Gå til innhold

Worklog - artikler

Anbefalte innlegg

Da hiver jeg ideen ut på blokka og håper den blir godt mottatt.

Som sikkert mange har merket så har worklog forumet flommet over av modde spirer med lyst og kreativitet. Mange når langt, og andre ikke fult så langt, men kort sagt så har kvaliteten gått opp flere hakk på kort tid.

Her om dagen så satt jeg og surfet rundt på Bit-tech's fora og spesielt prosjektene til deres brukere. Som trofast bruker i mange år så har jeg lagt merke til artiklene som fronter forsiden i ny og ne, hvor prosjekter som utmerker seg spesielt får en liten ekstra oppmerksomhet til alle andres inspirasjon og beundring.

"Hvorfor ikke?", tenkte jeg. "Hvorfor ikke her på Overklokking.no også?"

Nå er ikke Overklokking.no dedikert til modding slik som Bit-tech for det meste er, men både de og vi har våres sidesprang. De fleste har vel sett at forsiden ikke oppdateres like ofte som nettverkets andre sider (mye på grunn av mangel på nyhetsmann, men det er vel på vei inn?), selvom det har tatt seg kraftig opp i det siste (og takk så mye for det og gode artikler til nå).

Det jeg tenkte på var som følger:

- Kort og enkel artikkel i samme layout som andre artikler for enklere publisering. Et par sider burde holde. (Bilder er vel det som tar mest plass)

- Bilder, historikk og generell framgang i prosjektet

- Brukeren skriver selv artikkelen. Evt kjapp korrektur av ok.no, eller sendes tilbake med "må gjøres bedre" og noen clues (slik at det ikke skal gå ut over den øvrige produksjonen)

- Ok.no redaksjonen velger hvem de heldige er. Kort og godt for at de ikke skal få en trilliard mail med folk som har satt inn et lys og vil ha "prosjektet" sitt på forsiden. Helst ser jeg at bare gode prosjekter som er litt nyskapende, eller meget godt gjennomført kommer på trykk. Dette for å skape litt drivkraft i modderne.

Så, er dette noe som kanskje er aktuelt?

EDIT: (Beklager dårlig topic, men hva skal man kalle dette da?)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt godt forslag.

De gode workloggene blir gjerne veldig populære og får mange "Kepp up the good work :thumbup: " poster i seg, blir veldig slitsomt å lese gjennom. Da er det fint å kunne lese fremgangen samla i en artikkel, i hvertfall når det er de virkelig gode prosjektene vi snakker om :)

Støttes definitivt, skal jo ikke så mye arbeid til av ok.no heller :w00t:

Lenke til kommentar

Ingen umulighet. Vi får se nærmere på det når Vidar er tilbake igjen. Uansett er vi avhengige av at dere lager noe som er verdt å publisere :-) Vi har tidligere tatt kontakt med DrSpawn ang. beQuiet, men han var ikke interessert i å skrive noen artikkel om det.

Lenke til kommentar
Ingen umulighet. Vi får se nærmere på det når Vidar er tilbake igjen. Uansett er vi avhengige av at dere lager noe som er verdt å publisere :-) Vi har tidligere tatt kontakt med DrSpawn ang. beQuiet, men han var ikke interessert i å skrive noen artikkel om det.

DrSpawn holder jo på med no nytt nå da.. det ser jo lovende ut.. tving han til å skrive om det :p

edit: hva med snekker'n? prosjekt snekkerboden..

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

eller diablito2k.. han har jo laget en MEGET populær worklog om hjemmelaget vannkjøling..

edit: dere gjorde dere jo aldri ferdig med del 3 av hjemmelaget vannkjøling..

eller du selv bamsefar? du er jo ikke akkuratt borte vekk du heller..

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...