Perius Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hva med å modde lcd displayet og sette på sterkere baklys? Er dette mulig på små lcd skjermer? Bra prosjekt! Skal selv prøve å få byggd inn en liten htpc i prosjektoren jeg skal bygge i høst. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Har vært på ferie så det har desverre ikke blitt så mye jobbing. Samtidig er det vanskelig å holde på i den knøttlille leiligheten min(damen klikker). Derimot har jeg fått jobbet litt med "karosseriet". Platen kjøpte jeg hos Astrup maskin og er i 1mm aluminium. På puben der jeg var på ferie traff jeg en kar(gammel familiekjenning) som eide et blikkenslagerverksted, og siden jeg ikke har tilgang til plateknekker fikk jeg han til å bøye platen slik jeg ville ha det. Resultatet etter kutting/borring av vifte- og skruehull: Denne har jeg gitt noen lag med sort lakk(i overkant av 2 bokser), men den trenger et par til pluss klarlakk. Har benyttet lakk fra biltema til 35,-, så vi får se om det holder mål. Sluttresultatet vil vise seg senere, og hittil ser det lovende ut. Har også reservert et 2x40 VFD display fra Elfa som jeg skal hente etter jobb i morgen. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Displayet er hentet, loddet og testet. Works like a charm! Som bildet viser loddet jeg ledningene direkte på kretskortet uten noen form for kontakter eller liknende. Grunnen til dette er at displayet må være så tynt som overhodet mulig. Displayet skal festes vha en skinne i 5 1/4 brønnen(det over DVD-slot), noe også "hardiskkabinettet"(silentdrive) skal. Da trenger jeg plass i dybden. Måtte selvfølgelig teste herligheten, og her er et par stemningsbilder: Neste post er fullføring av strømforsyning-mod. Alt annet mekanisk/større arbeid må utføres hjemme hos mor & far Lenke til kommentar
Jazzmadrass Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det er to ting å si: - Jeg er virkelig imponert over innsatsen .. og .. - Du er tydeligvis ikke av den formening at "tid er penger" (for da hadde du kjøpt et ferdig Dign etc). Lykke til. Jeg følger med videre, har samme planer. D Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Imponerende så langt! Antakeligvis kommer jeg til å lage in HTPC worklog i vinter en gang, og den kommer nok til å bli inspirert av ditt arbeid her! Mod on Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 nei, jeg må virkelig si at det displayet var stygt du... virkelig..eller ikke.. fordelen med det er vel også at du slipper plafsom bakbelysning med det displayet? jeg hadde et lignende en gang som satt i en gammel 386 server. synn jeg ikke tok vare på det. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 NICE!! Nortiake vfd'ene eier lett alt annet (sikler på et grafisk) Stå på blir bra dette!! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg driver på å lage en htpc. Putter disse deler i en cd-spiller Asus p4b533-v, dvd-rom, maxtor 30gb harddisk, 250w eller 200w :s psu, Intel P4 2.4 ghz Dimensioner på den er: Lengde: 42cm bredde: 26cm Høyde: nesten 8 cm Må bare modde psu en del, fordi dvd må ha plass i den, MOSFET ligges bakside med kjøleribber. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg driver på å lage en htpc.Putter disse deler i en cd-spiller Asus p4b533-v, dvd-rom, maxtor 30gb harddisk, 250w eller 200w :s psu, Intel P4 2.4 ghz Dimensioner på den er: Lengde: 42cm bredde: 26cm Høyde: nesten 8 cm Må bare modde psu en del, fordi dvd må ha plass i den, MOSFET ligges bakside med kjøleribber. Hvorfor så kraftig prosessor i en htpc? P4 = varmt Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det var deler jeg hadde til overs...kunne tatt Søsters sin msi k7n420 pro hk med AMD Athlon XP1600+, men vil ha litt kraft til overs....Hmm..hvordan skal jeg feste DVD-rom eller skal jeg ha slim-dvd isteden ? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Det var deler jeg hadde til overs...kunne tatt Søsters sin msi k7n420 pro hk med AMD Athlon XP1600+, men vil ha litt kraft til overs....Hmm..hvordan skal jeg feste DVD-rom eller skal jeg ha slim-dvd isteden ?Dette kan du sikkert spørre om i en egen tråd, så slipper jeg å få min stengt.Du kan også ta en kikk på hvordan jeg har gjort det noen poster ovenfor(post #4). Det er to ting å si:- Jeg er virkelig imponert over innsatsen .. og .. - Du er tydeligvis ikke av den formening at "tid er penger" (for da hadde du kjøpt et ferdig Dign etc). Takk...tror jeg.I første post nevnte jeg også grunnene til at jeg ikke valgte å gå for en ferdig dign-løsning. Syntes man får lite for pengene. Usselt display og ingen form for støydempning. Til dere andre som venter på update må jeg nok skuffe. Jeg kan gå så langt som å love dere update i løpet av neste uke. Den blir imidletid schweer! Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Utrolig pent! Keep up the good work Skal forhåpentligvis snart begynne med noe lignende selv (glede seg)... Tror nok jeg kommer til å hente endel inspirasjon herifra Venter i spenning på update Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Update Da var det dags for en update igjen. Er en stund siden sist, men jeg skal ikke begynne å kaste bort tid på bortforklaringer. Obs! Nesten alle bilder er klikkbare med link til full-size! Braketten for feste av display og IR-mottaker er ferdig. Denne ble laget av aulminiumsrester fra lokket. La også på en hvit gumilist for å beskytte baksiden av displayet. For å få IR-mottakeren så tett inntil displayet som mulig brettet jeg denne rundt til siden slik at den står litt ut fra kretskortet. Før: Etter: Her er alt(dvd, hdd, display og ir-mottaker) montert i brønnen: Her er et litt dårlig nærbilde av ir-mottakeren og hvordan den er montert i forhold til displayet: PSU er også ferdig moddet, og er nu vifteløst! Her er et nærbilde av likerettere, transistorer og andre varme kompiser montert på kjøleribben: Power-knapp til psu, psu-kontakt og vifteregulatoren er montert bak. Ser ikke værst ut om jeg skal si det selv. Gjett om jeg var spent på om dette fungerte?! Brukte det gode gamle "simulér på-signal fra hk"-trikset: Det fungerte! Testet med en av silenX viftene. De var så stillegåede at jeg måtte legge øret helt inntil for å høre den! Var ikke så ille luftstrøm heller. Absolutt fornøyd med dette! Det eneste som gjenstår er litt teperatur-overvåkning ved stresstest. Mulig jeg må flytte spolene et annet sted. Det vil tiden vise. Avslutter med et lite stemningsbilde fra chassiset: Det ull-liknende på bunnplaten er støydempingsfilt. Dette er limt oppå et fundament av asfaltmatter, og dekker hele platen(også under hk-brettet). Takk for nå! Lenke til kommentar
Flames Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Nydelig, absolutt nydelig. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Flott!!! Bra jobba (vet hvor lang tid sånt tar) Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 synst det har gått ganske fort ej Det er et vakkert stykke arbeid du holder på med der den ser veldig bra ut men ka du måtte gi for vfd displayet til slutt? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 pent.. veldig pent.. Nydelig, absolutt nydelig. Flott!!! Bra jobba (vet hvor lang tid sånt tar) Takk, takk og takk! God respons får meg bare lyst til å jobbe mer, men nå får jeg ikke gjort noe før neste helg. synst det har gått ganske fort ej Det er et vakkert stykke arbeid du holder på med der den ser veldig bra ut men ka du måtte gi for vfd displayet til slutt? Takk. Displayet(fra Elfa) kom på rundt 1000,- inkl. kabler, studentrabatt osv... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Displayet(fra Elfa) kom på rundt 1000,- inkl. kabler, studentrabatt osv... Uff, VFD er dyre greier. Har fortsatt ikke bestemt meg for hva slags display jeg skal bruke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå