Gå til innhold

NoiseControl kabb..?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med NoiseControl kabinetter? De selges på http://www.microplex.no.. Fikk litt lyst på midi-toweret til NoiseControl. Det eneste som er forskjellen mellon NoiseControl kabb og "vanlige" er jo at NoiseControl har støydempet sine.. Men er det verdt det? Er vel egentlig like greit å kjøpe et "vanlig" kabb og støydempe det selv.. Eller hva mener du egentlig.

Sliter med å finne bra, relativt billige kabinetter. Finnes jo bare kjedelige. Og liker ikke Chieftec sine pga. skrueløst system og festemetoden for viftene. Vil ha vifter som jeg fester med SKRUER! =) OBS! Kjøper separat PSU ettersom jeg ikke vil ha noe støyende og dårlig drit som følger med "vanlige" el-cheapo kabinetter.

Kan tenke meg å bruke 1000,-kr på bare kabinett.

På forhånd takk for svar ;D

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-04 17:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-05 08:11, Sirius skrev:

Chiefteks skrueløse system er bra. Viftene sitter som støpt uten skruer. PSUen er stillegående. Tror ikke du finner noe billigere og bedre kabinett.

Poenget er at viftene IKKE skal sitte som støpt.. tro det eller ei. Grunnen til at jeg foretrekker skruemetoden er fordi da har man muligheten til å tre på en myk "gummi-washer" på skrua.. slik at den står mellom vifta og kabinettet. Gummi-washerne vil ta mesteparten av vibrasjonene vifta skaper. Vibrasjoner = Støy. Og støy vil man helst unngå.

Så det ER jo noe av grunnen til at jeg IKKE vil ha chieftec (helst ikke..) Dette med at viftene sitter som "støpt" uten noen mulighet til å putte en gummidings i mellom for å dempe vibrasjoner :wink:

BTW; Den 340Watt PSU'en til Chieftec er langt fra stillegående. Den bråker som FY! I hvert fall den til kameraten min.. Kanskje du snakker om 300W PSU'en dems?

Lenke til kommentar

Du kan jo alltids kikke litt på vifte hacket som finnes på : http://www.pcpowerzone.co.uk/speed_7v.html

hvis du modder både prosessorvifta og vifta til powret, vil du sitte igjen med en pc som bråker 3 danger mindre! =)

eneste er at det er lurt å holde øye med tempen i kabinettet og på prosessoren.

har moddet prosessorvifta, og gikk opp fra 36 grader til 43 (46 avogtil...) grader.. ser noen zahlman kjølere er oppe i 50grader, så jeg er litt usikker på hvor mange grader min Pentium3 prosessor tåler egentlig, anyone ?

det er faktisk noen vifter som leveres med /v hack ferdigmoddet :wink:

dEC'

Lenke til kommentar

Alt i kabinettet må sitte godt fast, men det er et godt poeng det med gummiforinger på viftene. Kabinettet må være laget av solide plater, så ikke noe klirrer.

Min 340W PSU på Chieftek er stillegående etter min mening. Prosessorvifta høres bedre. Men nå har jeg tatt bort viftene på grafikkortet og HK, og heller brukt en bra kabinettvifte. 2000 Omdr. termostatstyrt.

Det er de små viftene som bråker.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-05 14:46, decker skrev:

Du kan jo alltids kikke litt på vifte hacket som finnes på :

Har lest alt om hvordan få viftene til å kjøre på 12V, 7V, 5V, 17V... http://www.ocshoot.com/volt.htm. Vil fortsatt ha viftene festet med skruer slik at jeg kan bruke gummi-washere i mellom.. =) Er kresen av meg. Vil ha alt perfekt.. hehe :wink: Men takk for tipset. Skal lese det som står i linken slik at jeg kanskje forstår åssen jeg kobler for å få den og den volt'en, enda bedre!

BTW; har forresten kobla opp ett gammelt AT 115W powersupply som ligger på arbeidsbordet hjemme. Har en 80x80x25mm vifte liggende.. skal se om jeg får den til å kjøre på 5V, 7V, 12V og kanskje 17V =) Slik at jeg får litt "øving" før jeg prøver å lage en BayBus en gang i tiden!

Gør-det-selv Blæserstyring

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noise controll kabinette fjerner endel støy , men det er ikke særlig funksjonelt.

Det er bare plass til 1(!) 60mm vifte bak og det er for dårlig.

Det står at det er mer ,men da må du fjerne mattene som støydemper.

Vil heller gå for et chieftech kabinett , men hvis støy er farlig gå får nc kabinettet.

OG det Blir ikke spesielt varm heller inne i kabinettet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...