jrz Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 har følgende i body tagen min i css.. text-align: center; Sliter med å få til dette i mozilla.. Men, det som er merkelig, er at mozillaen min i slackware setter siden sentrert. IE gjør det samme i windows. Men får ikke windows-mozillaen min til å gjøre det. Cssen er validert av jigsaw, og htmlen er validert xhtml 1.0 strict. Noen tips ? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) margin: auto auto; skal nok fikse jobben. Sett den på container-diven, så skal alt gå smurt. EDIT: Leif var på besøk. Endret 9. juli 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 text-align: center; skal egentlig berre senterere inline elementer, og kun det. Men - i IE5 (og kanskje andre browsere?) så sentererer den også blokkelementer, som for eksempel en container div. Derfor har du denne med i bodytagen for at IE5 skal vise det korrekt. For at det skal vere korrekt i andre browsere så må du legge til "margin: 0 auto;" i (blokk-)elementet som skal sentererast. Altså, null margin oppe og nede, og automatisk på begge sidene. blir det samme som "margin: 0 auto 0 auto;" Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Har sett at det ikke fungerer hele tiden med 'margin: 0 auto 0 auto;' , mens 'margin: 0 auto;' fungerer... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Har sett at det ikke fungerer hele tiden med 'margin: 0 auto 0 auto;' , mens 'margin: 0 auto;' fungerer... å? Det skal jo bli det samme om du skriver margin-top: 0; margin-bottom: 0; margin-left: auto; margin-right: auto; også... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Ja, har som sagt bare sett det en gang... husker ikke hvilken browser dete gjaldt, men det er jo greit å bare holde seg til 'margin: 0 auto;', siden dette er mindre tekst også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå