kattemat Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 tusen takk for hjælpa folkens. nå funka det faktisk. alle partisjonene mine er mounta og gode greier. ikke noe problem. får tilgang til alle filene mine men bare i root, mener jeg har lest et sted her om hvordan man får fikset dette. igjen tusen takk for hjelpen. chmod -R 777 /mnt/win_c Som nevnt tidligere - det hjelper ikke(gjorde iallfall ikke det i mitt tilfelle). Lenke til kommentar
Svennings Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) får tilgang til alle filene mine men bare i root, mener jeg har lest et sted her om hvordan man får fikset dette. Du kan f.eks. mounte med uid=<din bruker>. Det kan da se ut noe som dette: mount -t ntfs -o uid=1000 -o ro /dev/hda1 /mnt/win Det kan også gjøres ved å slenge inn uid=<bruker> i fstab. Edit: Leif Endret 10. juli 2004 av Svennings Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 hvor skriver jeg: chmod -R 777 /mnt/win_c da Yngvejos? i fstab det å eller? Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 så istede for å skriver uid=0 så skriver jeg uid=minbruker? Lenke til kommentar
Svennings Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 så istede for å skriver uid=0 så skriver jeg uid=minbruker? Du finner hvilken uid din bruker har i /etc/passwd. Tar jeg ikke helt feil er det root som har uid=0. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) fdisk -u /dev/hdb Etter du har lagd partisjoner: mkdir /home/lala mount /dev/hdb1 /home/lala Funker ikke det ? EDIT: Dette var vell kanskje ikke helt det du var ute etter ? Du har klart det ja Det fikk jeg ikke med meg ;P Endret 10. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå