Blackster Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 er det noen ferdig støydempede kabinett som er å anbefale, eller er det noen webshoper som støydemper for deg?? jeg har planer om å kjøpe inn et nytt kabinett, vil ha det ferdig støydempet jeg kan gi oppimot 2000,- for hele greia tenker jeg helst rundt 1500,- årsaken til at jeg ikke vil gjøre det selv er at jeg har 20 tommeltotter og vil helst ikke gjøre noe jeg ikke klarer Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Lian-li er kjent for meget god kvalitet. Denne lekkerbisken er vel inget unntak. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 jeg har sett på de Lian li kabinettene... er det noen som har erfaring med disse, funker det bra. pc'en min akkurat nå står i et hjørne med vegg til vegg teppe under et pc bord. har et standard chieftec miditower, den bråker noe i helsikes og jeg har merket at det er "alle de løse delene" som bråker....altså hvis jeg løfter den litt så bråker den mye mindre. jeg vil ikke ha vannkjøling (tiltak) så det som er mest aktuelt er å kjøpe et ferdig støydempet kabinett som klarer seg i et rimelig varmt rom (25-30g romtemperatur) det bør være et miditower ala chieftec. er det noen som er bedre enn de andre (dyrest=best) eller er det liten forskjell på dem. jeg trenger ikke det beste av det beste, men en som gjør jobben sin. takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Flere av webshoppene har forskjellige kits etc til å støydempe kabinetter med, noen av dem er desverre ikke så altfor gode til å dempe mekanisk støy da, der trengs det bare litt ekstra med skruer foringer etc. se forresten artikklen våre http://www.overklokking.no/prosjekter/psu/index.html angående støydemping. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 joda jeg har lest denne artikkelen tidligere. men tenkte pga tidspress og tommeltotter at jeg ville la noen som kunne det gjøre det for meg derfor tenkte jeg å kjøpe en ferdig støydempet sak klar til å sette inn komponentene Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Antec Sonata men det har ikke fått så veldig bra score da. Tror ikke at det er noe serlig selv heller. Du får se litt på microplex Lian Li har flere modeller (som tidligere nevnt) Endret 9. juli 2004 av Zephyros Lenke til kommentar
KAAN Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Hei, Jeg har også et chieftec miditower og det er bråkete det også, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg noen matter selv og se eller høre hvordan resultatet blir. Microplex har jo noen matter for de kabinettene, og det er billigere enn å kjøpe et nytt hvis det funker. Ta en titt her eller her Det finnes flere alternativer hos microplex, så det er bare å lete under kabinetter - støydemping -Kjell Arne Edit:url Endret 18. juli 2004 av KAAN Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Hei KAAN ja jeg har vurdert støydempingsmattene.. men jeg er ikke interessert i å gjøre det selv pga mine 20 tommeltotter som jeg har nevnt tidligere. jeg kan gjøre enkle ting som å skru sammen ting...men det er jo ikke bare mattene somer problemet, med den allerede høye temp'en jeg har i kabinettet og på cpu'en så er jeg ikke interessert i å gjøre den enda varmere så jeg ønsker å se på et ferdig støydempet kabinett, men må vite hva jeg skal se etter, og hva er bomkjøp??? hvordan er det med pris kontra kvalitet er det som erdyrest det somer best?? osv osv. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 jeg har sett på de Lian li kabinettene... er det noen som har erfaring med disse, funker det bra. Støydempingen til Lian Li er ikke noe å rope hurra for, hvis du er ute etter et kabinett som er ferdig dempet fra fabrikk, så er ikke Lian li løsningen, mattene er av en veldig tynn type, og de har etter min formening ikke dekket nødvendige flater. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 ja jeg har vurdert støydempingsmattene..men jeg er ikke interessert i å gjøre det selv pga mine 20 tommeltotter som jeg har nevnt tidligere. Selv om du har 20 tommeltotter, er det utrolig enkelt å støydempe kabinetter. Selv kjøpte jeg noen støydempingsmatter (10 mm) til bil hos Bilextra, Det ble endel "matte" til overs, og dette brukte jeg i Chieftec Fulltower-kabinettet mitt. Siden mattene er selvklebende, var det bare å gå i gang med kniv. Ferdig på en halv time. mvh Pantera Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Selv kjøpte jeg noen støydempingsmatter (10 mm) til bil hos Bilextra, Det ble endel "matte" til overs, og dette brukte jeg i Chieftec Fulltower-kabinettet mitt. Siden mattene er selvklebende, var det bare å gå i gang med kniv. Ferdig på en halv time. hmmm men hva med hvis jeg allerede har høyt temp i kabinettet, det er ganske varmt i rommet ca 25-30 grader der pc'en står. Jeg vil ha noe som jeg vet ikke gjør en effekt ut av det. pluss at jeg vil ha det gjort litt profesjonelt. jeg vil heller kjøpe en ferdigstøydempet kabinett, enn å syssle med det selv, tar for lang tid, må jo prøve å feile, osv osv. er det noen som har noen forslag på hva??? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Dette kabinettet kan også være verdt å ta en titt på. - Judaz - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå