Gå til innhold

6800 Ultra Vannblokk

Anbefalte innlegg

Etter at X800Pro kortet mitt har tatt turen til de evige jaktmarker, har jeg nå bestilt meg ett POV6800Ultra kort. Har sjekket litt på nettet, men ikke funnet noe endelig svar enda. Tenkte derfor jeg skulle sjekke om noen hadde noen idèer her.

Jeg kjørte denne kjøleren på X800 kortet mitt. Den passet også på 9800Pro kortet jeg hadde før det. Er det noen som vet om denne kommer til å passe på POV6800Ultra kortet mitt. Tror jeg leste en vei at monteringshullene var litt anderledes på dette.

Håper der er noen av dere som vet mer om dette en meg :) Kortet kommer ikke inn før om en uke, så jeg har litt tid til å få svar / finne løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Nope den vil ikke passe, grunnen er for lang avstand til hullene på kortet, du trenger derfor å legge til ca 2cm extra skinner for å skru blokken på plass. GPU'en er antageligvis også bredere enn blokken.

sjekk bilde så skjønner du hva jeg mener...

http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...s/med-feste.jpg

Har testet blokken på et Gforce 5900XT med xtra skinner og det funker fett!

petter

Lenke til kommentar
Ta en titt på linken under, der finner du sikkert ut noe :) . Btw, hvordan klarte du å kverke X800 kortet ?

http://www.nvnews.net/vbulletin/search.php?searchid=51095

Samme som meg, han voltmodda det med blyantmodden, dvs at han tegnet et par streker over en motstand under kortet slik at motstanden minsket og vcore økte..

Hans kort bare døde plutselig, jeg gjorde samme vmod og mitt døde også bare sånn plutselig.

Så vil ikke akkurat anbefale vmodden til noen som har et X800 kort.

Lenke til kommentar
hvor mye penger har du da brukt på grafikkort ? siden du kjøpte et x800 kort, som i dag koster rundt 4000, og så kjøpt ett nytt 6800 kort. vasser du i penger eller har du en rik pappa ? mamma ?

Epz.

Han fekk X800 kortet gjennom jobben trur eg det var.. demovare eller noe!

Correct me if i'm wrong! :yes:

Lenke til kommentar
hvor mye penger har du da brukt på grafikkort ? siden du kjøpte et x800 kort, som i dag koster rundt 4000, og så kjøpt ett nytt 6800 kort. vasser du i penger eller har du en rik pappa ? mamma ?

Epz.

Han fekk X800 kortet gjennom jobben trur eg det var.. demovare eller noe!

Correct me if i'm wrong! :yes:

Du har helt rett. Jeg fikk det X800 som sample gjennom jobb.

Til deg som lurte på om jeg har rike foreldre:

4000.- er ikke all verden for meg. er i full jobb, å har vært det de siste 6 - 7 årene. Er ikke alle her på forumet som er 14 år, går på skole å bor hjemme hos foreldrene :roll:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Tenkt deg muligheten for at Epz kanskje mente at du har sløsa litt med penger også? 2 spiltter nye skjermkort(Vet du fikk det ene) og en vannblokk som du kanskje må bytte ut fordi den ikke passer på kortet ditt...

Ja, det ene var en sample. Så jeg har bare kjøpt et nytt skjermkort. Det har jo mange andre her også gjort. At ikke vannblokka passer er en tilfeldighet. Den ar vært trofast helt siden jeg kjøpte meg 9800Pro, så om den må byttes, så er det ikke verdens undergang. Tror nok det lar seg gjøre å modifisere festene på blokka, så det går nok greit skal du se.

At kortet tok kvelden var selfølgelig dumt, men hadde det vært et kort jeg hadde kjøpt, så hadde jeg sendt det i retur. Skal ikke gå til helvete når jeg surfer. Siden det er en sample, så sendes det tilbake til Asus, med takk for lånet, men det tok desvere kvelden ;)

Lenke til kommentar
Samme som meg, han voltmodda det med blyantmodden, dvs at han tegnet et par streker over en motstand under kortet slik at motstanden minsket og vcore økte..

Hans kort bare døde plutselig, jeg gjorde samme vmod og mitt døde også bare sånn plutselig.

Og du tror ennå at du vil få igjen pengene for kortet ? du hadde vel sendt det tilbake og ventet på cash..men hvis de ser etter om du har prøvd å modde er du screwd

Lenke til kommentar

Og du tror ennå at du vil få igjen pengene for kortet ? du hadde vel sendt det tilbake og ventet på cash..men hvis de ser etter om du har prøvd å modde er du screwd

Blyant mod kan lett fjernes igjen. Man bare "hvisker" bort blyet igjen. Ingen som kan se at det har vært gjort.

Lenke til kommentar

Jepp den er nydelig den ja, huff hadde jeg bare klart å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg skal ha, heller mere å mere i mot et 6800U for øyeblikket. Men venter på at det faller i pris.

Må være litt spar også, fruen har bestemt at familien skal til syden i Høst. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg hadde vmodda og skrapt på alle punktene til kobberet, sendte tilbake til hw butikken der jeg kjøpte det og fikk mail: "Krediteres 100%"

Vedder en tier på at JimRamse får enten nytt kort eller pengene tilbake ;)

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på den X800-innlegget ditt og må si du er tøff som prøver deg på 6800U :!:

God underholdningsverdi i innleggene du lager, det skal du ha :thumbup:

Nå vet ikke jeg hvilke planer du har for det 6800U-kortet men jeg gleder meg til å se fortsettelsen og hvor langt du kommer.

Skal ha et 6800U selv og det blir moro å se potensialet til kortet. Det virker som at du har stor innsikt i ting du mekker på og det er spennende å følge med.

Synd at X800-kortet sa adjø.

Som du sa tidligere, det er ikke alle som går på skole, er 14 år og bor hjemme hos mor og far ;)

PS. Greier du å havne blant de 7 beste hos futuremark med det 6800U-kortet da tror du?

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...