtiden for den monopolistiske maktarogansen de viser nå.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-22 11:49, tibbs skrev:

Quote:

-----------------------------------------------------



On 2002-04-21 22:50, skyline skrev:

Jeg hater Pestonor(STJELEHOR;ETC). JEG HATER DET FORBANNA DRITT SELSKAPET OVER ALT PÅ JORD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DE SIER AT DE SKALL BYGGE UT ADSL DEKKNING I HELE NORGE INNEN 2002, OGSÅ AVBRYTER DE HELE GREIA????FYTTI HELVETE JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG HAR LYST Å BOMBE HELE DET FORPULTE HK`ET PÅ FORNEBU!!!! DET GÅR IKKE ETT MINUTT UTEN AT JEG FORBANNER MEG PÅ PESTONOR!!!!! TERROR ER DET; TERROR!!! FYFAEN JEG ER SÅ FORBANNA AT JEG TROR JEG GJØR NOE DRASTISK SNART! ER DET RART FOLK BLIR SINNSYKE OG GÅR BERSERK? JEG TROR JEG GJØR DET SNART i alle fall! KOMMER VEL TIL Å SITTE PÅ 64K ISDN I TI ÅR TIL Å BETALE 1000KR I MND FOR NOEN FÅ TIMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


HAT HAT HAT HAT HAT HAT!! MÅTTE TELEHOR BRENNE I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!! VI MÅ STARTE EN BEVEGLSE MOT ****SKAPET (TELEHOR)



 

 

JA JA JA!!!

 

se signatur.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Aiai, her var det mye sinte sjeler og poster..

Også så mye useriøst a.


Til alle de som er missfornøyde med Telenor fordi de ikke har helt korrekt hastighet, fordi de ikke kan få adsl selv, etc; Start opp et eget selskap da vel, og oppgrader samtlige sentraler i Norge selv.


 

HAHAH! Teiteste jeg har hørt. Jeg gidder ikke engang å forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Forter

Vel... Jeg mener nå at rejeringen gjorde en kjempetabbe når de privatiserte hele Telenor. De burde beholdt stamnettet selv og latt alle teleopperatørene leie linjekapasitet på like vilkår

 

---

 

Jepp helt enig. Linje nettet skulle vært driftet av en nonprofit organisasjon. bare hentet inn nok til drift og oppgraderinger.

Lenke til kommentar

covah: Jeg vet at i f.eks. USA så har de ligget foran oss på utbyggingen av kabelinternett, men det er jo ikke Telenor sin feil at vi ikke er nummer en verden akkurat på dette feltet, Telenor har jo faktisk ikke monopol på kabeltv her i landet.

 

selters: Nei, for du KAN ikke forklare det.

 

Floppen: Telenor MÅ ikke det, ingen kan tvinge Telenor til å tape penger.

Lenke til kommentar

Faktisk så stod det i de gamle vedtektene til telenor, når de var helstatlige, og het noe annet. De skulle skaffe, drifte og vedlikeholde et telekomunikasjonsnett i kongeriket norge. Og de fikk MASSE penger (på den tiden) til å bygge ut et landsdekkende telenet. De var vel da også pålagt å ligge i null (0). Slik er det ikke lenger så vidt jeg vet. I det øyeblikket som telenor ble "privatisert" (staten eier vel fortsatt mer enn 50%, ikke sant?) så fikk de en unskjyldning til å tjene penger, og IKKE bruke dem til oppgradering av nettet.

 

Et annet problem er også at telenor har vedlikeholds og driftsansvaret for noe av forsvarets net. Og kan derfor aldri bli helt privat, per norsk sikkerhetslov. Men det er ingenting i veien for å dele opp telenor? Jo, for det er også et statlig krav at et minimum av telekomunikasjon holdes ved like uanset politisk situasjon. Telenors delprivatiserng er lovlig, men ikke en helprivatisering. Det som har skjedd er at telenor nå har fått lov til å tjene MASSE penger, og blir beskjyttet av norske lover samtidig. Det er noen glupe politikere som har kommet på mange spennende lover :smile:

 

Så joda, vi er garantert et telenet med telefoner. Men internet? Bredbånd? Det er luksus.

 

Åja, den derre linja om ISDN fra 2. verdenskrig, husker jeg ikke helt feil, så ble teknologien og prisnsippet utviklet da. Men det var for dyrt til å implementeres i privat bruk.

 

Åja, forresten, jeg bruker ikke telenor til noen ting, og er stolt av det, ene og alene pga. prisene.

Lenke til kommentar

Quote:


Fordi de må det.


 

Må de? Hvorfor det?

Må de vel ikke. Telenor er et privat selskap på lik linje me omtrent alle andre selskaper i Norge. Det er ingen selskaper i Norge som kan pålegges og gjøre noe de taper penger på.

 

Hvorfor er det ingen som klager på Tele2 f.eks? Eller Netcom? Eller andre teleoperatører?

Jeg synes det er litt rart at folk klager på den eneste Teleoperatøren som faktisk gidder og bygge ut, og ikke på alle andre som ikke gidder det (som bare venter til Telenor gjør det, også leier linejr av de). Bah.

 

_________________

When dreams come true

 

[ Denne Melding var redigert av: Danko på 2002-04-26 16:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-25 13:39, selters skrev:

Quote:


On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Aiai, her var det mye sinte sjeler og poster..

Også så mye useriøst a.


Til alle de som er missfornøyde med Telenor fordi de ikke har helt korrekt hastighet, fordi de ikke kan få adsl selv, etc; Start opp et eget selskap da vel, og oppgrader samtlige sentraler i Norge selv.


 

HAHAH! Teiteste jeg har hørt. Jeg gidder ikke engang å forklare hvorfor.

 

Hvorfor ikke? Fordi det ulogisk for deg? Var vist ikke så ulogisk for gutta i Catchcom faktisk..De gjorde noe med det, de. Send en mail til de og fortell hvor teite de er. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 08:25, bjorngb skrev:

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette. Da er det mye bedre med diskusjonen som gikk på
.... den oppsummerte veldig bra. alle vet at "alle" er forbannet på telenor... noen fordi det er dyrt og noen for de ikke får (høres ut som et paradoks).... hva er vitsen med å diskutere videre ?


 

Tror mange av innleggene bare er for å få ut aggresjon mot telenor, noe jeg skjønner jævlig godt.

 

hilsen en som ikke kan få adsl

Lenke til kommentar

Quote:



On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Eller hvorfor benytte Telenor i hele tatt ? Bytt til noen andre ISP'r da vel. Catchcom f.eks. De bygger ut sentraler så fort de har fått nok bestillinger (tror det var ca 10 bedrifter eller ca 40 privatpersoner, hvis jeg ikke husker helt feil).



 

Ehm.. er dette fakta?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 18:20, oXygEn skrev:

Quote:



On 2002-04-25 01:47, Danko skrev:

Eller hvorfor benytte Telenor i hele tatt ? Bytt til noen andre ISP'r da vel. Catchcom f.eks. De bygger ut sentraler så fort de har fått nok bestillinger (tror det var ca 10 bedrifter eller ca 40 privatpersoner, hvis jeg ikke husker helt feil).



 

Ehm.. er dette fakta?

 

Jepp. Jeg bor på et lite sted som sikkert ikke Telenor har planer om og bygge ut på lenge. Vi tok saken i egne hender, og fikk med oss en del bedrifter samt privatpersoner herifra, og bestille SDSL. Det er 3 sentraler her jeg bor, 2 av de er oppgradert av Catch allerede og den tredje blir oppgradet 8. mai.

 

Ta kontakt med din nærmeste sdsl forhandler for og få vite mer..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-26 16:52, Danko skrev:

Quote:


Fordi de må det.


 

Må de? Hvorfor det?

Må de vel ikke. Telenor er et privat selskap på lik linje me omtrent alle andre selskaper i Norge. Det er ingen selskaper i Norge som kan pålegges og gjøre noe de taper penger på.

 

Hvorfor er det ingen som klager på Tele2 f.eks? Eller Netcom? Eller andre teleoperatører?

Jeg synes det er litt rart at folk klager på den eneste Teleoperatøren som faktisk gidder og bygge ut, og ikke på alle andre som ikke gidder det (som bare venter til Telenor gjør det, også leier linejr av de). Bah.

 

_________________

When dreams come true

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Danko på 2002-04-26 16:53 ]</font>

 

 

De har monopol. De har plikt til å være landsdekkende.

 

Husker ikke hvor jeg har det fra. Kanskje jeg har drømt det.

 

Ps: Jeg driter i det.

Lenke til kommentar

Quote:


selters: Nei, for du KAN ikke forklare det.


 

Jo, det er teit fordi det er urealistisk at jeg skal starte et eget firma for å bygge ut en sentral til meg selv. Det er ikke urealistisk for Telenor å bygge ut én sentral når de har 500 ellerno fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...