liestol Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Jeg har et spørsmål som jeg trenger svar på ganske raskt. Jeg har en Targa ferdig-pc med 166 mhz () og har lyst å kjøpe prossesoren som er nevnt i emnet. Jeg har Intel intel pentium socket7 prossesor, er det mulig å ha nevnte prossesor i min maskin?? Takk for svar Thomas Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Det kommer ann på Hovedkortet. Har du manualen? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 ja...det går nok veldig fint....jeg hadde selv en pentium 200mmx på maskina mi, 64mb ram og 8mb ATI 3d-kort. ble til slutt lei av treig pc, og jeg tenkte jeg skulle MAXE yelsen på maskina. Så jeg kjøpte en AMD k6-2 500mhz, 128mb ram, Terratech DMX X-Fire 1024 som støtter 4-point surround, og 32mb TNT2 AGP.(kunne ikke ha geforce, fordi jeg har AGP 1.0, og geforce krever 2.0)... DET GJORDE susen...jeg økte ytelsen på maskina med 176%!!!!!!!!og det stemmer faktisk... Men jeg hadde jo manualen til hovedkortet mitt, og jeg hadde oppdatert biosverjonen min til den nyeste. I tilleg hadde jeg en "bygge-pc", så jeg viste hva som var satt i den. Har du en "ferdi-pc" fra fex. compaq, så er mulighetene veldig små for at du skal kune oppgradere....i tileg er k6-2 veldig ute å kjøre hvis du skal bruke den på nyere spill...jeg er så heldigat jeg har en far med en 1.2ghz Athlon, så jeg kjører det meste av spill der. Lykke til! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Må bare si én ting. Intel Celeron 300a SLÅR AMD K6-2 500MHz! Dette er ikke bullshit.. Grunnen til dette er fordi AMD ikke hadde "floating-point" (ellerno) på noen av CPU'ene sine før Athlon K7 modellene.. AMD holdt på å gå KONKURS pga. dette.. men da dem fikk lansert K7'en gikk alt mye bedre.. for først da ble AMD's prosessorer en trussel for Intel sine! Tenkte bare jeg skulle si dette. Men vet da ikke om en Celeron passer på hovedkortet ditt. Så da kan du vel bare glemme celeron'en. Selv oppgraderte jeg en gammel pc med Intel Pentium 200MMX til en AMD K6-2 350MHz @ 375MHz. Lenke til kommentar
sof Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 apropos det... les denne sof takk. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Ville bare si en annen ting at 3D ytelsen i de nye K6-2 500 CPUene er bedre enn Celeron 300 pga 3Dnow. FPUen i K6-2 er dårligere ja, men så lenge eventuelle spill støtter 3Dnow så er det bedre. Lenke til kommentar
lax Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Heisann der! Det kan jo godt hende at HK ditt bare støtter hastigheter opp til 233 MHz. (Det gjorde i alle fall mitt) Men ikke fortvil :smile: Du kan nemlig modifisere HK til å støtte hastigheter opp til 550 MHz.. Se her for mer info: http://www.3maxx.com Men denne saken koster jo 39$ + porto, dvs du er fort oppe i 40 - 50$ eller enda mer som tilsvarer ca 4-500 kr. Og i tillegg må du jo ha prosessoren.. Som i alle fall ikke koster mer enn 500 kr inkl porto fra eBay.com. :smile: Så da ender du opp på ca 1000 kr.. Det hadde jeg tenkt å gjøre, men så fant jeg ut at jeg heller kjøper et billig slot A hovedkort og en billig prosessor. Så da endte jeg opp på 900 kr inkl porto for 750 MHz Athlon og MSI HK. Og selv om Slot A er ganske ut, så funker det jo fremdeles :smile: Uansett så ville jeg kjøpt prosessoren på eBay.com hvis jeg var deg, ganske billig igrunn, både for nye og brukte prosessorer. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Quote: On 2001-11-06 15:08, mFaFa skrev:Må bare si én ting. Intel Celeron 300a SLÅR AMD K6-2 500MHz! Dette er ikke bullshit.. Grunnen til dette er fordi AMD ikke hadde "floating-point" (ellerno) på noen av CPU'ene sine før Athlon K7 modellene.. AMD holdt på å gå KONKURS pga. dette.. men da dem fikk lansert K7'en gikk alt mye bedre.. for først da ble AMD's prosessorer en trussel for Intel sine! Dette blir vel litt feil... K6-2 hadde en floating point unit (FPU) (den siste CPU'en uten FPU var 486 SX), men denne var rundt 20-25% dårligere enn Celeron sin. Men K6-2 hadde 3D-Now! som doblet 3D-ytelsen på programmer som var optimalisert for dette. Jeg venter spent på å få se en benchmark der Cel300a slår K6-2 500. Har selv hatt en K6-2 500 og har sammenlignet den med det meste. Den slo i hvert fall min brors celeron 300@450 på de aller fleste punkter. Så jeg vil si at det er "bullshit" å si at en Cel 300a slår en K6-2 500. Quote: Tenkte bare jeg skulle si dette. Men vet da ikke om en Celeron passer på hovedkortet ditt. Så da kan du vel bare glemme celeron'en. Du må nok frem med vinkelsliper og det som verre er om du skal få en celeron til å passe i en Socket7-sokkel... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Quote: On 2001-11-04 17:56, liestol skrev:Jeg har et spørsmål som jeg trenger svar på ganske raskt. Jeg har en Targa ferdig-pc med 166 mhz () og har lyst å kjøpe prossesoren som er nevnt i emnet. Jeg har Intel intel pentium socket7 prossesor, er det mulig å ha nevnte prossesor i min maskin??Takk for svar Thomas Det du må tenke på er følgende : BIOS'en må støtte prosessoren. Ikke sikkert at den gjør det. Mulig du må flashe BIOS'en, Hovedkortet må klare å gi prosessoren 2.2 V. P166 får 2.8 eller 2.9V. Når det gjelder hastigheten, kan du, hvis du har et gammelt hovedkort, sette multiplieren på 2, og K6-2'n vil tolke dette som 6. Dermed kan du få 66*6=400 Mhz eller 75*6=450 Mhz, i hvert fall. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Jeg hadde en AMD k6-2 450 og GUD den var treig! Jeg prøvde å sette inn en geforce256 i den, men likevell var min brors pentium2 400 raskere med sin gamle TNT2. Skal du spille så gå for en celeron! Ja - det er mulig du får bedre ytelse i spill som støtter 3Dnow, men det er -LITT- kjipt å ikek få til å spille spill som krever minimum pentium2 233 på en 450 maskin? noen enig? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 sier bare en ting.. mFafa er GUD mann!! hører dere ?! GUUUUUD!!! -meld dere inn i mfafa fanklubben.. ring 40233804 og spør etter harald-hønken Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Jeg husker jeg byttet fra ett AMD K6 2 500 Mhz System til en AMD Duron 600 Mhz.... en enorm forskjell husker jeg... Det er det byttet som har oppgradert min maskin mest i de siste årene... De føltes som om jef foroblet ytelsen på hele systemet enda det var bare 100 Mhz forskjell... De er de raskeste 100 Mhz jeg har opplevd :smile: så jeg kan bare si har du ett AMD k6 2 system så se og få bytta det ut med ett Athlon/Duron system... og det behøver ikke bli dyrt heller,,, du får solgt EKS din K6 2 500 Mhz og MoBo får ca 400-500,- på QXL.no så kjøper du deg EKS duron 750 og MoBo til 750-900,- En bytte man definitivt ikke vil angre på :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå