oblivian Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg skulle oppgradere fra cat. 4.5 til 4.6, hentet ned 4.6, avinstallerte 4.5, restartet maskinen og trykke på install (4.6). Helt på slutten sier den at det var et problem med installeringen og quiter. Har hentet ned andre drivere, helt tilbake til 4.4 uten hell. Hva kan være problemet? Installeringen sier at den ikke finner kortet og anbefaler meg og installere vanlige VGA-drivere, men da jeg prøver på det nekter den og vil kun installere ATI baserte skjermkort. (fra XP-lista). Noen som har noe ide eller tips hva som skjer? Takk Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Nå har jeg prøvd det som er å prøve tror jeg... Jeg gir opp. Jeg får formatere harddisken å ta hele greia fra scratch. Bare et lite spørsmål, jeg kjører en dual boot, C er partisjonen med skjermkort trøbbel, og F som er en veldig clean musikk-produksjonsrelatert partisjon, hvor det forøvrig ikke er noen problemer med skjermkortet. Spørsmålet; hva skjer når jeg formaterer C partisjonen? Vil jeg da miste dual boot opsjonen, slik at jeg må reinstallere F også? Husker ikke i farta her om dual booten er en skjult partisjon eller ikke. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Du mister ikke dual boot... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 [boot loader]timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect OK, da kan du sikkert fylle ut hullene her... Lenke til kommentar
Paula Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 bruker du drivecleaner når du har avinsallert driverne ? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Tja, prøvde det meste. Aner ikke hva som var problemet egentlig. Må ha vært en eller annen korrupt system fil. Etter formatering og reinstall av OS funker det som det skal. Det eneste problemet nå er hvordan jeg skal confige boot loaderen... Anyone? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) Høyreklikk My comp.->properties->Hardware->Device manager->høyreklikk brukernavn->Scan for hardware changes->installer driver(Cat.-install, ikke win.) Edit. Bah! for sen. Endret 9. juli 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Høyreklikk My comp.->properties->Hardware->Device manager->høyreklikk brukernavn->Scan for hardware changes->installer driver(Cat.-install, ikke win.) Hva mener du her egentlig? Er det et svært basic tips for hvordan å installere en driver eller er det triks? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Du mister ikke dual boot... Jo, som jeg trodde så herpa den boot manageren/skriptet når jeg formaterte C... Så hvordan finner jeg ut hva som skal stå i boot manageren? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Høyreklikk My comp.->properties->Hardware->Device manager->høyreklikk brukernavn->Scan for hardware changes->installer driver(Cat.-install, ikke win.) Hva mener du her egentlig? Er det et svært basic tips for hvordan å installere en driver eller er det triks? Den feilmeldinga du fikk betydde at skjermkortet ikke var oppført i Device Manager Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Feilmeldingen var: Fatal error. Couldn't find the file specified. Den kom helt på slutten av installeringen, uansett om jeg installerte fra DM eller via cat setup. Som et generelt tips stod at jeg kunne installere vanlige (generelle) vga-drivere. Uansett, det var ikke det som var feilen. For meg er det fremdeles en gåte hvorfor det ikke funka. Litt merkelig at en driver oppdatering skal føre til full re-install. Det var forøvrig det første tipset jeg fikk. (Full formatering. Flere poster er borte fra tråden. Tror HW.no har hatt en major crash på mysql serveren sin). Uansett hvordan jeg fjernet de gamle driverene, både manuelt, med drive cleaner og ATI's egen uninstaller så gikk det ikke. Metoden din var det første jeg prøvde, men seff med samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå