Gå til innhold

Favoritt klasse i RPG!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generellt foretrekker jeg magikere. Går for necromancer der det er mulig.

Når det gjelder nye spill, kommer det selvfølgelig litt an på hvordan de forskjellige klassene blir presentert.

Jeg liker å ha prøvd alt, men orker ikke spille gjennom spill mer enn en gang (med unntak av rene Hack'n'Slash spill som D2).

Baldur's Gate-serien var fin på det området, multiplayer lot deg herje mye :thumbup:

Lenke til kommentar

Liker meg best som magiker av no slag. Stortsett et helvete til å begynne med, men man ruler gata etterhvert ;)

Men i utgangspunktet liker jeg best RPG hvor man fritt utvikler chateren sin UTEN klasser... (Se FallOut, og gleder meg til å sette meg med Beyond Devinety som jeg kjøper til høsten, for ikk å føkke hele sommern min;))

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar

Heh, det varierer. Hvis det er et typisk low-lvl-game (Tenker på D&D-spill) er Fighters best i mine øyne. Blir man opptil lvl 20 er Sorceror yndlingene mine og i Epic Levels.. Tja, enten Sorc med Epic Spells eller en Fighter. Paladin er også kjekk til tider :)

i D2: Barbar, Sacred: har bare testet Vamp, og likte hun :)

Lenke til kommentar

Hehe... høres ganske normalt ut å starte som fighter og så gå over til mage senere.

Har fulgt dette mønsteret i de fleste spill selv.

Dersom noen husker det store tekst-baserte spillet Medievia, så startet jeg som warrior. Fant ut det var en dårlig start, startet på nytt og deretter kjørte igjennom som henholdsvis thief, cleric, mage og warrior til slutt (i Medievia er det muliti-classing).

I Morrowind begynnte jeg som en all-rounder. Syntes det var kjedelig og har nå to characters som jeg spiller parallelt. En ren magiker, og en über-schvær Nord med axing-skills og alchemy på topp.

Søren så flott det er med spill der en virkelig føler at en må spille igjennom en gang til bare med en annen "klasse".

[Edit: Skrivefeil og.. 200 poster]

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar

Fikk ikke igjen for å være Sorceress på Dungeon Siege.. (runnet det nå nettop, vi brukte 15 timer på å runne det, vi er 3 pers, en fighter, en nature magician->arch mage og meg combat magician->grand sorcesess)

Fant ut at det var genialt å ha en fighter med i gruppa men, han blokker vi skyter, og summoner :)

Hår fått dilla på Dungeon Siege igjen skjønner dere :p

Edit: Leif

Endret av Co[]V[]bster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...