simson Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg begynner i ny jobb i november, og får da ny mobil dekket av jobben. Den jeg har holder helt fint fram til den tid, men jeg har likevel begynt å kikke litt, bl.a. for å finne ut hva jeg egentlig ønsker. Lurte derfor på om noen kjenner til gode telefoner, evt gode kommende telefoner som oppfyller det meste av kravene under. Et lite stikkord først: Ønsker en kombinasjon av K700 og S65. Dvs: vil helst ha både megapixelkamera, mp3-spilling OG minnekort. Er ikke superbegeistra for Nokias design på 6600 og 7610. Benytter malen under: Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: VIKTIG -MMS: VIKTIG. -GPRS: ja. -WAP: ja. -Kalkulator: ja. -JAVA: ikke viktig -Email klient: ja -Spill: ikke viktig Form: -Vanlig, ikke klapptelefon -Helst uten antenne -Ønsker en mindre enn SE P900. (Vil kunne ha den i lomma når jeg er på fest e.l.) Skjerm: Fargeskjerm Pris: Prisen er ikke så viktig. Diverse: -Merke: Har gode erfaringer med Nokia fra før. -Kamera: VIKTIG -Videokamera: ikke viktig -Triband: ikke viktig -Infrarød port eller bluetooth. -Minne: ønsker >30mb i tillegg til minnekort -Polyfoniske ringetoner: ja -MP3: ja, helst. -Radio: ikke viktig, men -Batterilevetid: Ønsker ok varighet. -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Vil bruke den til ringing i jobben, sms privat. Ønsker i tillegg god kalenderfunksjon. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Tror det er ytterst få, om ingen som oppfyller alle de kravene, men tror s65 er den som er nærmest. Det er ytterst få mobiler per dags dato som har mer enn 30MB innebygd minne (kun k700??). s65 har som du sier ikke mulighet for mp3 avspilling, men til gjengjeld er jeg rimelig sikker på at den har mulighet for avspilling av acc-filer (noen som kan bekrefte dette?). Det er bare å konvertere mp3'er til acc, og du har musikkavspiller også på din s65. Ellers kan du ta en titt på SE s700, selv om denne ikke kommer før til jul. Lenke til kommentar
eblth Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 SonyEricsson S700 blir en veldig bra telefon, men spørsmålet er om den rekker å komme til november da... Ellers er den ganske stor (den har en snurrefunksjon som gjør at skjermen skjuler knappene, og du må da vri skjermen opp for å taste, men da blir telefonen ganske stor) SonyEricsson S700 Ellers er det ingen andre mobiler jeg kommer på... Lenke til kommentar
Habla Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 S700 tror jeg kanskje kommer i september.......... Bare en god følelse jeg har... Lenke til kommentar
simson Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Har lest at det ikke er offisielt at S65 støtter acc enda, men det er jo en god løsning hvis den får det. (Enkelte hevder at S65 støtter mpeg4, og at acc er en integrert del av mpeg4, og at det derfor vil være også i S65.) Finnes det (eksterne) javaprogrammer som muliggjør mp3-spilling? Ikke misforstå: mp3 er ikke avgjørende for telefonen. Men når jeg først skal kjøpe en mob til noen tusen er det greit å ha flest mulig (for meg relevante) funksjoner på den. Viktigste er: god stabilitet (dvs lite bugs, treghet i systemet), bra kamera&kalender og gode basisfunksjoner (sms/ringing). Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 S700 blir ikke mindre enn P900 da Men uansett ja, den er nok en telefon som oppfyller alle kravnene Hvis ikke så er kanskje Nokia 6630 et alternativ. bare se her 3G-hastighet med Series 60: WCDMA+EDGE-bredbåndstilgang Kamerasensor med 1,3 megapiksler, effektiv oppløsning på 1,23 megapiksler for bildefangst (oppløsning på 1280 x 960 piksler) 6x smidig digital zoom og sekvensmodus 10 MB internt dynamisk minne med varmveksling og 64 MB Reduced Size MultiMediaCard (MMC) Videoinnspillingstid opptil 1 time per klipp Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 S700 blir ikke mindre enn P900 da Den blir nok litt mindre (sammenslått). Ikke mye, men litt: mål p900: 115 x 57 x 24 mål s700: 107,5 x 49 x 24,5 Lenke til kommentar
MadsES Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Her er noen: N6230 Fordeler: Har nesten alle de funksjonene du peker på. Ganske røft design. Kommer vel en 6230i som er bedre, men men. Ulemper: Litt liten skjerm, ikke mpx kamera og litt dårlig batteri. N7610 Fordeler: "Alt" av funksjoner, også mpx kamera. RS-MMC. Ulemper: Som du nevner, så har den litt rart design (enig med deg), ikke stereo lyd, ikke radio, ikke hotswap og ikke infrarød, ikke joystick (ikke veldig viktig) Siemens SX1 Fordeler:Ganske gammel telefon som også har "alt". Sprekt design (syns jeg). Minnekort, Mp3, Radio. Skal ikke rope for høyt, men jeg tror en SX2 er rundt hjørnene (instinkt). Ulemper: Noen syns det "spreke" designet er håpløst, spesielt tastene (jeg ikke forstå hvorfor ). Den har ikke megapixel. Ikke RS-MMC. Siemens S65 Fordeler: Deilig design bra funksjoner, Stor skjerm på en liten tlf. minnekort. Megapixel. Ulemper: Ikke Mp3 (men aac), ikke radio. SE K700 Fordeler: Mp3, Radio, liten. ok design (min mening) Ulemper: "Bare" 41 mb minne (for lite hvis du skal bruke mp3 spiller), ikke mpx, sikkert mer men kommer ikke på mer nå. Hvis du skulle få lyst på en billig telefon, så kikk på M65/CX65. Det er mye å velge i Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Naa gaar det da rykter om en god del telefoner som visstnok skal presenteres i loepet av de neste ukene. Baade Nokia, Sony Ericsson og Siemens ryktes aa lade opp til lanseringer. Telefoner som er omdiskutert er Nokia 6260 med stoerre skjerm og Mpikselkamera, Sony Ericsson F700 (K700 med minnekort og kanskje Mpikselkamera) og muligens ett nytt flaggskip fra Siemens. Lenke til kommentar
simson Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Her kom det fram mye nyttig! Likte det jeg så av Nokia 6630! Litt stor, men med svært mange bruksområder. Er det forresten noen som vet om mobilenes øvre grense for størrelse på minnekortet? Hadde jo vært glitrende å hatt et 1GB minnekort til musikk på telefonen, men sjansen er vel stor for kræsj da? Lenke til kommentar
genser Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 SonyEricsson presenterer ny(e) mobil(er) 15. juli. Sannsynligvis noe interessant der, forhåpentligvis ikke bare K500 (Ikke-vodafone versjonen av F500. Her har dere hva club-sonyericsson skriver: For the moment we can just talk about weak rumours since this time Sony Ericsson has made a really good job to prevent the leak of information or photos. Maybe it's what-everyone-calls-F700 (a K700-sized stylish phone with all the features of S700, which by no way will be called F700; perhaps K900) and/or the Layla/P910 (a small upgrade of the P900 with qwerty keyboard) and/or a totally new smartphone (which, presented now or in the future, should use the UIQ 3 interface for touchscreens and non-touchscreens). Sure all this sounds amazing, so let's just hope it's not finally only about the K500 Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Den 15. juli vil Sony Ericsson avduke nye modeller som kommer til høsten. Je g tipper det da kommer en oppgradering av K700 med minnekort! og kansje megapixelkamera! EDIT: Are var før meg... Endret 9. juli 2004 av siggetheman Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg tipper det da kommer en oppgradering av K700 med minnekort! og kansje megapixelkamera! Tviler jeg på.... Det ville i såfall være et merkelig og uklokt valg av SE å presentere en slik mobil før salget av K700 har kommet igang skikkelig... Lenke til kommentar
genser Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Jeg tipper det da kommer en oppgradering av K700 med minnekort! og kansje megapixelkamera! Tviler jeg på.... Det ville i såfall være et merkelig og uklokt valg av SE å presentere en slik mobil før salget av K700 har kommet igang skikkelig... Tror du ikke at de som er ordentlig oppdatert på mobilfronten (som mange forumbrukere) allerede har kjøpt K700, hvis de hadde lyst på den? Resten av markedet som ikke er så innteressert i å følge med på lanseringer av mobiler o.l. kommer neppe til å vite om mobilen før det har gått en stund. Derfor tror jeg ikke K700-salget ville blitt hemmet mye uansett. Men dette er jo bare gjetting. Vi får vente å se. edit: Nøyaktig hva siggetheman beskriver er hva jeg ønsker meg: En mobil med bra skjerm, bra kamera, minnekort og mp3 (selvfølgelig i stereo). siggetheman: 2 timer ja til trådstarter: Siemens lanserer ny(e) mobiler i august, blir jo spennende å se det .. på tide med en oppfølger til SX1 Endret 9. juli 2004 av arehei Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg tipper det da kommer en oppgradering av K700 med minnekort! og kansje megapixelkamera! Tviler jeg på.... Det ville i såfall være et merkelig og uklokt valg av SE å presentere en slik mobil før salget av K700 har kommet igang skikkelig... Det har jo lenge vært rykter om en oppfølger til K700 med minnekort. Dett burde du vite Jørgen! Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Joda, men rykter til oppfølgere er ikke spesielt spennende såpass tidlig. Både SL55 og SL65 skulle ha minnekort ifølge mobile-review f.eks... Jeg stoler aldri på rykter før jeg selv vet noe fra sikre kilder. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det blir spennende den 15........bare vent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå