muffe Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg har vært så uheldig at jeg har klart å søle hydraulikkolje på en del skiferheller. Noen som har et tips om noe middel som kan fjerne oljen? Den er trukket inn i steinen og har laget noen ganske sygge flekker... På forhånd takk. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 zalo? *trekke på skuldrene* vet ikke engang hva hydralikkolje er for noe Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Hvis det er den røde, tynne hydraulikkoljen, så kan du for det meste bare glemme å prøve å få det bort. Men prøv med avfetting. Men sørg for at du I K K E kommer i kontakt med det, da oljen trenger inn i huden din og irriterer, det kan gi deg kraftig eksem. Endret 9. juli 2004 av Aleks_r Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg vet ikke helt hvordan hydraulikkolje er kjemisk, men jeg ville tro det er en relativt tung ikke-polar olje. Ville kanskje forsøkt med whitesprit? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg har allerede prøvd avfettingsmiddel-konsentrat. Det hjalp lite. Skal prøve litt god og sterk saltsyre og litt pingo kraftvask, men tviler i det lengste på at jeg får det vekk. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Saltsyre har jeg liten tro på at vil hjelpe. Saltsyre er jo faktisk ikke noe bra løsemiddel i det hele tatt, jeg tror det eneste du risikerer er å fucke til hellene enda mer. Pingo kan være en god idé... men har du forsøkt med whitesprit eller bensin? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Prøvd oljeduker? industriavfetting? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) beste middelet er vell telefonen... Ringe mor-san og spørre om hun kan komme over med skrubbe settet... mødre vet alltid sånne saker... zalo? *trekke på skuldrene* vet ikke engang hva hydralikkolje er for noe Hydraulikk olje er olja som brukes i ting som jekk ol. Endret 9. juli 2004 av King_mephisto Lenke til kommentar
Danko Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Sitrusrens fra 3M er din venn i nøden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå