Gå til innhold

Nforce2 hovedkort og strøm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et nforce 2 Epox socket A hovedkort(http://www.epox.nl/english/products/motherboard/8rda3%2B.htm) som jeg har problemer med å få liv i etter en viss tids bruk. Uansett, jeg sliter nå veldig med å få det til å boote, låser seg bare i FF under oppstart. Jeg har testa alle komponentene mine på andre maskiner, men det jeg lurer på er om Nforce2 hovedkort krever spesielle powere. J

Jeg har bare et gammel aopen 300W power(uten 12v plugg men med en slik adapter), noe som kanskje ikke er nok? Jeg har seff disconnecta alt "gearet" når jeg prøver å boote for å ikke belaste strømforsyninga mer enn jeg må.

Resten av utstyret er:

Powercolor Radeon 9600

Amd t-bird 1333

Twinmos pc3200 1GHz brikke( har forsøkt med en pc2700)

Diverse dvd-brennere,usb-enheter og dill(som ikke er tilkobla når jeg booter)

Det som er merkelig som sagt er at alt dette fungerer fint sammen når jeg kobler amd-en opp på et gammelt Abit kt-7 som jeg har liggende....

Kortet låser seg i FF-feilmelding om det sier noen noe, vet at denne sier at jeg har pølsa med noen av tilleggskorta, men jeg har jo ingen så... Skal uansett prøve med et annet power iløpetav dagen samt se om jeg får rota frem et pci-skjermkort et sted.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Gammel power" kan bety at ditt PSU har litt lite kapasitet på 12V. Før var det 5V som ga strøm til CPU, men da P4 og Athlon kom så trakk de så mye strøm at det var bedre å bruke 12V (dermed behov for den P4 pluggen). Så nyere PSU har større kapasitet på 12V.

Tror ikke du vil være sikker på om det er PSU eller ikke før du har testet med et nytt.

Lenke til kommentar
Hmm, høres ikke så dumt ut det, men hvorfor har poweret da slutta å virke nå nylig? Greit nok, jeg hadde problemer med å boote tidligere også, men da "kom" den når jeg slo den på og av noen ganger.

Har nå forsøkt å bytte power med et nytt 350W power og 12v utgang, uten at det hjalp noe. Prøvde også å ta ut prosessor og ram bare for å se om feilkodeindikatoren viste noe anna da, men ingen forandring. Jeg må innrømme at jeg nå heller sterkt mot defekt hovedkort jeg da...

Lenke til kommentar
Er det lov å spørre hvorfor du kjører 1,3ghz t-bird når du får en XP 2500+ til godt under tusenlappen?

Seff har du lov til å spørre om det, av den enkle grunn at jeg til nå har hatt litt trang økonomi og maskina har funka helt greit til det jeg har brukt den til. Har jo noe med bruksverdi også vettu... Da kan jeg få meg en enda kjappere maskin når jeg engang bytter... Ser dog ut som om det blir nytt hovedkort og ny prosessor til høsten. AMD 64 frister veldig :) koster ikke mer enn rundt 1400 kroner for den minste nå så... :w00t:

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...