muffe Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Jeg har en semikolonseparert fil med en liste over arrangementer. Denne er ikke sortert på dato, men de ligger uten noen form systematisering. Denne fila leses inn i et array vha. file(), før jeg skriver den ut i en tabell. Hvordan kan jeg sortere denne etter dato? Første kolonnen ifila inneholder datoen i dd.mm.yy format, men det er lett å endre på hvis detr skulle bli behov for det. På forhånd takk. Edit: Fila er semikolonseparert, ikke kommaseparert. Endret 9. juli 2004 av muffe Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 se på funksjonene: usort, array_split og mktime. kanskje også: http://no2.php.net/manual/en/function.strtotime.php jeg vil foreslå følgende: *) les inn fila med file() (slik at du har linjene i et array) *) lag en funksjon som tar en linje som argument. denne funksjonen finner datoen og vha mktime regner du om datoen til "unix timestamp" (som er et heltalllig antall sekunder etter 1/1 1970) *) bruk denne funksjonen og usort() for å sortere arrayet Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det burde gå bra. Hjertlig takk. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 spør mer hvis du setter deg fast hvis du finner løsningen basert på den enkle skisseringen er det bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå