pstub Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 HEI alle sammen! Er det noen som vet om det er noen mulighet for å lese .ISO filer på en NTFS partisjon fra DOS (bootdisk/CD)? Er keen på å få installert Windows uten å bruke CD ser'u! Sikkert flere som er interessert i det samme! Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Bruk NTFSDos fra Sysinternals. Det er freeware og gir deg lesetilgang på NTFS partisjoner fra DOS. Skal du ha full skrivetilgang må du betale for Pro versjonen. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Inneholder NTFSDos også et CD-emuleringsprogram som gjør at jeg kan kjøre .ISO filer? Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Nei. Det gir deg bare lesetilgang på NTFS partisjoner fra Dos. Hvorfor må du ha imaget i .iso format? Hva med å feks bruke Norton Ghost? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det er bare for å få kjøre ren installasjon av Windows uten CD. Vil helst ikke ha for mange/store programmer som må installeres først... Beste hadde vært å ha en boot-disk som jeg kan kjøre programmer fra i DOS for å installere. Da typisk NTFSDos pluss et CD-emuleringsprogram for DOS.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 holder på å lurer på om det også går an å installere Windows fra harddisken igjennom cmd prompt også jeg. riktignok må du ha diskett for å gjøre dette. mener å huske at det stod noe om det på forumet. du kan prøve å gjøre dette: start opp maskina med en diskett. enten en Windows diskett eller en vanlig dos diskett med cmd prompt. så kommer du inni prompten, og skriver X:\minisofil\windows\winnt.exe tror jeg. er ikke helt sikker. har bare sette at det har stått på forumet. Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg gjenntar: Hvorfor installere fra .iso fil når man kan bruke Norton Ghost for å laste et image? Det tar bare noen få minutter å laste imaget, og da har du hele oppsettet ditt ferdig installert uten at du må installere all dritten manuelt. Framgangsmåte: 1. Installer systemet ditt slik du vil ha det (med alle drivere/program du bruker). 2. Bruk Norton Ghost til å lage et image. 3. Lagre imaget på hd/cd/dvd. 4. Neste gang du skal reinstallere, laster du bare imaget. Da har du et fullt virkende system slik det var etter punkt 1. iløpet av få minutter. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 ja, sånn har jeg det forresten. bare at jeg bruker Drive Image jeg da. hvis noe går til dundass her så tilbakestiller jeg bare imaget fra en annen partisjon så er systemet oppe og kjører med en gang. tror det tar i mellom 5-10 min og gjennopprette et image her. avhennig av hva jeg skal gjenopprette. hvis jeg skal gjenopprette et nyinstallert image, dvs. uten virusprog og sånn, bare OS og drivere så tar det vel ca. 1-3 min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå