Gå til innhold

Funker dette til nye spill++?

Anbefalte innlegg

Skal kanskje bygge en ny pc, så lurer jeg på om dette holder til en spille pc,

F.eks til far cry, splinter cell2 osv...

CPU: AMD athlon XP2800+ socket A 920,-

HK: ABIT KV7 - hovedkort - DDR SDRAM - KT600 m/lyd 535,-

RAM: ikke helt sikker... 512mb

GPU: Radeon 9600XT 1350,-

Holder dette? :ermm: Hvilke ram brikker bør jeg kjøpe, må være noe av det billigste men må være 512mb.

Det må ikke koste så mye(max 4000 med kabinett og alt) men har noen bedre forslag til komponenter så ikke ver redd for å poste forslag! :)

Endret av e321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selvsagt funker ikke d der... skal du ha en god spill pc må du ut med over 9k! hvis du ikke har råd til det kan du bare drite i hele pc drømmen din lille gutt..

:nei:

:roll: Du har ikkje lest den tråden der DG (trur eg det var) informerer om at dei ikkje ville ha personar som var skråsikre i sin sak...og hadde feil.

Den maskina du har satt opp skal funke fint, du kan såklart ikkje kjøre FarCry og andre krevande spel med alt på maks, men å få ein fin flyt med gode instillingar det klarer du bombesikkert.

Ellers kunne du bytta hovudkort til Asus A7N8X eller Abit NF7.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
[quote name='zeph' date='10/07/2004 : 00:27'] [quote name='gale _mathias' date='10/07/2004 : 00:22'] selvsagt funker ikke d der... skal du ha en god spill pc må du ut med over 9k! hvis du ikke har råd til det kan du bare drite i hele pc drømmen din lille gutt..

:nei: [/quote]
:roll: Du har ikkje lest den tråden der DG (trur eg det var) informerer om at dei ikkje ville ha personar som var skråsikre i sin sak...og hadde feil.

Den maskina du har satt opp skal funke fint, du kan såklart ikkje kjøre FarCry og andre krevande spel med alt på maks, men å få ein fin flyt med gode instillingar det klarer du bombesikkert.

Ellers kunne du bytta hovudkort til Asus A7N8X eller Abit NF7. [/quote]
du tar nok feil, pcn der kjører ikke spill smooth. fatter ikke at folk skal være så gnier og sitte igjen med en drit pc, en slik pc kjøpte man for et år siden, ikke nå.
Lenke til kommentar

gale_mathias, du er akkurat som en kamerat av meg. skråsikker på ting han ikke vet noe om! jeg har faktisk tregere pc enn det der, og jeg har enda ikke funnet et spill jeg ikke kan spille. såklart ikke med høy oppløsning og detaljer, men fortsatt veldig spillbart.

Lenke til kommentar
gale_mathias, du er akkurat som en kamerat av meg. skråsikker på ting han ikke vet noe om! jeg har faktisk tregere pc enn det der, og jeg har enda ikke funnet et spill jeg ikke kan spille. såklart ikke med høy oppløsning og detaljer, men fortsatt veldig spillbart.

OIOIOI så tøff! "har en kompis", da har kompisen din en idiot av en venn...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig holder den pc'en der til dagens spill (ikke nødvendigvis med maks innstillinger osv, men fortsatt veldig spillbart).

Ang. Ram så tror jeg 512mb blir litt lite i lengden, så du må kanskje oppgradere der etterhvert! :)

Gale_mathias: OPPFØR DEG!! les rettningslinjer, og nettiketten, TAKK! (du kan også finne krysset øverst i høyre hjørne, for så å trykke på det! ;))

Lenke til kommentar

Vel har "nesten" samme pc:

barton 2500 @3200+(256*2 Twinmos pc3200 ram 400 fsb 2.5-4-4-5

nf7-s 2.0

MIST Frostbite C

Maxtor diamondmax 9 120 Gb 8 Mb

Connect3D 9600 PRO AIW 488/348

Kjører FC(FarCry)@

Medium instillinger i spillet

FarCryGCS0001.png

4Xt3=12X :D

Så jeg tror neppe han kjøper noen dritt pc.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

personangrep og fornærmelser har ingenting å gjøre her..

til etteretning har jeg en pc som tilsvarer den pcn meget bra, med 1gb ram som unntak, og jeg kjører nye spill (farcry f.eks) meget glatt med veldig pen grafikk.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig holder den pc'en der til dagens spill (ikke nødvendigvis med maks innstillinger osv, men fortsatt veldig spillbart).

Ang. Ram så tror jeg 512mb blir litt lite i lengden, så du må kanskje oppgradere der etterhvert! :)

Gale_mathias: OPPFØR DEG!! les rettningslinjer, og nettiketten, TAKK! (du kan også finne krysset øverst i høyre hjørne, for så å trykke på det! ;))

Tror nok at 512mb ram kan bli et lite handikap i de aller nyeste spillene, men jeg tror nok at det er bedre med et nytt sjermkort en 512mb ram til.. Men ikke vet jeg..

Lenke til kommentar

Kanskje på tide med aldersgrense på forumet? er litt lei av fjortisser som nettopp har kjøpt seg konf-pc og plutselig er ekspert og skråsikker.... :nei:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255188

Er du bare så tøff på internett eller er du like tøff i virkeligheten?

Den pcen funker fint den. Du får ikke det råeste av det råeste, men du kan spille greit på den. Ikke bortkastede penger i det hele tatt (vel, avhengig av hva du har fra før... ) Du bruker jo sikkert pcen til mer enn å spille og...

OT:

Edit: Til gale_mathias: Leste nettopp resten av postene dine på forumet. Har du et gen som gjør at du må oppføre deg som en usaklig liten drittunge eller prøver du bare veeldig hardt? Skjerp deg....

Endret av petter;
Lenke til kommentar
selvsagt funker ikke d der... skal du ha en god spill pc må du ut med over 9k! hvis du ikke har råd til det kan du bare drite i hele pc drømmen din lille gutt..

:nei:

Ellers kunne du bytta hovudkort til Asus A7N8X eller Abit NF7.

du tar nok feil, pcn der kjører ikke spill smooth. fatter ikke at folk skal være så gnier og sitte igjen med en drit pc, en slik pc kjøpte man for et år siden, ikke nå.

Kan du skjerpe deg, din lille drittunge, som ikke har annet å gjøre enn å spre dårlig humør og faenskap på forumet?

Så nettopp en post som ble stengt, en skrytepost, og den var laget av deg.

Rart den ble stengt gitt, lurer på hvorfor.

Såklart, alle har jo like mye penger som det du har, og alle har en far med 100 mill i banken som gir sønnen sin 20k til pc.

On topic:

Den pcen holder til fin flyt i spillene, ta det helt med ro do ;)

Men nytt hovedkortet til et nForce2 Ultra 400 basert kort, og sats da på 2x256mb brikker for å utnytte dual channel.

Ellers bra! ;)

Lenke til kommentar
Kan du skjerpe deg, din lille drittunge, som ikke har annet å gjøre enn å spre dårlig humør og faenskap på forumet?

Så nettopp en post som ble stengt, en skrytepost, og den var laget av deg.

Rart den ble stengt gitt, lurer på hvorfor.

Såklart, alle har jo like mye penger som det du har, og alle har en far med 100 mill i banken som gir sønnen sin 20k til pc.

Støtter deg 100% kamerat ;)

gale_mathias: du er rapportert til moderator btw...

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

En ting du kan gjøre er jo å investere i AMD 64. Klart, det koster litt mere, men vell verdt penga i både ytelse og hvis du tenker litt fremover. Den maskina du har satt opp vil fungere helt fint som mange andre her sier til dagens spiller, men om en liten stund vil den desverre være foreldet, og på tide med en utskiftning. Er desverre spill industrien som styrer masse av det der, HW valg baserers på hvor rent et visst spill vil gå. Som også sagt her, så invester ihvertfall i 1024 med RAM, heller det enn en litt kjappere CPU. Bestememr du deg uansett for å gå for AMD XP som CPU, ville jeg ihvetfall ha tatt en titt på Abit NF7-S V2.0 som av mange regnes som det beste Socket A kortet.

edit: 2x256 har omtrent 0 å si på ytelsen til AMD, om jeg husker rett.

MEns vi fortsatt er igang, ser ikke noe skjermkort på det oppsettet ditt? Har du fra før, eller er det også noe som du skal gå til innkjøp av?

til gale_mathias: Har rapportert deg, mere usaklig type skal man lete lenge etter. Har du ikke noe saklig å komme med, er det best å holde kjeft.

Endret av Mello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...