jmm04 Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Eg vurderer å kjøpe dette kameraet, skal bruke det primært til familie/fritids fotografering. Spørsmålet mitt er om en kan bruke andre objektiver på dette kameraet?? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Fuji Finepix S7000 er et "spejlrefleks-lignende" kamera med fast objektiv. Dvs. at du ikke kan skrue objektivet af og sætte et nyt på, men det kan forsynes med diverse vidvinkel - og telekonverterer. Men disse er ikke egentlige zoom-objektiver, og billedkvaliteten kan svinge meget. Jeg har ikke testet S7000 med disse konverterer påmonteret, og kan derfor ikke udtale mig om kvaliteten i dette tilfælde. Men du kan som udgangspunkt regne med, at når du bruger en telekonverter, er du nødt til at zoome helt ind med objektivet, da du ellers vil få tydelige mørke hjørner på billdet (vignettering). Mvh Jens Hansen akamera.dk Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Som Jens sier så er det fast objektiv. Men du kan kjøpe convertere hos f.eks. Raynox. De lager telekonvertere, vidvinkelconvertere, fisheye, macro etc. http://raynox.co.jp/english/digital/egfujis602.htm Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 De teleconvertere som selges til S7000 passer de til S5000? Lenke til kommentar
egerstud Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 De teleconvertere som selges til S7000 passer de til S5000? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå