Vectrex Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hardware: HK: Asus A7v8x-x CPU: AMD XP 3000+ (uklokket) LianLi kabinett Mist Frostbite C Denne er påmontert en ekstra 80mm vifte. Temp: Idle: ca. 50 Normal bruk: ca. 55-60 Max load: 60-70 Jeg fatter ikke hvorfor dette oppsettet er så inni grønnskauen varmt!! Hadde hele oppsettet i et desktopkab med svær romventilator blåsende rett på, men det var ikke stort bedre enne det er nå. Hva kan prob være? Kan det være feil i avlesningeni Bios, eller har jeg fått en CPU som bare er varmere enn andre? Dette begynner å irritere!!! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 kan være feil, men kan også være noen andre ting.. har du f.eks. smørt på kjølepasta? eller er det varmt på rommet pcen står i? og får cpu'en kald luft mot seg, altså om du har kabinettvifter! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hvilken retning blåser viftene på kjøleren da.. Beste ville vel vært slik : Bak Front + -----------------------------+ | PSU | | | <-- | +----+ | <-- | <-- | cpu |<-- | Fan | <-- | |<-- | | +-----+ | | | | | | Fan| | |<--- | |<--- | | +------------------------------+ Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Blåser som du tegnet.. en som blåser og en som suger for å si det sånn... Og Kabinettviften ligger rett ved og suger varmluft ut... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Kanskje du skal montere en topp vifte i kabinettet .. Ellers var det jo mange som klaget på høy temperatur på de første xp3000 cpuene .Jeg mener den med 13 X 166 , 333mhz modellen med 75W . Den siste er 400mhz med 10,5 X 200 68W . Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Har ein 200watt psu , ingen kjøle pasta og 2800+ barton (klokket fra 2500+) og ligger på 20 grader. Akkurat det med psuen er ganske utrolig syns eg , hadde aldri trudd den skulle klare å kjøre min pc stabilt edit : har Asus A7n8x hovedkort og samme kabb, rart du har så high temp i forhold Endret 9. juli 2004 av Cerb Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Kanskje du skal montere en topp vifte i kabinettet .. Kabinettet kommer med vifte i toppen fra fabrikken... Jeg har den på 333Mhz, ikke den på 400... stor forskjell temp messig?? Har vært nøye med kjølepasta, og det er normal romtemp der pc står. rundt 18-23 grader. Da jeg kjøpte maskinen kjøpte jeg en billig kjøler (husker ikke hvilken) som skulle klare opp til XP 3200+. Med denne gikk CPU temp rett opp i 80 grader på idle... Ikke mange sec før jeg skifta den nei! Jeg skjønner ikke hva det kan være, ingen ting i mitt oppsett tilsier en slik temp!! Jeg blir rett og slett nødt til å vannkjøle dritten jeg da... Herregud AMD EDIT: Btw.. på hvilke temperaturer snakker vi om at CPU går sakte med sikkert til h*****?? Jeg har nok ikke mye å gå på?! Endret 9. juli 2004 av Vectrex Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Sikker på at heatsinken er riktig vei da.. Er den snudd 180 grader blir klips presset ikke over coren . Har du en normal alright vifte/heatsink skal ikke cpuen være mere enn iallefall 20C høyere enn temperaturen inne i kabinettet. Kabinett temp 30C , CPU 45-50C er ganske vanlig . Er det mye større forskjell enn dette må det være noe galt enten med sensoren eller montering . På mitt NF7-S blir avlesningen bananas hvis temp dioden under cpu'en ikke bøyes opp litt slik at den får fysisk kontakt med undersiden av cpu . Ellers så er jeg nærmest tom for flere tips. ... Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) jaja... Jeg takker for alle innspill! Nå må jeg snart legge meg! Barnetv er jo slutt nå... :!: Endret 9. juli 2004 av Vectrex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hvor høy spenning får CPU da? Eller var det avlesninga som var feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå