Gå til innhold

Maskinen min booter uten grunn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har følgende problem:

Uten grunn booter makina mi når jeg jobber i Windows, win2000 og IE6.0. Jeg er en erfaren databruker og har drevet med data de siste 10 årene. Jeg er student og skriver hovedoppgave derfor er det veldig upassende at dette ikke fungerer....

Følgende skjer:

Jeg jobber og maskina starter på nytt, dette problemet kommer uvilkårlig, dvs ikke samme "sted" eller grunn hver gang"

Jeg har sjekket:

a.) At det er ikke er løse ledninger eller at noe er løst.

b.) Jeg har ikke installert ny hardware eller software den siste tiden

Jeg tror dette kan ha skjedd

a.) Maskina får ikke nok kjølig, være seg grafikk kort, GeForce 2 eller CPU, Athlon 800

b.) Hovedkortet, type Abit KA7 er begynt å takke for seg.

Er det noen der ute som har opplevd liknende? eller kan gi meg tips på hva som kan være galt?

Hilsen Ben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om problemet men vet ikke løsningen så jeg venter spent på svar fra noen som vet.

Jeg studerer innenfor IT selv og noen maskiner på skolen rebooter en gang iblant når de selv vil men jeg har ingen forklaring...

Lenke til kommentar

Hey såpa(soap)? :lol:

Det var vel reboote du mente, ikkesant?

Et tips, hvis du ikke får svar, prøv på hw.no's hjemmesider, der får du heller svar fra proffer istedenfor unge spillenerder, jeg sier ikke at det ikke finnes proffer her, men jeg vedder på at det er flere av dem på hw.

JRH

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 18:40, Mayhem Soap skrev:

Jeg har følgende problem:

Uten grunn booter makina mi når jeg jobber i Windows, win2000 og IE6.0.

Det kan være 1000 grunner til at dette skjer. Anbefaler først og fremst å installere Windows på nytt og legge inn oppdaterte drivere for brikkesett og skjermkort. Sjekk også at alle vifter går rundt, at de ikke er nedstøvet e.l. Ta også en titt på kjøleribben og rengjør denne hvis nødvendig.

Sanoj_20: Hardware.no tilbyr i utgangspunktet ikke support pr mail. Slike og relaterte spørsmål bør stilles i forumet, så flere kan få nytte av svarene. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-04-21 23:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...