Gå til innhold

Ny pc, litt planlegging

Anbefalte innlegg

Hei,

skal ha meg en ny pc før doom3 og hl2 kommer ut..:D

Slik er status nuh:

har en server på en athlon 800 med 640mb ram og 260gb diskplass, har også en shuttle sk41g med xp2200, 512 ram og ati9700 kort.

Men i den senere tid har denne klikket, kommet rosa streker over skjermen å div. Åpnet kassa og fant en svidd komponent på HK

(så ut som en kondensator). Sendte mail til mpx.no, sendte den inn, fikk den tilbake med nytt HK

(tror jeg, har ikke sjekket den enda.) Denne er forresten tilsalgs, send bud til [email protected]

Testet skjermkortet i 2 andre pcer, klikket der også. Tror dere shuttlen kan ha spist skjermkortet mitt også?

Imellomtiden mens saken ble behandlet kjøpte jeg meg et msi hk til xp2200 min, bruker denne nå med et GeForce 2 mx 400

(duger ikke til noen ting)

Så sitter jeg her og tenker litt frem og tilbake om jeg skal selge alt jeg har av pcer, og bare kjøpe meg en bra med

mye diskplass, slik at denne blir FTP server og spille pcen min. Eller burde jeg selge alt unntatt athlon 800'n, og bruke denne

som server siden hk'et der har raid, er plass til litt disker da..:) Så kan denne stå og putre som en FTP og slikt..

Så kjøper jeg meg heller en ny shuttle med ca disse specsa: xp2500, 512 ddr, ati9800pro, 160gb disk, som skal brukes til spilling,

da slipper jeg unødvendig harddisk aktivitet når jeg spiller...

Noen som har forslag? Har ikke så mye penger, så p4 er ikke aktuelt ei heller 64bit system (ser ikke vitsen enda..:/)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes du skal kjøpe deg en billig pc med ett billig PCIe grafikkkort og ddr2 minne. Dette er faktiskt ikke så alt for dyrt heller. Hvis du går inn på for eksempel komplett.no og går på hovedkort (socket 775), så finner du veldig bra hovedkort til rundt 1200 kr, og et grafikkkort koster rundt 1500, mens RAMen koster rundt 2000. Du kan godt beholde harddiskene, fordi disse er det bare og formatere så er de så gode som nye. Men altså: Bytt hovedkort, RAM, CPU og Grafikkkort.

MVH Isdas

PS: en 2.8 Pentium prosessor er ikke dyrt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...