Ozelot Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Vel, jeg trenger ikke å si at delta blåser en del, og siden jeg allerede har en ganske bråkete vifte på den kjøleren som er i kabinettet nå, vurderte jeg å bruke deltaen til dette. Så da lurer jeg jo, er det noen som har prøvd å montere en "kabinett-vifte" på cpu kjøeren ? Har en coolermaster et eller annet, var innom sidene til coolermaster men fant ikke ciften min. Hva kan jeg eventuelt bruke til å holde fast viften? (regner med at deltaen ikke passer helt som den skal, siden den er ganske tykk) Bare tenk på kjøleeffekten, med en delta på maks hastighet !! (og headset på selvfølgelig) Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 det blir fort litt vanskeligt når du ikke har link til kjølern da... Men du kan jo ta et mål på kjøleribba, hvor lengt det er mellom festene der? Og hva er den viften du har nå festet med da?? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Hvor stor er orginalvifta. hvis den er 60mm så kan du jo kjøpe/lage en funell................... Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Vet ikke helt hvordan du har fått det for deg at en Delta er en "kabinett"-vifte, om jeg har forstått deg rett. En vifte er en vifte, rett og slett. Og det å montere en Delta-vifte på ribba går fint an det.. kjørte med sådan en løsning inntil ganske nylig, på en Swiftech MCX462U-ribbe. Men jeg vil definitivt anbefale å koble Deltaen på en viftestyring, slik at du kan volte den litt ned i støytene.. det er ganske slitsomt å ha et jagerfly i stua 24/7. Et annet aspekt av saken er at du evt. kan brenne av strømuttaket på hovedkortet med en Delta, pga. at den trekker mye. (Mener det var ca. 10W for en 80mm Delta) Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Om du har en lodden gammel CoolerMaster-ribbe fra før er sjansen stor for at den originale vifta er på 60mm. Det enkleste da er å sette en 60-80mm Vifteadapter på ribba og vifta på denne. MEN.. husk å koble vifta via en rheobus av ettellerannet slag så du ikke svir kortet som Metabaron så fint påpekte her oppe... Burde være en smal sak å få dette til på en OK måte... EDIT: Leif Endret 9. juli 2004 av Preludiac Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Ok. min uttalese om at Delta viftene er "kabinett-vifter" slo vel litt feil an, men tenkte mer på at de er gruppert under dette hos ihvertfall en av de webhopene jeg handler hos. Nok om det, som jeg sa tidligere, så visste jeg ikke hvilken kjøler jeg hadde på dataen, unntatt at det er en gammel (1-2 år gammel? ) coolermaster ting. målene er jeg usikker på, og er for tiden ikke hjemme, derfor jeg spør her. Hadde tenkt å kjøpe en sunbeam rheobus og eventuelt en delta på 60mm til kjøleren(microplex har jo slutta å selge 80mm !!). Alt dette er en liten idè fra min sideom å få en stillere pc, tenkte dra på clas ohlson, byggmakker, å kjøpe luftekanaler (slike som er ovenfor kjøkkenvifta) som jeg kan legge ut vinduet,ha en delta der(eller i fronten på dataen) og en delta som blåser varm luft ut av dataen(eller den 60mm på cpu`en). Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det prosjektet du omtaler der kan jo forbedre temperaturen betraktelig.. men om du velger å kjøre med dette som en permanent løsning, så må du passe på når det blir minusgrader ute, mht kondens. Men om du virkelig vil ha en stille datamaskin, så er jo egentlig enten større vifter eller f.ex. vannkjøling veien å gå.. Har selv en slik Sunon-vifte som jeg kjører på en rheobus, ganske kraftig nedvoltet.. blir ganske stille, pluss at jeg har mulighet for å slippe løs "hainn Gammel-Erik" mht støy & kjøle-effekt om jeg skulle føle/ ha behov for det. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Ok. min uttalese om at Delta viftene er "kabinett-vifter" slo vel litt feil an, men tenkte mer på at de er gruppert under dette hos ihvertfall en av de webhopene jeg handler hos. Nok om det, som jeg sa tidligere, så visste jeg ikke hvilken kjøler jeg hadde på dataen, unntatt at det er en gammel (1-2 år gammel? ) coolermaster ting. målene er jeg usikker på, og er for tiden ikke hjemme, derfor jeg spør her. Hadde tenkt å kjøpe en sunbeam rheobus og eventuelt en delta på 60mm til kjøleren(microplex har jo slutta å selge 80mm !!). Alt dette er en liten idè fra min sideom å få en stillere pc, tenkte dra på clas ohlson, byggmakker, å kjøpe luftekanaler (slike som er ovenfor kjøkkenvifta) som jeg kan legge ut vinduet,ha en delta der(eller i fronten på dataen) og en delta som blåser varm luft ut av dataen(eller den 60mm på cpu`en). vis du skal gjøre dette, må du ha støvfilter, som må renses ofte. Eller så får du pcen full av dritt. Vannkjøling får du for 1000kr, så det er nok veien å gå. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Dritt i pc`en ja, må få tak i noen billige filtre, koster jo 25kr for et filter microplex, som er vanvittig dyrt synes jeg. Og dette er bare en midlertidig løsning , nå som det er varmt ute. Og vannkjøling har jeg ikke tenkt å gå for...tror ikke vann i pc`en min passer så fint , har en tendens til å søle med vann. Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 (Metabaron @ 09/07/2004 : 17:32)Har selv en slik Sunon-vifte som jeg kjører på en rheobus, ganske kraftig nedvoltet.. blir ganske stille LOLZ! :!: Den Sunon greia di er IKKE stille selv på lav voltings.. bare du som er godt (dårlig) vant...hehe... Din Nab0.... (Bare så det er sagt lixom) Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hysj! La meg leve i troen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå