Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe henger i oppstarten

Anbefalte innlegg

Har satt inn en Burton XP2800-prosessor i et Asus A7N8X Deluxe. Oppdaterte bios til nyeste utgave. Gikk inn og sjekket innstillingene, samt regnet med at ting skulle suse avgårde. Det gjorde det også, inntil halvveis i oppstarten.

Maskinen henger, med en blinkende markør i øverste venstre hjørne som eneste livstegn. Ikke en gang ctrl+alt+del fungerer for å starte opp på ny. Selv ikke når jeg velger sikkerhetsmodus av windows vil den starte. Jeg forsøkte også å installere windows på ny, men også der henger den seg med den samme blinkende markøren etter kort tid.

Noen som har noen ideer?

Har satt CPU External Freq til 166.

Og CPU Frequency Multiple til 12,5x.

Niko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problemer med å starte det hovedkorte med Athlon Xp2400+.

Når jeg setter inn den CPUen,så vil ikke PCen innstallere windows,den bare fryser før den skal innstallere.Jeg har oppdatert den til siste bios,men det hjalp ikke.Så nå har jeg satt inn Duron 1,6ghz,og det funker som den skal.Prøv å slå av L1 Cache,og se hva som skjer da.Da skal det funke,men Pcen blir veldig treg.

Endret av msh
Lenke til kommentar

Det fungerte godt med min gamle xp1800-prosessor. Men så skjedde altså dette. Har ikke gjort noe med s-ata. Kjører uansett p-ata på to harddisker. Forsøkte å resete bios, uten noe gjennombrudd.

Loddebolten: Har du gjort noen smarte innsillinger i bios? Jeg har altså default-innstillingene med 166 og 12,5. Har du gjort andre endringer?

Forøvrig tror jeg at jeg har DDR200???

hmmm.

Lenke til kommentar

jeg kjører kun standardinnstillinger.....stort sett...kjører raminnstillinger på "aggresive" fordi jeg har Corsair ram som takler det.....ingen spesielle innstillinger skal være nødvendig for å få dette til å virke....(CPU untatt...)...

hvis rammen du hadde er tilpasset XP1700 er det vel det som er problemet....xp1700 har 266 busshastighet.....du har sannsynligvis ram som kjører på 266mz....når du setter bios til 166mz(cpu)..så kjører du 333 mz ....da rabler det for rammen din.....du kan prøve å kjøre cpu bus på 133 og se om det starter.....hvis dette er tilfelle....kjøp ny ram....Corsair value går fint på dette kortet.....

Lenke til kommentar

hvis du har en "jalla" PSU på 300w er det ikke sikkert den leverer det den skal en gang.....300w kan holde hvis det er en bra psu men jeg hadde skifta uansett...det går 10w strøm for hver 128 mb ram du har....med 2 disker pluss cd-rom...brenner osv osv. kan det fort bli knapt med strøm......aner ikke hvor mye "stash" du har totalt med vifter osv......du bør også sjekke disken for korrupt filsystem...da får du ikke formatert eller noe....svaret på det problemet er programmet killdisk...!

jeg ville prøvd med en skikkelig PSU...og med ram du vet kjører på 333mz....det finnes diagnoseprogram som kjøres fra diskett som forteller deg om ok ram/filsystem osv....få tak i et slikt..!..(husker ikke hva det heter i farta...)...

Lenke til kommentar

easy datarecover var det det heter.....med det programmet lager du en diskett som du booter problem maskina med og da får du scanna hardweren din for feil....det er meget viktig du får avklart at du ikke har korrupt filsystem.....!...(en del virus ser ut til å knekke filsystemet på disken for tiden....)....filsystemet kan også rable i mange andre sammenhenger og er viktig å sjekke....SJEKK at rammen din klarer 333mz før du kjører den opp på 166mz bus igjen......!!

og uansett hva det er.....planlegg ny PSU på minst 430w helst 550 ihvertfall om du har planer om å dytte inn et av de nyere skjermkorta.....da tryner PSU.en din garantert...(..min 300w holdt i 14 dager... :p ..) og så får vi håpe du gjorde rett når du flasha bios.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...